Follow
Helmut Schneider
Helmut Schneider
Professor of Marketing and Interactive Marketing, Steinbeis University Berlin
Verified email at steinbeis-smi.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Strategisches Marketing
K Backhaus, H Schneider
Schäffer-Poeschel, 2009
231*2009
The impact of intrinsic religiosity on consumers’ ethical beliefs: Does it depend on the type of religion? A comparison of Christian and Moslem consumers in Germany and Turkey
H Schneider, J Krieger, A Bayraktar
Journal of business ethics 102 (2), 319-332, 2011
2032011
Branding in politics—Manifestations, relevance and identity-oriented management
H Schneider
Journal of Political Marketing 3 (3), 41-67, 2004
1802004
Kinder-und Jugendpartizipation in Deutschland
R Fatke, H Schneider
Bertelsmann Stiftung, 2005
1782005
Marken in der Politik
H Schneider
VS, Verlag für Sozialwiss., 2004
66*2004
Betriebliche Familienpolitik
A Dilger, I Gerlach, H Schneider
Potenziale und Instrumente aus multidisziplinärer Sicht. Wiesbaden, 2007
542007
Preisbeurteilung als Determinante der Verkehrsmittelwahl
H Schneider
Gabler, 1999
451999
Jugendbeteiligung–Chance für die Bürgergesellschaft
R Fatke, H Schneider, S Meinhold-Henschel, M Biebricher
Aus Politik und Zeitgeschichte 12 (2006), 24-32, 2006
402006
Betriebswirtschaftliche Ziele und Effekte einer familienbewussten Personalpolitik
H Schneider, I Gerlach, D Juncke, J Krieger
Forschungszentrum Familienbewusste Personalpolitik–Arbeitspapier, 2008
392008
An empirical multi-method investigation of price knowledge in food retailing
P Kenning, V Hartleb, H Schneider
International Journal of Retail & Distribution Management 39 (5), 363-382, 2011
372011
Die Beteiligung junger Menschen in Familie, Schule und am Wohnort
R Fatke, H Schneider
Kinder und Jugendbeteiligung in Deutschland. Entwicklungsstand und …, 2007
362007
Status Quo der Vereinbarkeit von Beruf und Familie in deutschen Unternehmen sowie betriebswirtschaftliche Effekte einer familienbewussten Personalpolitik
I Gerlach, H Schneider, AK Schneider, A Quednau
322013
Der berufundfamilie-Index: ein Instrument zur Messung des betrieblichen Familienbewusstseins
I Gerlach, H Wieners, J Heinze
FFP, 2008
322008
In the mood to buy? Understanding the interplay of mood regulation and congruence in an international context
E Maier, R Wilken, H Schneider, GK Schneider
Marketing Letters 23 (4), 1005-1018, 2012
312012
Betriebliche Folgekosten mangelnder Vereinbarkeit von Beruf und Pflege
H Schneider, J Heinze, D Hering
Expertise im Rahmen des Projektes Carers@ Work–Zwischen Beruf und Pflege …, 2011
292011
Kinder ohne Einfluss
H Schneider, W Stange, R Roth
Eine Studie des ZDF zur Beteiligung von Kindern in Familie, Schule und …, 2009
262009
Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung im Verkehrsdienstleistungsbereich
H Meffert, J Perrey, H Schneider
Verkehrsdienstleistungsmarketing, 1-55, 2000
262000
On the validity of price knowledge measurements via self-assessment scales: Two studies in retailing
T Eberhardt, P Kenning, H Schneider
Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing 17 (2), 93-103, 2009
232009
Betriebliche Familienpolitik
I Gerlach, H Schneider
VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2012
21*2012
Betriebliche Familienpolitik
I Gerlach, H Schneider
VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2012
21*2012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20