Joerg Hassler
Joerg Hassler
Leader of the Junior Research Group "DigiDeMo", Ludwig-Maximilians-Universität München
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Jahr
Campaigning in the fourth age of political communication. A multi-method study on the use of Facebook by German and Austrian parties in the 2013 national election campaigns
M Magin, N Podschuweit, J Haßler, U Russmann
Information, communication & society 20 (11), 1698-1719, 2017
682017
Media logic and political logic online and offline: The case of climate change communication
J Haßler, M Maurer, C Oschatz
Journalism Practice 8 (3), 326-341, 2014
362014
(R) Evolution der Politikberichterstattung im Medienwandel? Die Inhalte von nachrichtenjournalistischen Online-und Offline-Angeboten im Vergleich
C Oschatz, M Maurer, J Haßler
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 62 (1), 25-41, 2014
282014
Wahlkampf mit Kacheln, sponsored ads und Käseglocke: Der Einsatz des Internet im Bundestagswahlkampf 2013
N Podschuweit, J Haßler
Die Massenmedien im Wahlkampf, 13-39, 2015
192015
Popularity cues in online media: Theoretical and methodological perspectives
P Porten-Chée, J Haßler, P Jost, C Eilders, M Maurer
SCM Studies in Communication and Media 7 (2), 208-230, 2018
182018
Auf den Spuren der Lügenpresse
M Maurer, P Jost, J Haßler, S Kruschinski
Publizistik 64 (1), 15-35, 2019
162019
Vorsprung durch Technik? Die Analyse journalistischer Online-Angebote mit Hilfe automatisierter Verfahren
J Haßler, M Maurer, T Holbach
SCM Studies in Communication and Media 3 (2), 180-204, 2015
112015
Die Mediatisierung der Klimapolitik
J Haßler
Mediatisierung der Klimapolitik, 103-123, 2017
72017
Die Mediatisierung der Klimapolitik
J Haßler
Mediatisierung der Klimapolitik, 103-123, 2017
72017
Näher am Wähler? Die Weblogs von CDU und SPD im Bundestagswahlkampf 2009
J Haßler
Politische Kommunikation in Zeiten des Medienwandels, 19-45, 2013
72013
Database-driven content analysis
M Maurer, J Haßler, T Holbach
Political Communication in the Online World, 170-182, 2015
52015
Klimawandel im Netz. Die Digitalisierung von Informationskanälen und ihre Folgen für die Öffentlichkeit
C Oschatz, M Maurer, J HAßLER
Digitale Öffentlichkeit, 149-163, 2015
32015
Die Instrumentalisierung partizipativer Öffentlichkeit durch die AfD bei der rheinland-pfälzischen Landtagswahl 2016
S Kruschinski, J Haßler
MedienJournal 41 (2), 97-112, 2017
22017
One-Sided Discussions: Deliberation in Weblogs During the 2009 National Election
J Haßler
German Politics 24 (4), 542-558, 2015
22015
Onlinewahlkampf 2013. Normalisierung und Professionalisierung der Parteienkommunikation im Internet
J Haßler
Jena: Universität Jena. Online verfügbar: https://methoden. politik …, 2013
22013
Deliberation in den Weblogs von CDU und SPD?: Eine Inhaltsanalyse anhand des Bundestagswahlkampfes 2009
J Haßler
22010
Populism Fuels Love and Anger: The Impact of Message Features on Users’ Reactions on Facebook
P Jost, M Maurer, J Hassler
International Journal of Communication 14, 22, 2020
2020
¿ La red de los populistas? Diferencias en la campaña electoral en Facebook de España y Alemania
V Fenoll, J Hassler
IC Revista Científica de Información y Comunicación, 2019
2019
Database-driven content analysis
J Haßler, M Maurer, T Holbach
2019
What You See Is What You Know: The Influence of Involvement and Eye Movement on Online Users’ Knowledge Acquisition
J Haßler, M Maurer, C Oschatz
International Journal of Communication 13, 25, 2019
2019
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Artikel 1–20