Folgen
Karin Guill
Karin Guill
Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ipn.uni-kiel.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
KESS 7. Kompetenzen und Einstellungen von Schülerinnen und Schülern an Hamburger Schulen zu Beginn der Jahrgangsstufe 7
W Bos, M Bonsen, C Gröhlich, K Guill, P May, A Rau, TC Stubbe, U Vieluf, ...
96*2009
Academic tracking is related to gains in students' intelligence over four years: Evidence from a propensity score matching study
K Guill, O Lüdtke, O Köller
Learning and instruction 47, 43-52, 2017
902017
Effectiveness of private tutoring in mathematics with regard to subjective and objective indicators of academic achievement. Evidence from a German secondary school sample
K Guill, W Bos
Journal for educational research online 6 (1), 34-67, 2014
862014
KESS 8. Skalenhandbuch zur Dokumentation der Erhebungsinstrumente
W Bos, C Gröhlich, DF Dudas, K Guill, K Scharenberg
79*2010
KESS 7. Kompetenzen und Einstellungen von Schülerinnen und Schülern–Jahrgangsstufe 7
W Bos, M Bonsen, C Gröhlich, K Guill, P May, A Rau, TC Stubbe, U Vieluf, ...
Hamburg: Behörde für Bildung und Sport, 2007
722007
Assessing the instructional quality of private tutoring and its effects on student outcomes: Analyses from the German National Educational Panel Study
K Guill, O Lüdtke, O Köller
British Journal of Educational Psychology 90 (2), 282-300, 2020
682020
Effectiveness of private tutoring during secondary schooling in Germany: Do the duration of private tutoring and tutor qualification affect school achievement?
M Ömeroğulları, K Guill, O Köller
Learning and Instruction 66, 101306, 2020
602020
Wie stabil sind Bezugsgruppeneffekte der Grundschulempfehlung für die Schulformzugehörigkeit in der Sekundarstufe?
C Gröhlich, K Guill
Journal for Educational Research online 1, 154-171, 2009
44*2009
Pädagogische und didaktische Anforderungen an die häusliche Aufgabenbearbeitung
O Köller, J Fleckenstein, K Guill, J Meyer
//www. pedocs. de/frontdoor. php? source_opus= 20226, 163-174, 2020
362020
Private tutoring when stakes are high: Insights from the transition from primary to secondary school in Germany
K Guill, K Lintorf
International Journal of Educational Development 65, 172-182, 2019
362019
Language in science performance: do good readers perform better?
N Cruz Neri, K Guill, J Retelsdorf
European Journal of Psychology of Education 36 (1), 45-61, 2021
352021
Differenzielle Lern-und Entwicklungsmilieus beim Erwerb der Lesekompetenz in den Jahrgangsstufen 7 und 8
C Gröhlich, K Guill, K Scharenberg, W Bos
KESS 8. Kompetenzen und Einstellungen von Schülerinnen und Schülern, 100-106, 2010
242010
Nachhilfeunterricht: Individuelle, familiäre und schulische Prädiktoren
K Guill
Waxmann, 2012
23*2012
Die Kompetenzen der Schülerinnen und Schüler im Leseverständnis
H Wendt, C Gröhlich, K Guill, K Scharenberg, W Bos
KESS 8. Kompetenzen und Einstellungen von Schülerinnen und Schülern, 21-36, 2010
222010
Ziele und Anlage der Studie KESS 8
W Bos, C Gröhlich, K Guill, K Scharenberg, H Wendt
KESS 8. Kompetenzen und Einstellungen von Schülerinnen und Schülern, 1-12, 2010
212010
A two‐level study of predictors of private tutoring attendance at the beginning of secondary schooling in Germany: The role of individual learning support in the classroom
K Guill, O Lüdtke, J Schwanenberg
British Educational Research Journal 46 (2), 437-457, 2020
192020
Schulformwechsel und prognostische Validität der Schullaufbahnempfehlung in der Jahrgangsstufe 4
K Scharenberg, C Gröhlich, K Guill, W Bos
KESS 8, 115-123, 2010
192010
Die mathematischen Kompetenzen der Schülerinnen und Schüler [Mathematical competencies of students]
K Guill, C Gröhlich, K Scharenberg, H Wendt, W Bos
KESS 8. Kompetenzen und Einstellungen von Schülerinnen und Schülern, 37-48, 2010
17*2010
Prädiktoren der Inanspruchnahme von Nachhilfeunterricht am Beginn der Sekundarstufe I
K Guill, M Bonsen
Empirische Pädagogik 25 (3), 307-330, 2011
162011
Investigating the relationship between private tutoring, tutors' use of an individual frame of reference, reasons for private tutoring, and students' motivational-affective …
L Benckwitz, K Guill, J Roloff, M Ömeroğulları, O Köller
Learning and Individual Differences 95, 102137, 2022
152022
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20