Folgen
Jannis Bosch
Jannis Bosch
Educational Sciences, Inclusive Education Research Group, University of Münster
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-muenster.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Allusive thinking (remote associations) and auditory top-down inhibition skills differentially predict creativity and positive schizotypy
C Rominger, A Fink, EM Weiss, J Bosch, I Papousek
Cognitive Neuropsychiatry 22 (2), 108-121, 2017
272017
Multidimensional influences of anxiety and assessment type on task performance
VA Sotardi, J Bosch, E Brogt
Social Psychology of Education 23 (2), 499-522, 2020
152020
Contrast and Assimilation Effects on Self-Evaluation of Performance and Task Interest in a Sample of Elementary School Children
J Bosch, J Wilbert
Frontiers in Education 4 (165), 1-11, 2020
112020
Validity and judgment bias in visual analysis of single-case data
J Wilbert, J Bosch, T Lüke
IJRLD-International Journal for Research in Learning Disabilities 5 (1), 13-24, 2021
82021
Forschungsdesigns zur Untersuchung kausaler Beziehungen in den empirischen Bildungswissenschaften
J Bosch, A Schaefer, PR Kulawiak, J Wilbert
Inklusion: Sprachdidaktische Perspektiven - Theorie, Empirie, Praxis, 138–164, 2016
62016
Maßnahmen zur Verbesserung der Lernmotivation in der Schule
J Bosch
Potsdamer Zentrum für empirische Inklusionsforschung (ZEIF) 3, 1-9, 2015
52015
Lernverlaufsdiagnostik
M Börnert-Ringleb, J Bosch, J Wilbert
Fachdidaktik inklusiv II - (Fach-)Unterricht inklusiv gestalten …, 2018
42018
Contrast and Assimilation Effects on Task Interest in an Academic Learning Task
J Bosch, J Wilbert
Frontline Learning Research 5 (2), 60-77, 2017
32017
The impact of social comparison processes on self-evaluation of performance, self-concept, and task interest
J Bosch, J Wilbert
Frontiers in Education 8, 1033488, 2023
12023
PSI-Potsdam: Ergebnisbericht zu den Aktivitäten im Rahmen der Qualitätsoffensive Lehrerbildung (2019-2023)
J Hermanns, K Böhme, M Meyering, I Fuchs, S Wagner, K Krauskopf, ...
Universitätsverlag Potsdam, 2023
2023
Soziale Vergleichsprozesse in der Schule
J Bosch
Lern-und Verhaltensschwierigkeiten in der Schule: Erscheinungsformen …, 2023
2023
Diagnostik internalisierender Probleme im Schulkontext–das Erleben von Kindern in emotional herausfordernden Schulsituationen
E Baer, J Bosch, J Wilbert
PSI-Potsdam: Ergebnisbericht zu den Aktivitäten im Rahmen der …, 2023
2023
Differential Consequences of Social Comparison Processes for High and Low Achieving Students: Contrast and Assimilation Effects on Self-evaluation, Self-concept, and Interest
J Bosch
Universität Potsdam, 2020
2020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–13