Folgen
Jana Jungjohann
Jana Jungjohann
Faculty Rehabilitation Sciences, Technische Universität Dortmund
Bestätigte E-Mail-Adresse bei tu-dortmund.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Correlation between attitudes, concerns, self‐efficacy and teaching intentions in inclusive education evidence from German pre‐service teachers using international scales
S Miesera, JM DeVries, J Jungjohann, M Gebhardt
Journal of Research in Special Educational Needs 19 (2), 103-114, 2019
1362019
Levumi: A web-based curriculum-based measurement to monitor learning progress in inclusive classrooms
J Jungjohann, JM DeVries, M Gebhardt, A Mühling
Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference …, 2018
302018
Systematisches Review von Lernverlaufsmessung im Bereich der frühen Leseflüssigkeit
J Jungjohann, A Gegenfurtner, M Gebhardt
Empirische Sonderpädagogik 10 (1), 100-118, 2018
282018
Effects of using curriculum-based measurement (CBM) for progress monitoring in reading and an additive reading instruction in second classes
S Anderson, J Jungjohann, M Gebhardt
Zeitschrift für Grundschulforschung 13 (1), 151-166, 2020
272020
Lernverlaufsdiagnostik im inklusiven Anfangsunterricht Lesen–Verschränkung von Lernverlaufsdiagnostik, Förderplanung und Wochenplanarbeit
J Jungjohann, M Gebhardt
Inklusive Schul-und Unterrichtsentwicklung, 160-172, 2018
252018
Progress monitoring in primary education using Levumi: a case study
A Mühling, J Jungjohann, M Gebhardt
SCITEPRESS-Science and Technology Publications, 2019
202019
Using theory-based test construction to develop a new curriculum-based measurement for sentence reading comprehension
J Jungjohann, JM DeVries, A Mühling, M Gebhardt
Frontiers in Education 3, 115, 2018
182018
Förderansätze im Lesen mit LEVUMI
J Jungjohann, M Gebhardt, K Diehl, A Mühling
Universitätsbibliothek Dortmund, 2017
182017
Dimensions of classroom-based assessments in inclusive education: A teachers’ questionnaire for instructional decision-making, educational assessments, identification of …
J Jungjohann, M Gebhardt
International Journal of Special Education 38 (1), 131-144, 2023
172023
Minimization of a short computer-based test in reading
M Schurig, J Jungjohann, M Gebhardt
Frontiers in Education 6, 684595, 2021
162021
Graphen der Lernverlaufsdiagnostik interpretieren und anwenden-Leseförderung mit der Onlineverlaufsmessung Levumi
J Jungjohann, K Diehl, A Mühling, M Gebhardt
Forschung Sprache 6 (2), 84-91, 2018
162018
Lernverlaufsdiagnostik im förderorientierten Unterricht: Testkonstruktionen, Instrumente, Praxis
M Gebhardt, J Jungjohann, M Schurig
Ernst Reinhardt Verlag, 2021
14*2021
Lernverlaufsdiagnostik im förderorientierten Unterricht: Testkonstruktionen, Instrumente
M Gebhardt, J Jungjohann, M Schurig
Praxis, 2021
132021
Digitale Unterstützung bei der Dokumentation von Verhaltens-und Leistungsbeurteilungen. 2
M Gebhardt, J Jungjohann
Beltz, 2020
132020
How the existence of special schools affects the placement of students with special needs in inclusive primary schools
N Ebenbeck, J Rieser, J Jungjohann, M Gebhardt
Journal of Research in Special Educational Needs 22 (3), 274-287, 2022
12*2022
Measurement invariance of a direct behavior rating multi item scale across occasions
M Gebhardt, JM DeVries, J Jungjohann, G Casale, A Gegenfurtner, ...
Social Sciences 8 (2), 46, 2019
102019
Understanding and improving teachers’ graph literacy for data-based decision-making via video intervention
J Jungjohann, M Gebhardt, D Scheer
Frontiers in Education 7 (07.09. 2022), 2022
92022
Fachbeitrag: Pilotierung von Leseflüssigkeits-und Leseverständnistests zur Entwicklung von Instrumenten der Lernverlaufsdiagnostik
J Jungjohann, M Schurig, M Gebhardt
Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete 2024 (0), 2021
82021
Levumi: Handbuch für Lehrkräfte Deutsch
J Jungjohann, L Mau, K Diehl, M Gebhardt
82019
Einstellung, bedenken und selbstwirksamkeitserwartung von lehramtsstudierenden zur schulischen inklusion
M Gebhardt, S Miesera, P Weidenhiller, J Jungjohann
82018
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20