Teresa Naab
Teresa Naab
post doctoral researcher at the University of Augsburg
Bestätigte E-Mail-Adresse bei phil.uni-augsburg.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Studies of user-generated content: A systematic review
TK Naab, A Sehl
Journalism, 2016
372016
Free to expose corruption: The impact of media freedom, internet access and governmental online service delivery on corruption
C Starke, TK Naab, H Scherer
International Journal of Communication 10, 2016
352016
Habitual initiation of media use and a response-frequency measure for its examination
TK Naab, A Schnauber
Media Psychology 19 (1), 126-155, 2016
292016
Flagging uncivil user comments: Effects of intervention information, type of victim, and response comments on bystander behavior
TK Naab, A Kalch, TGK Meitz
New Media & Society, http://nms.sagepub.com/content/early/201, 2016
272016
Gewohnheiten und Rituale der Fernsehnutzung: theoretische Konzeption und methodische Perspektiven
TK Naab
232013
Reporting mobile social media use: How survey and experience sampling measures differ
TK Naab, V Karnowski, D Schlütz
Communication Methods and Measures 13 (2), 126-147, 2019
172019
Replying, disliking, flagging: How users engage with uncivil and impolite comments on news sites
A Kalch, TK Naab
SCM Studies in Communication and Media 6 (4), 395-419, 2017
152017
Measurement issues and the relationship between media freedom and corruption
LB Becker, TK Naab, C English, T Vlad
Journalism Research and Education Section, International Association for …, 2013
142013
Messen im Zeitverlauf
H Scherer, TK Naab
Handbuch standardisierte Erhebungsverfahren in der …, 2013
132013
Die Theorie der Schweigespirale: methodische Herausforderungen und empirische Forschungspraxis
H Scherer, A Tiele, T Naab
Forschungslogik und-design in der Kommunikationswissenschaft 2, 107-138, 2006
132006
Money does matter
H Scherer, TK Naab
T. Hartmann (Ed.): Media choice: A theoretical and empirical overview, 70-83, 2009
122009
The Relevance of People's Attitudes Towards Freedom of Expression in a Changing Media Environment
TK Naab
ESSACHESS – Journal for Communication Studies 5 (1), 45-67, 2012
112012
Möglichkeiten und Gefahren der Meinungsfreiheit. Eine inhaltsanalytische Untersuchung der Diskussion in deutschen überregionalen Tageszeitungen während des Karikaturenstreits 2006
TK Naab, H Scherer
Publizistik 54 (3), 373-389, 2009
9*2009
Macht Mediennutzung sympathisch? Eine empirische Untersuchung zur Eindrucksbildung durch Kommunikation über Genrepräferenzen
H Scherer, TK Naab, J Niemann, B Adjei
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 60 (1), 64-79, 2012
72012
User generated content im Auge der Kommunikationswissenschaft: Deskription eines Forschungsfeldes
A Sehl, TK Naab
Von der Gutenberg-Galaxis zur Google-Galaxis. Alte und neue …, 2014
62014
Standardisierung und Flexibilisierung als Herausforderung der kommunikations-und publizistikwissenschaftlichen Forschung
TK Naab, D Schlütz, W Möhring, J Matthes, ( Hrsg.)
Köln: von Halem, 2013
62013
Die Glaubwürdigkeit von Corporate Weblogs aus der Sicht der Blogger-Community
T Naab, A Beekmann, C Klimmt
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 57 (3), 336-352, 2009
62009
Lonely together? Identifying the determinants of collective corrective action against uncivil comments
M Ziegele, TK Naab, P Jost
New Media & Society 22 (5), 731-751, 2020
52020
Der Sanktionsbedarf von Facebook-Inhalten aus Sicht von NutzerInnen und seine Determinanten
TK Naab
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 64 (1), 56-73, 2016
52016
Nutzung von Werbung: Selektion und Vermeidung persuasiver Inhalte
TK Naab, D Schlütz
G. Siegert, W. Wirth, P. Weber & J. Lieschka (Hrsg.), Handbuch …, 2016
5*2016
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20