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Jan Marten Ihme
Jan Marten Ihme
IPN Kiel
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Motivational factors predicting ICT literacy: First evidence on the structure of an ICT motivation inventory
M Senkbeil, JM Ihme
Computers & Education 108, 145-158, 2017
1222017
The Test of Technological and Information Literacy (TILT) in the National Educational Panel Study: Development, empirical testing, and evidence for validity
M Senkbeil, JM Ihme, J Wittwer
Journal for educational research online 5 (2), 139-161, 2013
942013
Tracking the decision‐making process in multiple‐choice assessment: Evidence from eye movements
MA Lindner, A Eitel, GB Thoma, IM Dalehefte, JM Ihme, O Köller
Applied Cognitive Psychology 28 (5), 738-752, 2014
602014
Empirische Arbeit: schulische Medienkompetenzförderung in einer digitalen Welt: Über welche digitalen Kompetenzen verfügen angehende Lehrkräfte?
M Senkbeil, JM Ihme, C Schöber
Psychologie in Erziehung und Unterricht 68 (1), 4-22, 2020
532020
Wie gut sind angehende und fortgeschrittene Studierende auf das Leben und Arbeiten in der digitalen Welt vorbereitet? Ergebnisse eines Standard Setting-Verfahrens zur …
M Senkbeil, JM Ihme, C Schöber
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 22 (6), 1359-1384, 2019
532019
Warum können Jugendliche ihre eigenen computerbezogenen Kompetenzen nicht realistisch einschätzen?
JM Ihme, M Senkbeil
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2017
452017
How representational pictures enhance students’ performance and test-taking pleasure in low-stakes assessment
MA Lindner, JM Ihme, S Saß, O Köller
European Journal of Psychological Assessment, 2016
382016
Entwicklung und erste Validierung eines Tests zur Erfassung technologischer und informationsbezogener Literacy (TILT) für Jugendliche am Ende der Sekundarstufe I
M Senkbeil, JM Ihme, J Wittwer
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 16 (4), 671-691, 2013
332013
Comparison of ability tests administered online and in the laboratory
JM Ihme, F Lemke, K Lieder, F Martin, JC Müller, S Schmidt
Behavior Research Methods 41, 1183-1189, 2009
302009
Are there test administrator effects in large-scale educational assessments?
O Lüdtke, A Robitzsch, U Trautwein, F Kreuter, JM Ihme
Methodology 3 (4), 149-159, 2007
202007
Diagnostik von ICT-Literacy
F Goldhammer, U Kröhne, Y Keßel, M Senkbeil, JM Ihme
Diagnostica, 2014
172014
Measuring state disgust: Evaluation of a German state disgust scale
JM Ihme, K Mitte
European Journal of Psychological Assessment 25 (3), 150-156, 2009
172009
Are the tests scores of the Programme for International Student Assessment (PISA) and the National Educational Panel Study (NEPS) science tests comparable? An assessment of …
H Wagner, I Hahn, K Schöps, JM Ihme, O Köller
Studies in Educational Evaluation 59, 278-287, 2018
152018
NEPS Technical Report for Computer Literacy–Scaling Results of Starting Cohort 3 in Grade 6
M Senkbeil, JM Ihme, E Adrian
Leibniz Institute for Educational Trajectories, 2014
152014
Assessment of computer and information literacy in ICILS 2013: Do different item types measure the same construct?
JM Ihme, M Senkbeil, F Goldhammer, J Gerick
European Educational Research Journal 16 (6), 716-732, 2017
142017
NEPS Technical Report for Computer Literacy: Scaling results of Starting Cohort 6–Adults
M Senkbeil, JM Ihme
Leibniz Institute for Educational Trajectories, National Educational Panel Study, 2015
112015
Diagnostik von ICT Literacy: Messen Multiple-Choice-Aufgaben und simulationsbasierte Aufgaben vergleichbare Konstrukte?
M Senkbeil, JM Ihme
Diagnostica, 2019
92019
Wie valide sind Papier-und-Bleistift-Tests zur Erfassung computerbezogener Kompetenzen?
M Senkbeil, JM Ihme
Diagnostica, 2014
92014
Entwicklung und Validierung eines Kurzfragebogens zur Erfassung computerbezogener Anreizfaktoren bei Erwachsenen
M Senkbeil, JM Ihme
Diagnostica, 2016
82016
The NEPS ICT literacy framework and item examples
JM Ihme, M Senkbeil, J Wittwer
Bamberg, DE: Leibniz Institute for Educational Trajectories (LIfBi …, 2015
82015
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