Follow
Nadine Bernhard
Title
Cited by
Cited by
Year
Powell, JJW, N. Bernhard, & L. Graf. The Emergent European Model in Skill Formation: Comparing Higher Education and Vocational Training in the Bologna and Copenhagen Processes
JJW Powell, N Bernhard, L Graf
Sociology of Education 85 (3), 2012
203*2012
The shifting relationship between vocational and higher education in France and Germany: towards convergence?
JJW Powell, L Graf, N Bernhard, L Coutrot, A Kieffer
European Journal of Education 47 (3), 405-423, 2012
1092012
Durch Europäisierung zu mehr Durchlässigkeit?: Veränderungsdynamiken des Verhältnisses von beruflicher Bildung zur Hochschulbildung in Deutschland und Frankreich
N Bernhard
Verlag Barbara Budrich, 2017
752017
Duale Studiengänge im globalen Kontext: Internationalisierung in Deutschland und Transfer nach Brasilien, Frankreich, Katar, Mexiko und in die USA
L Graf, JJW Powell, J Fortwengel, N Bernhard
Berlin: DAAD, 2014
412014
Dual study programmes in global context: Internationalisation in Germany and transfer to Brazil, France, Qatar, Mexico and the US
L Graf, JJW Powell, J Fortwengel, N Bernhard
372014
Amerikanisierung oder Europäisierung der (Aus-) Bildung? Die Bologna-und Kopenhagen-Prozesse und das neue europäische Modell der Hochschul-und Berufsbildung
JJW Powell, N Bernhard, L Graf
Soziologische Bildungsforschung, 437-458, 2012
352012
Comparing the relationship between vocational and higher education in Germany and France
J Powell, L Coutrot, L Graf, N Bernhard, A Kieffer, H Solga
Berlin: WZB. Available from Internet: http://bibliothek. wz-berlin. de/pdf …, 2009
242009
Wenn sich Bologna und Kopenhagen treffen: erhöhte Durchlässigkeit zwischen Berufs-und Hochschulbildung?
N Bernhard, L Graf, JJW Powell
WZB-Mitteilungen, 26-29, 2010
192010
Auswirkungen des neuen europäischen Bildungsmodells auf die Verknüpfung zwischen Berufs-und Hochschulbildung in Deutschland, Österreich und Frankreich
N Bernhard, L Graf, JJW Powell
Europäischer Bildungsraum, 175-192, 2013
152013
Integrating international student mobility in work-based higher education: The case of Germany
L Graf, JJW Powell, J Fortwengel, N Bernhard
Journal of Studies in International Education 21 (2), 156-169, 2017
122017
Durchlässigkeit als mehrdimensionale Aufgabe. Bedingungen für flexible Bildungsübergänge
U Banscherus, N Bernhard, L Graf
Berlin: Friedrich-Ebert-Stiftung, 2016
122016
Civil Society and EU constitution making: towards a European social constituency
HJ Trenz, N Bernhard, E Jentges
The New Politics of European Civil Society, 123-142, 2012
82012
The Question of Permeability of the French Educational System
N Bernhard
Präsentation auf dem INVEST-Workshop „Institutional Change at the Nexus of …, 2010
62010
Supporting the needs of vocationally qualified students–changes towards institutional permeability in Germany?
N Bernhard
Formation emploi 146 (2), 129-147, 2019
52019
Répondre aux besoins des diplômés de l’enseignement professionnel allemand: vers une perméabilité institutionnelle?
N Bernhard
Formation emploi. Revue française de sciences sociales, 129-147, 2019
42019
Necessity or Right? Europeanisation and Discourses on Permeability between Vocational Education and Training and Higher Education in Germany and France
N Bernhard
Equity in and through Education, 97-117, 2018
42018
Organisierte Zivilgesellschaft im EU-Verfassungsprozess: Partner des Regierens oder Konstituent politischer Ordnung?
HJ Trenz, N Bernhard, E Jentges
Berliner Journal für Soziologie 19 (3), 353, 2009
42009
Students' Differences, Societal Expectations, and the Discursive Construction of (De) Legitimate Students in Germany
N Bernhard
Social Inclusion 9 (3), 394-403, 2021
32021
Bedingungen für flexible Bildungsübergänge
U Banscherus, N Bernhard, L Graf
Durchlässigkeit als mehrdimensionale Aufgabe, 2016
22016
Stratifizierung von Berufs-und Hochschulbildung in Europa: Deutschland und Frankreich im Spiegel klassischer Vergleichsstudien
N Bernhard, L Graf, JJW Powell
Dietzen, A. et al, 144-159, 2015
22015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20