Folgen
Saskia M. Fischer
Saskia M. Fischer
BTU Cottbus-Senftenberg
Bestätigte E-Mail-Adresse bei b-tu.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Teachers' self‐efficacy in bullying interventions and their probability of intervention
SM Fischer, L Bilz
Psychology in the Schools 56 (5), 751-764, 2019
642019
Students’ willingness to intervene in bullying: Direct and indirect associations with classroom cohesion and self-efficacy
S Wachs, L Bilz, SM Fischer, W Schubarth, MF Wright
International journal of environmental research and public health 15 (11), 2577, 2018
502018
Gewalt und Mobbing an Schulen: Wie sich Gewalt und Mobbing entwickelt haben, wie Lehrer intervenieren und welche Kompetenzen sie brauchen
L Bilz, W Schubarth, I Dudziak, S Fischer, S Niproschke, J Ulbricht
Verlag Julius Klinkhardt, 2017
462017
Mobbing und Cybermobbing bei Kindern und Jugendlichen in Deutschland–Querschnittergebnisse der HBSC-Studie 2017/18 und Trends
SM Fischer, N John, W Melzer, A Kaman, K Winter, L Bilz
Robert Koch-Institut, 2020
362020
Teachers’ self-efficacy in preventing and intervening in school bullying: A systematic review
SM Fischer, N John, L Bilz
International journal of bullying prevention 3, 196-212, 2021
322021
Do emotional components of alexithymia mediate the interplay between cyberbullying victimization and perpetration?
S Wachs, L Bilz, SM Fischer, MF Wright
International journal of environmental research and public health 14 (12), 1530, 2017
312017
A Consequential Partnership
L Bilz, SM Fischer, AC Hoppe-Herfurth, N John
Zeitschrift für Psychologie, 2022
212022
Traditional bullying and cyberbullying among children and adolescents in Germany–Cross-sectional results of the 2017/18 HBSC study and trends
SM Fischer, N John, W Melzer, A Kaman, K Winter, L Bilz
Journal of Health Monitoring 5 (3), 53, 2020
212020
Ist das schon Gewalt? Zur Bedeutung des Gewaltverständnisses von Lehrkräften für ihren Umgang mit Mobbing und für das Handeln von Schülerinnen und Schülern
L Bilz, J Steger, SM Fischer, W Schubarth, U Kunze
Zeitschrift für Pädagogik 62 (6), [841]-860, 2016
192016
Teachers’ empathy and likelihood of intervention in hypothetical relational and retrospectively reported bullying situations
SM Fischer, S Wachs, L Bilz
European Journal of Developmental Psychology 18 (6), 896-911, 2021
132021
Die Genauigkeit des Lehrerurteils bei der Identifikation von an Mobbing beteiligten Schülerinnen und Schülern
L Bilz, J Steger, SM Fischer
Psychologie in Erziehung und Unterricht 63 (2), 1-15, 2016
102016
Teachers’ Empathy for Bullying Victims, Understanding of Violence, and Likelihood of Intervention
A Wolgast, SM Fischer, L Bilz
Journal of school violence 21 (4), 491-503, 2022
92022
Class teachers’ bullying-related self-efficacy and their students’ bullying victimization, bullying perpetration, and combined victimization and perpetration
SM Fischer, HA Woods, L Bilz
Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma 31 (2), 184-203, 2022
92022
Inklusionspädagogische Kompetenzen in der universitären Ausbildung von Grundschullehrkräften. Eine qualitative Inhaltsanalyse von Modulhandbüchern ausgewählter deutscher …
M Goldfriedrich, L Bilz, SM Fischer
QfI-Qualifizierung für Inklusion 2 (3), 2020
82020
Häufigkeiten, Formen und Erfolg von Lehrerinterventionen aus Lehrerund Schülersicht
I Dudziak, S Niproschke, L Bilz, SM Fischer, L Oertel, W Schubarth, ...
Gewalt und Mobbing an Schulen: wie sich Gewalt und Mobbing entwickelt haben …, 2017
82017
Digitale Gesundheitskompetenz von Schülerinnen und Schülern. Ausprägung und Assoziationen mit dem Bewegungs-und Ernährungsverhalten
K Dadaczynski, K Rathmann, J Schricker, L Bilz, G Sudeck, SM Fischer, ...
Bundesgesundheitsblatt-Gesundheitsforschung-Gesundheitsschutz 65 (7-8), 784-794, 2022
72022
Is self-regulation a relevant aspect of intervention competence for teachers in bullying situations?
SM Fischer, L Bilz
Nordic Studies in Education 39 (02), 121-141, 2019
72019
Die Identifikation von an Mobbing beteiligten Schülerinnen und Schülern: Zur Genauigkeit des Lehrerurteils bei der Wahrnehmung von täterund opferbezogenem Verhalten
L Bilz, J Steger, SM Fischer
Psychologie in Erziehung und Unterricht 63 (2), 122-136, 2016
62016
Measuring Health Literacy in Childhood and Adolescence with the Scale Health Literacy in School-Aged Children–German Version
SM Fischer, K Dadaczynski, G Sudeck, K Rathmann, O Paakkari, ...
Diagnostica, 2022
52022
Interventionsstrategien und Interventionserfolg von Lehrkräften bei Cybermobbing und traditionellem Mobbing aus Schülersicht
L Bilz, SM Fischer
Kindheit und Entwicklung, 2020
52020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20