Folgen
Irene Neumann
Irene Neumann
Zugehörigkeit unbekannt
Keine bestätigte E-Mail-Adresse
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Evaluating instrument quality in science education: Rasch‐based analyses of a nature of science test
I Neumann, K Neumann, R Nehm
International Journal of Science Education 33 (10), 1373-1405, 2011
1822011
Modeling and assessing mathematical competence over the lifespan
I Neumann, C Duchhardt, M Grüßing, A Heinze, E Knopp, T Ehmke
Journal for educational research online 5 (2), 80-109, 2013
1612013
An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline
J Lederman, N Lederman, S Bartels, J Jimenez, M Akubo, S Aly, C Bao, ...
Journal of Research in Science Teaching 56 (4), 486-515, 2019
1082019
Nature of science und epistemologische Überzeugungen–Ähnlichkeiten und Unterschiede
I Neumann, K Kremer
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 19, 209-232, 2013
1072013
Evaluation der Bildungsstandards - eine fächerübergreifende Testkonzeption für den Kompetenzbereich Erkenntnisgewinnung
N Wellnitz, Fischer, H E., A Kauertz, J Mayer, I Neumann, HA Pant, ...
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 261-291, 2012
1012012
Beyond physics content knowledge: Modeling competence regarding nature of scientific inquiry and nature of scientific knowledge
I Neumann
Logos Verlag Berlin GmbH, 2011
80*2011
Epistemological beliefs in science - a person-centered approach to investigate high-school students' profiles
N Kampa, I Neumann, K Kremer, P Heitmann
Contemporary Educational Psychology 46, 81-93, 2016
702016
Nature of science and science content learning: The relation between students’ nature of science understanding and their learning about the concept of energy
H Michel, I Neumann
Science & Education 25, 951-975, 2016
652016
Welche mathematischen Lernvoraussetzungen erwarten Hochschullehrende für ein MINT-Studium
I Neumann, C Pigge, A Heinze
Eine Delphi-Studie. Kiel: IPN, 2017
582017
Mathematical prerequisites for STEM programs: what do university instructors expect from new STEM undergraduates?
C Deeken, I Neumann, A Heinze
International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 6 …, 2020
392020
International collaborative follow-up investigation of graduating high school students’ understandings of the nature of scientific inquiry: is progress Being made?
JS Lederman, NG Lederman, S Bartels, J Jiménez, K Acosta, M Akubo, ...
International Journal of Science Education 43 (7), 991-1016, 2021
272021
Kapitel 5 KiKi–Kieler Kindergartentest Mathematik zur Erfassung mathematischer Kompetenz von vier-bis sechsjährigen Kindern im Vorschulalter
M Grüßing, A Heinze, C Duchhardt, T Ehmke, E Knopp, I Neumann
Diagnostik mathematischer kompetenzen, 67, 2013
242013
Veränderung von Lehr-bezogenen SWE im MINT-Lehramtsstudium
R Weß, B Priemer, B Weusmann, S Sorge, I Neumann
Qualitätsvoller Chemie-und Physikun-terrichtnormative und empirische …, 2017
192017
First year students’ resilience to cope with mathematics exercises in the university mathematics studies
I Neumann, C Jeschke, A Heinze
Journal für Mathematik-Didaktik 42 (2), 307-333, 2021
182021
Analyzing the FCI based on a force and motion learning progression
I Neumann, GW Fulmer, LL Liang
Humboldt-Universität zu Berlin, 2013
182013
Measuring mathematical competences of engineering students at the beginning of their studies
I Neumann, B Rösken-Winter, M Lehmann, C Duchhardt, A Heinze, ...
Peabody Journal of Education 90 (4), 465-476, 2015
162015
Was ist denn da passiert
S Sorge, I Neumann, K Neumann, I Parchmann, J Schwanewedel
MNU Journal 6, 420-426, 2018
152018
Zur Academic Buoyancy von Physikstudierenden
I Neumann, S Sorge, C Jeschke, A Heinze, K Neumann
Authentizität und Lernen–das Fach in der Fachdidaktik, 86-88, 2016
122016
Mathematische Kenntnisse in der Studieneingangsphase-Was messen unsere Tests?
A Heinze, I Neumann, S Ufer, S Rach, A Borowski, D Buschhüter, ...
Universitätsbibliothek Dortmund, 2019
82019
Der Verlauf von lehrbezogenen Selbstwirksamkeitserwartungen angehender MINT-Lehrkräfte im Studium
R Weß, B Priemer, B Weusmann, T Ludwig, S Sorge, I Neumann
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2020
72020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20