Folgen
Prof. Dr. Benedikt Heuckmann
Prof. Dr. Benedikt Heuckmann
Centre for Biology Education, University of Münster, Münster, Germany
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-muenster.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Using the theory of planned behaviour to develop a questionnaire on teachers' beliefs about teaching cancer education
B Heuckmann, M Hammann, R Asshoff
Teaching and Teacher Education 75, 128-140, 2018
262018
Psychological distance towards COVID-19: Geographical and hypothetical distance predict attitudes and mediate knowledge
S Blauza, B Heuckmann, K Kremer, AG Büssing
Current Psychology 42 (10), 8632-8643, 2023
222023
German high school students’ attitudes and interest in cancer and factors influencing proactive behaviour for cancer prevention
B Heuckmann, R Asshoff
Journal of Cancer Education 29 (3), 497-505, 2014
202014
Identifying predictors of teachers’ intention and willingness to teach about cancer by using direct and belief-based measures in the context of the theory of planned behaviour
B Heuckmann, M Hammann, R Asshoff
International Journal of Science Education 42 (4), 547-575, 2020
162020
Modell zur reflexiven gesundheitsbezogenen Handlungsfähigkeit aus biologiedidaktischer Perspektive: Didaktik
J Arnold, S Dannemann, I Gropengießer, B Heuckmann, L Kahl, S Schaal, ...
Biologie in unserer Zeit 49 (4), 243-244, 2019
142019
Advantages and Disadvantages of Modeling Beliefs by Single Item and Scale Models in the Context of the Theory of Planned Behavior
B Heuckmann, M Hammann, R Asshoff
Education Sciences 9 (4), 268, 2019
132019
“That Is Not My Problem!”: Utilizing the Concept of Psychological Distance in Environmental and Health Education
AG Büssing, B Heuckmann
Science| environment| health: Towards a science pedagogy of complex living …, 2021
82021
Science| Environment| Health, One Health, Planetary Health, Sustainability, and Education for Sustainable Development: How Do They Connect in Health Teaching?
B Heuckmann, A Zeyer
Sustainability 14 (19), 12447, 2022
62022
On The Value of Health and Medicine in Science Education: Notes from a Science|Environment|Health SIG symposium
A Keselman¹, I Devetak, SM Enzinger, A Fink, B Heuckmann, SP Devetak, ...
Environmental, Health and Outdoor Science Education, 1178, 2018
52018
Approaching the risk perception gap: effects of a subject matter knowledge-based intervention in a health context
B Heuckmann, F Krüger
Journal of Biological Education 57 (5), 1006-1021, 2023
32023
Assessing students’ epistemic beliefs related to professional and school science
F Voitle, B Heuckmann, N Kampa, K Kremer
International Journal of Science Education 44 (6), 1000-1020, 2022
32022
Supervision/Coaching in der Lehrer* innenbildung: Einblicke in die Inanspruchnahme aus psychometrischer und hermeneutisch-rekonstruktiver Perspektive
HP Griewatz, B Heuckmann, R Asshoff
Herausforderung Lehrer* innenbildung-Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung …, 2021
32021
Supervision/Coaching in der Lehrer* innenbildung
HP Griewatz, B Heuckmann, R Asshoff
Einblicke in die Inanspruchnahme aus psychometrischer und …, 2021
22021
Entwicklung, Erprobung und Validierung eines Erhebungsinstruments zur Erfassung von Einflussfaktoren auf die Intention, das Thema Krebserkrankungen zu unterrichten
B Heuckmann, M Hammann, R Asshoff
Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik 8, 357-374, 2018
22018
“Bed bugs live in dirty places”—How Using Live Animals in Teaching Contributes to Reducing Stigma, Disgust, Psychological Stigma, and Misinformation in Students
R Asshoff, B Heuckmann, M Ryl, K Reinhardt
CBE—Life Sciences Education 21 (4), ar73, 2022
12022
Development and Application of a Domain-Specific TPACK Questionnaire—Findings from a Longitudinal Study on Teaching Human Biology Using Digital Tools
L Mölgen, R Asshoff, B Heuckmann
Journal of Science Education and Technology, 1-14, 2024
2024
One Health Education Nexus: enhancing synergy among science-, school-, and teacher education beyond academic silos
U Hobusch, M Scheuch, B Heuckmann, A Hodžić, GM Hobusch, ...
Frontiers in Public Health 11, 1337748, 2024
2024
Gesundheitsbildung von morgen
C Konnemann, B Heuckmann
Lehrkräftebildung von morgen, 191, 2024
2024
Simulierte Ungewissheit: Ungewissheit mit Simulationen zu SARS-CoV-2 reflektieren
S Blauza, B Heuckmann
Unterricht Biologie 2023 (487), 32-37, 2023
2023
Über Bewegungsübungen zu Regelkreisen: Modelle entwickeln, verändern und reflektieren
P Schaldach, K Kremer, B Heuckmann
Unterricht Biologie 2023 (481), 10-15, 2023
2023
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20