Folgen
Dirk Richter
Dirk Richter
Universität Potsdam, Department Erziehungswissenschaft
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-potsdam.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Professional competence of teachers: Effects on instructional quality and student Development
M Kunter, U Klusmann, J Baumert, D Richter, T Voss, A Hachfeld
Journal of Educational Psychology, 2013
19572013
Teachers’ content knowledge and pedagogical content knowledge: The role of structural differences in teacher education
T Kleickmann, D Richter, M Kunter, J Elsner, M Besser, S Krauss, ...
Journal of teacher education 64 (1), 90-106, 2013
9112013
Professional development across the teaching career: Teachers’ uptake of formal and informal learning opportunities
D Richter, M Kunter, U Klusmann, O Lüdtke, J Baumert
Teaching and Teacher Education 27 (1), 116-126, 2011
9092011
Teachers’ emotional exhaustion is negatively related to students’ achievement: Evidence from a large-scale assessment study
U Klusmann, D Richter, O Lüdtke
Journal of Educational Psychology, 2016
4822016
How different mentoring approaches affect beginning teachers' development in the first years of practice
D Richter, M Kunter, O Lüdtke, U Klusmann, Y Anders, J Baumert
Teaching and Teacher Education 36, 166-177, 2013
4532013
Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern am Ende der vierten Jahrgangsstufe in den Fächern Deutsch und Mathematik: Ergebnisse des IQB-Ländervergleichs 2011
P Stanat, HA Pant, K Böhme, D Richter
Waxmann, 2012
243*2012
Lehrerkooperation in Deutschland: Eine Studie zu kooperativen Arbeitsbeziehungen bei Lehrkräften der Sekundarstufe I
D Richter, HA Pant
Bertelsmann Stiftung, Robert Bosch Stifung, Stiftung Mercator, Deutsche …, 2016
207*2016
The development of teachers’ professional competence
M Kunter, T Kleickmann, U Klusmann, D Richter
Cognitive Activation in the Mathematics Classroom and Professional …, 2013
1762013
Socioeconomic and language minority classroom composition and individual reading achievement: The mediating role of instructional quality
C Rjosk, D Richter, J Hochweber, O Lüdtke, E Klieme, P Stanat
Learning and Instruction 32, 63-72, 2014
1422014
Soziale Unterstützung beim Berufseinstieg ins Lehramt
D Richter, M Kunter, O Lüdtke, U Klusmann, J Baumert
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 14 (1), 35-59, 2011
1412011
The relationship between principal leadership and teacher collaboration. Investigating the mediating effect of teachers’ collective efficacy
A Meyer, D Richter, V Hartung-Beck
Educational Management Administration & Leadership, 2020
1202020
Teacher educators’ task perception and its relationship to professional identity and teaching practice
E Richter, M Brunner, D Richter
Teaching and Teacher Education 101 (103303), 2021
1142021
Aspekte der Aus- und Fortbildung von Lehrkräften in der Primarstufe
D Richter, P Kuhl, H Reimers, HA Pant
Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern am Ende der vierten Jahrgangsstufe …, 2012
992012
Content knowledge and pedagogical content knowledge in Taiwanese and German mathematics teachers
T Kleickmann, D Richter, M Kunter, J Elsner, M Besser, S Krauss, M Cheo, ...
Teaching and Teacher Education 46, 115-126, 2015
892015
What motivates teachers to participate in professional development? An empirical investigation of motivational orientations and the uptake of formal learning opportunities
D Richter, M Kleinknecht, A Gröschner
Teaching and Teacher Education 86 (https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.1029), 2019
882019
Aspekte der Aus- und Fortbildung von Mathematik- und Naturwissenschaftslehrkräften im Ländervergleich
D Richter, P Kuhl, N Haag, HA Pant
IQB-Ländervergleich 2012. Mathematische und naturwissenschaftliche …, 2013
77*2013
Beanspruchungserleben von Lehrkräften und Schülerleistung: Eine Analyse des IQB-Ländervergleichs in der Primarstufe
U Klusmann, D Richter
Zeitschrift für Pädagogik 60 (2), 202-224, 2014
762014
Lehrerinnen und Lehrer lernen: Fort- und Weiterbildung im Lehrerberuf
D Richter
Beruf Lehrer/Lehrerin: Ein Studienbuch, 245-260, 2016
742016
Differentielle Teilnahme an Lehrerfortbildungen und deren Zusammenhang mit professionsbezogenen Merkmalen von Lehrkräften
D Richter, M Engelbert, S Weirich, HA Pant
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2013
712013
Change in test-taking motivation and its relationship to test performance in low-stakes assessments
C Penk, D Richter
Educational Assessment, Evaluation and Accountability 29, 55-79, 2017
672017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20