Dirk Richter
Dirk Richter
Universität Potsdam, Department Erziehungswissenschaft
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-potsdam.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Professional competence of teachers: Effects on instructional quality and student Development
M Kunter, U Klusmann, J Baumert, D Richter, T Voss, A Hachfeld
Journal of Educational Psychology, 2013
7502013
Teachers’ content knowledge and pedagogical content knowledge: The role of structural differences in teacher education
T Kleickmann, D Richter, M Kunter, J Elsner, M Besser, S Krauss, ...
Journal of teacher education 64 (1), 90-106, 2013
4762013
Professional development across the teaching career: Teachers’ uptake of formal and informal learning opportunities
D Richter, M Kunter, U Klusmann, O Lüdtke, J Baumert
Teaching and Teacher Education 27 (1), 116-126, 2011
4742011
How different mentoring approaches affect beginning teachers' development in the first years of practice
D Richter, M Kunter, O Lüdtke, U Klusmann, Y Anders, J Baumert
Teaching and Teacher Education 36, 166-177, 2013
2212013
Die Entwicklung professioneller Kompetenz von Lehrkräften
M Kunter, T Kleickmann, U Klusmann, D Richter
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften. Ergebnisse des Forschungsprogramms …, 2011
2032011
Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern am Ende der vierten Jahrgangsstufe in den Fächern Deutsch und Mathematik: Ergebnisse des IQB-Ländervergleichs 2011
P Stanat, HA Pant, K Böhme, D Richter
Waxmann, 2012
1772012
Teachers’ emotional exhaustion is negatively related to students’ achievement: Evidence from a large-scale assessment study
U Klusmann, D Richter, O Lüdtke
Journal of Educational Psychology, 2016
1312016
Lehrerkooperation in Deutschland: Eine Studie zu kooperativen Arbeitsbeziehungen bei Lehrkräften der Sekundarstufe I
D Richter, HA Pant
Bertelsmann Stiftung, Robert Bosch Stifung, Stiftung Mercator, Deutsche …, 2016
75*2016
Soziale Unterstützung beim Berufseinstieg ins Lehramt
D Richter, M Kunter, O Lüdtke, U Klusmann, J Baumert
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 14 (1), 35-59, 2011
702011
Socioeconomic and language minority classroom composition and individual reading achievement: The mediating role of instructional quality
C Rjosk, D Richter, J Hochweber, O Lüdtke, E Klieme, P Stanat
Learning and Instruction 32, 63-72, 2014
672014
The development of teachers’ professional competence
M Kunter, T Kleickmann, U Klusmann, D Richter
Cognitive Activation in the Mathematics Classroom and Professional …, 2013
632013
Aspekte der Aus- und Fortbildung von Lehrkräften in der Primarstufe
D Richter, P Kuhl, H Reimers, HA Pant
Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern am Ende der vierten Jahrgangsstufe …, 2012
612012
Aspekte der Aus- und Fortbildung von Mathematik- und Naturwissenschaftslehrkräften im Ländervergleich
D Richter, P Kuhl, N Haag, HA Pant
IQB-Ländervergleich 2012. Mathematische und naturwissenschaftliche …, 2013
51*2013
Nutzung unterschiedlicher Evaluationsdaten an Berliner und Brandenburger Schulen
S Wurster, D Richter, A Schliesing, HA Pant
Die Deutsche Schule, 19-50, 2013
442013
Content knowledge and pedagogical content knowledge in Taiwanese and German mathematics teachers
T Kleickmann, D Richter, M Kunter, J Elsner, M Besser, S Krauss, M Cheo, ...
Teaching and Teacher Education 46, 115-126, 2015
412015
Soziale Disparitäten
D Richter, P Kuhl, HA Pant
Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern am Ende der vierten Jahrgangsstufe …, 2012
392012
Lernen im Beruf
D Richter
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms …, 2011
362011
Differentielle Teilnahme an Lehrerfortbildungen und deren Zusammenhang mit professionsbezogenen Merkmalen von Lehrkräften
D Richter, M Engelbert, S Weirich, HA Pant
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2013
332013
Change in test-taking motivation and its relationship to test performance in low-stakes assessments
C Penk, D Richter
Educational Assessment, Evaluation and Accountability 29 (1), 55-79, 2017
312017
Classroom Composition and Language Minority Students’ Motivation in Language Lessons
C Rjosk, P Richter, Dirk, Hochweber, Jan, Lüdtke, Oliver & Stanat
Journal of Educational Psychology, 2015
312015
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20