Doris Holzberger
Doris Holzberger
TUM School of Education, Technische Universität München
Bestätigte E-Mail-Adresse bei tum.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
How teachers’ self-efficacy is related to instructional quality: A longitudinal analysis.
D Holzberger, A Philipp, M Kunter
Journal of educational psychology 105 (3), 774, 2013
6652013
Beginning teachers' efficacy and emotional exhaustion: Latent changes, reciprocity, and the influence of professional knowledge
T Dicke, PD Parker, D Holzberger, O Kunina-Habenicht, M Kunter, ...
Contemporary Educational Psychology 41, 62-72, 2015
1562015
Predicting teachers’ instructional behaviors: The interplay between self-efficacy and intrinsic needs
D Holzberger, A Philipp, M Kunter
Contemporary Educational Psychology 39 (2), 100-111, 2014
1412014
Die Bedeutung der Lerngelegenheiten im Lehramtsstudium und deren individuelle Nutzung für den Aufbau des bildungswissenschaftlichen Wissens
O Kunina-Habenicht, F Schulze-Stocker, M Kunter, J Baumert, D Leutner, ...
Zeitschrift für Pädagogik 59 (1), 1-23, 2013
1212013
Welche bildungswissenschaftlichen Inhalte sind wichtig in der Lehrerbildung?
O Kunina-Habenicht, H Lohse-Bossenz, M Kunter, T Dicke, D Förster, ...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 15 (4), 649-682, 2012
892012
Loving teaching: Research on teachers’ intrinsic orientations
M Kunter, D Holzberger
Teacher motivation, 83-99, 2014
692014
Simulation-based learning in higher education: a meta-analysis
O Chernikova, N Heitzmann, M Stadler, D Holzberger, T Seidel, F Fischer
Review of Educational Research 90 (4), 499-541, 2020
612020
Bildungswissenschaftliches Wissen und professionelle Kompetenz in der Lehramtsausbildung
M Kunter, O Kunina-Habenicht, J Baumert, T Dicke, D Holzberger, ...
Entwicklung von Professionalität pädagogischen Personals, 37-54, 2017
532017
Bildungswissenschaftliches Wissen und professionelle Kompetenz in der Lehramtsausbildung
M Kunter, O Kunina-Habenicht, J Baumert, T Dicke, D Holzberger, ...
Entwicklung von Professionalität pädagogischen Personals, 37-54, 2017
532017
„Doppelter Praxisschock “auf dem Weg ins Lehramt
T Dicke, D Holzberger, O Kunina-Habenicht, C Linninger, ...
Psychologie in Erziehung und Unterricht 63 (4), 244-257, 2016
48*2016
How systematic video reflection in teacher professional development regarding classroom discourse contributes to teacher and student self-efficacy
A Gröschner, AK Schindler, D Holzberger, M Alles, T Seidel
International Journal of Educational Research 90, 223-233, 2018
472018
Intra-individual differences in developing professional vision: preservice teachers’ changes in the course of an innovative teacher education program
K Stürmer, T Seidel, D Holzberger
Instructional Science, 1-17, 0
46
Bildungswissenschaftliches Wissen und der Erwerb professioneller Kompetenz in der Lehramtsausbildung. Eine Kurzdarstellung des BilWiss-Projekts
E Terhart, F Schulze-Stocker, O Kunina-Habenicht, T Dicke, D Förster, ...
Lehrerbildung auf dem Prüfstand 5 (1), 96-106, 2012
452012
Encouraging a career in science: a research review of secondary schools’ effects on students’ STEM orientation
S Reinhold, D Holzberger, T Seidel
Studies in Science Education 54 (1), 69-103, 2018
382018
Spielen Studienschwerpunkte wirklich eine Rolle?
F Schulze-Stocker, D Holzberger, O Kunina-Habenicht, E Terhart, ...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 1-25, 2016
232016
Identifying effective teachers: The relation between teaching profiles and students’ development in achievement and enjoyment
D Holzberger, AK Praetorius, T Seidel, M Kunter
European Journal of Psychology of Education 34 (4), 801-823, 2019
202019
Metacognition: A closed-loop model of biased competition–evidence from neuroscience, cognition, and instructional research
NH Schwartz, BM Scott, D Holzberger
International handbook of metacognition and learning technologies, 79-94, 2013
182013
Student characteristics in the eyes of teachers: Differences between novice and expert teachers in judgment accuracy, observed behavioral cues, and gaze
T Seidel, K Schnitzler, C Kosel, K Stürmer, D Holzberger
Educational Psychology Review 33 (1), 69-89, 2021
162021
Wie fach (un) abhängig ist bildungswissenschaftliches Wissen?
H Lohse-Bossenz, D Holzberger, O Kunina-Habenicht, T Seidel, M Kunter
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 21 (5), 991-1019, 2018
132018
Bedingungen und Effekte guten Unterrichts
N McElvany, W Bos, HG Holtappels, MM Gebauer, F Schwabe
Waxmann Verlag, 2016
112016
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20