Folgen
Lisa Bäulke
Lisa Bäulke
Hector Research Institute of Education Sciences and Psychology
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-tuebingen.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Interrelations between motivational regulation, procrastination and college dropout intentions
L Bäulke, N Eckerlein, M Dresel
842018
Student dropout at university: A phase-orientated view on quitting studies and changing majors
L Bäulke, C Grunschel, M Dresel
European Journal of Psychology of Education 37 (3), 853-876, 2022
652022
The role of state and trait motivational regulation for procrastinatory behavior in academic contexts: Insights from two diary studies
L Bäulke, M Daumiller, M Dresel
Contemporary Educational Psychology 65, 101951, 2021
382021
Psychometric properties of the German short version of the Maslach Burnout Inventory–Student Survey
D Turhan, A Scheunemann, T Schnettler, L Bäulke, DO Thies, M Dresel, ...
European Journal of Health Psychology, 2021
162021
University students’ profiles of burnout symptoms amid the COVID-19 pandemic in Germany and their relation to concurrent study behavior and experiences
D Turhan, T Schnettler, A Scheunemann, CK Gadosey, LS Kegel, ...
International Journal of Educational Research 116, 102081, 2022
132022
How conscientiousness and neuroticism affect academic procrastination
L Bäulke, M Daumiller, M Dresel
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2021
112021
Prokrastination als Risikofaktor für den Abbruch des Studiums: eine motivations-und handlungsregulatorische Perspektive
C Grunschel, M Dresel, S Fries, D Leutner, J Wirth, L Bäulke, ...
Studienerfolg und Studienabbruch, 43-74, 2021
72021
Study satisfaction among university students during the COVID-19 pandemic: Longitudinal development and personal-contextual predictors
CK Gadosey, C Grunschel, LS Kegel, T Schnettler, D Turhan, ...
Frontiers in Psychology 13, 918367, 2022
62022
Unterschiedlich motiviert für das Studium: Motivationale Profile von Studierenden und ihre Zusammenhänge mit demografischen Merkmalen, Lernverhalten und Befinden
LS Kegel, T Schnettler, A Scheunemann, L Bäulke, DO Thies, M Dresel, ...
ZeHf–Zeitschrift für empirische Hochschulforschung 4 (1), 81-105, 2021
52021
Higher-education course characteristics relate to academic procrastination: a multivariate two-level analysis
L Bäulke, M Dresel
Educational Psychology 43 (4), 263-283, 2023
32023
Temporal development of student burnout symptoms: Sociodemographic differences and linkage to university dropout intentions
D Turhan, A Scheunemann, T Schnettler, L Bäulke, DO Thies, M Dresel, ...
Contemporary Educational Psychology 73, 102185, 2023
32023
Delaying academic tasks and feeling bad about it: Development and validation of a six-item scale measuring academic procrastination.
J Bobe, T Schnettler, A Scheunemann, S Fries, L Bäulke, DO Thies, ...
European Journal of Psychological Assessment, 2022
32022
A multivariate two-level analysis of higher-education course characteristics relating to academic procrastination
L Bäulke, M Dresel
12021
Vicious and virtuous relationships between procrastination and emotions: an investigation of the reciprocal relationship between academic procrastination and learning-related …
CK Gadosey, T Schnettler, A Scheunemann, L Bäulke, DO Thies, ...
European Journal of Psychology of Education, 1-27, 2023
2023
A multi-study examination of intra-individual feedback loops between competence and value beliefs, procrastination, and goal achievement
M Theobald, L Bäulke, H Bellhäuser, J Breitwieser, B Mattes, G Brod, ...
Contemporary Educational Psychology 74, 102208, 2023
2023
Eine Frage der Zeit: Die Verwendung von Logfile-Daten zur Evaluierung der Temporal-Motivation-Theory bei der digitalen Prüfungsvorbereitung von Studierenden
MP Janson, T Schnettler, L Bäulke
2023
Entwicklung von Studienzufriedenheit in der COVID-19 Pandemie: Personale und kontextuelle Bedingungsfaktoren. Vortrag auf der 9. Jahrestagung der Gesellschaft für empirische …
LS Kegel, CK Gadosey, T Schnettler, D Turhan, L Thomas, U Buhlmann, ...
2022
Burnout-Symptome bei Studierenden–Eine Analyse latenter Profile und ihrer Zusammenhänge mit Verhalten und Erleben im Studium. Vortrag auf der 9. Jahrestagung der …
D Turhan, T Schnettler, A Scheunemann, L Bäulke, DO Thies, M Dresel, ...
2022
Motivations-und Emotionsregulation: eine empirische Annäherung an konzeptuelle Gemeinsamkeiten und Unterschiede
K Stockinger, L Bäulke, UE Nett, M Dresel
2022
Prokrastination im Studium: zur Relevanz von Motivationsregulation, Gewissenhaftigkeit und Neurotizismus sowie Kursmerkmalen für akademische Prokrastination
L Bäulke
2021
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20