Prof. Dr. Alexander Gröschner
Prof. Dr. Alexander Gröschner
Full Professor, Research on Teaching and Learning, Friedrich Schiller University Jena
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-jena.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Effects of a classroom discourse intervention on teachers' practice and students' motivation to learn mathematics and science
K Kiemer, A Gröschner, AK Pehmer, T Seidel
Learning and instruction 35, 94-103, 2015
2542015
Veränderung subjektiver Kompetenzeinschätzungen von lehramtsstudierenden im Praxissemester
A Gröschner, C Schmitt, T Seidel
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2013
1322013
Predicting students' cognitive learning activity and intrinsic learning motivation: How powerful are teacher statements, student profiles, and gender?
V Jurik, A Gröschner, T Seidel
Learning and individual differences 32, 132-139, 2014
1132014
How student characteristics affect girls' and boys' verbal engagement in physics instruction
V Jurik, A Gröschner, T Seidel
Learning and instruction 23, 33-42, 2013
1102013
How teacher professional development regarding classroom dialogue affects students' higher-order learning
AK Pehmer, A Gröschner, T Seidel
Teaching and Teacher Education 47, 108-119, 2015
1072015
Mixed Methods in der empirischen Bildungsforschung
M Gläser-Zikuda, T Seidel, C Rohlfs
BoD–Books on Demand, 2013
932013
Schulpraktika in der Lehrerbildung: Theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und Effekte
KH Arnold, A Gröschner, T Hascher
Waxmann Verlag, 2014
922014
Schulpraktika in der Lehrerbildung: Theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und Effekte
KH Arnold, A Gröschner, T Hascher
Waxmann Verlag, 2014
922014
Fostering preservice teachers’ noticing with structured video feedback: Results of an online-and video-based intervention study
M Kleinknecht, A Gröschner
Teaching and Teacher Education 59, 45-56, 2016
892016
Through the lens of teacher professional development components: the ‘Dialogic Video Cycle’as an innovative program to foster classroom dialogue
A Gröschner, T Seidel, K Kiemer, AK Pehmer
Professional Development in Education 41 (4), 729-756, 2015
652015
Lernbegleitung im Praktikum–Befunde und Innovationen im Kontext der Reform der Lehrerbildung
A Gröschner, T Seidel
Studium nach Bologna: Praxisbezüge stärken?!, 171-183, 2012
622012
Facilitating collaborative teacher learning: the role of “mindfulness” in video-based teacher professional development programs
A Gröschner, T Seidel, AK Pehmer, K Kiemer
Gruppendynamik und Organisationsberatung 45 (3), 273-290, 2014
592014
Praxisphasen in der Lehrerausbildung–Eine Strukturanalyse am Beispiel des gymnasialen Lehramtsstudiums in Deutschland
A Gröschner, K Müller, J Bauer, T Seidel, M Prenzel, T Kauper, J Möller
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 18 (4), 639-665, 2015
582015
Fostering and scaffolding student engagement in productive classroom discourse: Teachers' practice changes and reflections in light of teacher professional development
AK Pehmer, A Gröschner, T Seidel
Learning, Culture and Social Interaction 7, 12-27, 2015
572015
Kompetenzentwicklung im Praktikum? Entwicklung eines Instruments zur Erfassung von Kompetenzeinschätzungen und Ergebnisse einer Befragung von Lehramtsstudierenden im betreuten …
A Gröschner, C Schmitt
Lehrerbildung auf dem Prüfstand 5 (2), 112-128, 2012
502012
Skalen zur Erfassung von Kompetenzen in der Lehrerausbildung
A Gröschner, C Schmitt
Ein empirisches Instrument in Anlehnung an die KMK „Standards für die …, 2009
462009
Instructional and motivational classroom discourse and their relationship with teacher autonomy and competence support—findings from teacher professional development
K Kiemer, A Gröschner, M Kunter, T Seidel
European Journal of Psychology of Education 33 (2), 377-402, 2018
432018
Innovation als Lernaufgabe
A Gröschner
Waxmann Verlag, 2011
432011
How systematic video reflection in teacher professional development regarding classroom discourse contributes to teacher and student self-efficacy
A Gröschner, AK Schindler, D Holzberger, M Alles, T Seidel
International Journal of Educational Research 90, 223-233, 2018
412018
Innovation als Lernaufgabe
A Gröschner
Waxmann Verlag, 2011
412011
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20