Folgen
Susanne Schnell
Susanne Schnell
Goethe University Frankfurt
Bestätigte E-Mail-Adresse bei susanneschnell.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Design Research with a focus on content-specific professionalization processes: The case of noticing students’ potentials
S Prediger, S Schnell, KA Rösike
Proceedings of the third ERME topic conference on mathematics teaching …, 2016
352016
Muster und Variabilität erkunden: Konstruktionsprozesse kontextspezifischer Vorstellungen zum Phänomen Zufall
S Schnell
Springer-Verlag, 2013
292013
Mathematics enrichment for all–Noticing and enhancing mathematical potentials of underprivileged students as an issue of equity
S Schnell, S Prediger
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 13 (1), 143-165, 2017
252017
Diagnose und individuelle Förderung in der MINT-Lehrerbildung: das Projekt dortMINT
S Hußmann, C Selter
Waxmann Verlag, 2013
212013
From “everything changes” to “for high numbers, it changes just a bit” theoretical notions for a microanalysis of conceptual change processes in stochastic contexts
S Schnell, S Prediger
ZDM 44, 825-840, 2012
202012
STUDENTS’EMERGENT MODELLING OF STATISTICAL MEASURES: A CASE STUDY
C Büscher, S Schnell
Statistics Education Research Journal 16 (2), 144-162, 2017
142017
What counts as a “good” argument in school?—how teachers grade students’ mathematical arguments
M Meyer, S Schnell
Educational Studies in Mathematics 105 (1), 35-51, 2020
132020
Investigating the dynamics of stochastic learning processes: A didactical research perspective, its methodological and theoretical framework, illustrated for the case of the …
S Prediger, S Schnell
Probabilistic thinking: presenting plural perspectives, 533-558, 2014
122014
Wie verteilen wir die Müllgebühren?: bildungswirksame Erfahrungen beim Entwickeln und Diskutieren normativer Modellierungen
M Marxer, S Prediger, S Schnell
na, 2010
112010
Do math!–Lehrkräfte professionalisieren für das Erkennen und Fördern von Potenzialen
KA Rösike, S Schnell
Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen: Konzepte und …, 2017
82017
Individual concepts of students comparing distributions
S Schnell, C Büscher
CERME 9-Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics …, 2015
82015
Statistical investigations in primary school–the role of contextual expectations for data analysis
D Frischemeier, S Schnell
Mathematics Education Research Journal 35 (Suppl 1), 217-242, 2023
72023
On the importance of subject matter in mathematics education: A conversation with Erich Christian Wittmann
K Akinwunmi, K Höveler, S Schnell
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 10 (4), 357-363, 2014
72014
Motivation of out-of-field teachers for participating in professional development courses in mathematics
S Lünne, S Schnell, R Biehler
European Journal of Teacher Education 44 (5), 688-705, 2021
62021
Mit Zufall durch die Schule–Wahrscheinlichkeit
H Laakmann, S Schnell
PM Praxis der Mathematik in der Schule 66 (57), 2-9, 2015
62015
Individual pathways in the development of students’ conceptions of patterns of chance
S Prediger, S Schnell
Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in …, 2011
52011
New ways of interacting with data, context, and chance in statistical modeling processes
J Noll, S Schnell, R Gould, K Makar
Mathematical Thinking and Learning 24 (4), 331-335, 2022
42022
Multiple representations as tools for discovering pattern and variability–Insights into the dynamics of learning processes
S Schnell, S Prediger
Mit Werkzeugen Mathematik und Stochastik lernen–Using Tools for Learning …, 2014
42014
Types of Arguments When Dealing with Chance Experiments.
S Schnell
North American Chapter of the International Group for the Psychology of …, 2014
42014
Integrating theoretical and empirical considerations: Young students’ understanding of the empirical law of large numbers
S Schnell
Looking back, looking forward. Proceedings of the Tenth International …, 2018
32018
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20