Folgen
Susanne Schnell
Susanne Schnell
Goethe University Frankfurt
Bestätigte E-Mail-Adresse bei susanneschnell.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Design Research with a focus on content-specific professionalization processes: The case of noticing students’ potentials
S Prediger, S Schnell, KA Rösike
Proceedings of the third ERME topic conference on mathematics teaching …, 2016
262016
Mathematics enrichment for all–noticing and enhancing mathematical potentials of underprivileged students as an issue of equity
S Schnell, S Prediger
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 13 (1), 143-165, 2017
242017
Muster und Variabilität erkunden: Konstruktionsprozesse kontextspezifischer Vorstellungen zum Phänomen Zufall
S Schnell
Springer-Verlag, 2013
212013
Diagnose und individuelle Förderung in der MINT-Lehrerbildung: das Projekt dortMINT
S Hußmann, C Selter
Waxmann Verlag, 2013
212013
From “everything changes” to “for high numbers, it changes just a bit” theoretical notions for a microanalysis of conceptual change processes in stochastic contexts
S Schnell, S Prediger
ZDM 44, 825-840, 2012
192012
STUDENTS’EMERGENT MODELLING OF STATISTICAL MEASURES–A CASE STUDY
C Büscher, S Schnell
Statistics Education Research Journal 16 (2), 144-162, 2017
142017
Investigating the dynamics of stochastic learning processes: A didactical research perspective, its methodological and theoretical framework, illustrated for the case of the …
S Prediger, S Schnell
Probabilistic thinking: presenting plural perspectives, 533-558, 2014
132014
What counts as a “good” argument in school?—how teachers grade students’ mathematical arguments
M Meyer, S Schnell
Educational Studies in Mathematics 105 (1), 35-51, 2020
102020
Individual concepts of students comparing distributions
S Schnell, C Büscher
CERME 9-Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics …, 2015
82015
Do math!–Lehrkräfte professionalisieren für das Erkennen und Fördern von Potenzialen
KA Rösike, S Schnell
Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen: Konzepte und …, 2017
72017
On the importance of subject matter in mathematics education: A conversation with Erich Christian Wittmann
K Akinwunmi, K Höveler, S Schnell
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 10 (4), 357-363, 2014
72014
Wie verteilen wir die Müllgebühren?: bildungswirksame Erfahrungen beim Entwickeln und Diskutieren normativer Modellierungen
M Marxer, S Prediger, S Schnell
na, 2010
52010
Motivation of out-of-field teachers for participating in professional development courses in mathematics
S Lünne, S Schnell, R Biehler
European Journal of Teacher Education 44 (5), 688-705, 2021
42021
Individual pathways in the development of students’ conceptions of patterns of chance
S Prediger, S Schnell
Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in …, 2011
42011
Integrating theoretical and empirical considerations: Young students’ understanding of the empirical law of large numbers
S Schnell
Looking back, looking forward. Proceedings of the Tenth International …, 2018
32018
Mathematische Stärken sehen und fördern-Wie Lehrkräfte mathematische Potenziale diagnostizieren
S Schnell
Universitätsbibliothek Dortmund, 2015
32015
Multiple representations as tools for discovering pattern and variability–Insights into the dynamics of learning processes
S Schnell, S Prediger
Mit Werkzeugen Mathematik und Stochastik lernen–Using Tools for Learning …, 2014
32014
New ways of interacting with data, context, and chance in statistical modeling processes
J Noll, S Schnell, R Gould, K Makar
Mathematical Thinking and Learning 24 (4), 331-335, 2022
22022
Primary school students reasoning about and with the median when comparing distributions
S Schnell, D Frischemeier
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics …, 2019
22019
Coping with patterns and variability: Reconstruction of learning pathways towards chance
S Schnell
Proceedings of the 8th Congress of the European Society for Research in …, 2013
22013
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20