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Dr. Linda Grogorick (born Eckardt)
Dr. Linda Grogorick (born Eckardt)
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Jahr
One for all and all for one-towards a framework for collaboration support systems
D Siemon, F Becker, L Eckardt, S Robra-Bissantz
Education and Information Technologies 24 (2), 1837-1861, 2019
372019
Gamification of teaching in higher education
D Siemon, L Eckardt
Gamification, 153-164, 2017
232017
Tracking down the negative group creativity effects with the help of an artificial intelligence-like support system
D Siemon, L Eckardt, S Robra-Bissantz
2015 48th Hawaii International Conference on System Sciences, 236-243, 2015
182015
Gameducation–Spielelemente in der Universitätslehre
L Eckardt, D Siemon, S Robra-Bissantz
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 52 (6), 915-925, 2015
152015
Play to Learn: Conducting a Playtest Session for Improving an Educational Game
L Eckardt, S Grogorick, S Robra-Bissantz
AMCIS, 1220-1227, 2018
122018
Führen Serious Games zu Lernerfolg?–Ein Vergleich zum Frontalunterricht
L Eckardt, S Körber, EJ Becht, A Plath, SA Falah, S Robra-Bissantz
Gamification und Serious Games, 139-150, 2017
122017
Lost in Antarctica: Designing an information literacy game to support motivation and learning Success
L Eckardt, S Robra-Bissantz
International Conference on Design Science Research in Information System …, 2016
92016
Playtesting for a Better Gaming Experience: Importance of an Iterative Design Process for Educational Games
L Eckardt, S Robra-Bissantz
Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS), 1220-1227, 2018
72018
Learning Success: A Comparative Analysis of a Digital Game-Based Approach and a Face-to-Face Approach
L Eckardt, S Robra-Bissantz
Bled eConference, 2018
62018
Entwicklung eines Serious Games zum Lernen von Informationskompetenz und Leitlinien zur Nachnutzung
L Eckardt, S Kibler, S Robra-Bissantz
Teaching Trends 2016 5 (Digitale Medien in der Hochschullehre), 49-61, 2016
52016
Design eines Spiels zum Lernen von Informationskompetenz
L Eckardt, S Robra-Bissantz
DeLFI 2016--Die 14. E-Learning Fachtagung Informatik, 2016
52016
Empirische Untersuchung des EGameFlow eines Serious Games zur Verbesserung des Lernerfolgs
L Eckardt, A Pilak, M Löhr, P van Treel, J Rau, S Robra-Bissantz
Bildungsräume 2017, 285-296, 2017
42017
Digitales Lernen und Lehren: Führt Corona zu einer zeitgemäßen Bildung?
L Grogorick, S Robra-Bissantz
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 58 (6), 1296-1312, 2021
32021
Kollaboration oder Wettbewerb: ein Vergleich der Motivation beim Game-based Learning
L Eckardt, R Finster
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 56 (1), 83-93, 2019
32019
EGameFlow in a Serious Game: Gaming Experience with the Same Game Design but Different Learning Content.
L Eckardt, S Robra-Bissantz
PACIS, 103, 2019
32019
Spielerischer Informations-und Wissensaustausch im Unternehmen
R Finster, L Eckardt, S Robra-Bissantz
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 55 (4), 779-790, 2018
32018
Systematische Literaturanalyse zum Lernen in virtuellen Realitäten
L Eckardt, A Grotjahn, A Jankowiak, A Krain, H Wang, J Wei, ...
Workshop DeLFI 2017, 2017
22017
GamEducation in einer virtuellen 3D-Umgebung mit Googles virtual-reality-brille cardboard
L Eckardt, JP Huttner, S Robra-Bissantz
INFORMATIK 2015, 2015
22015
AC: DC–Agiles und kollaboratives digitales Klassenzimmer
L Grogorick, J Lamprecht
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 58 (4), 858-869, 2021
12021
Spielerisch lockt der Einzelhandel den Kunden–Einfluss von Belohnungen auf die Kanalwahl
A Stein, L Eckardt, S Robra-Bissantz
Digital Customer Experience, 153-165, 2019
12019
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20