Folgen
Tobias Roth
Tobias Roth
Bestätigte E-Mail-Adresse bei mail.uni-mannheim.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Auf die „richtigen “Kontakte kommt es an! Soziale Ressourcen und die Bildungsaspirationen der Mütter von Haupt-, Real-und Gesamtschülern in Deutschland
T Roth, Z Salikutluk, I Kogan
Vom Kindergarten bis zur Hochschule: Die Generierung von ethnischen und …, 2010
512010
Interpersonal influences on educational expectations: New evidence for Germany
T Roth
Research in Social Stratification and Mobility 48, 68-84, 2017
502017
Attitudes and expectations: do attitudes towards education mediate the relationship between social networks and parental expectations?
T Roth, Z Salikutluk
British Journal of Sociology of Education 33 (5), 701-722, 2012
432012
The influence of parents’ social capital on their children’s transition to vocational training in Germany
T Roth
Social Networks 55, 74-85, 2018
342018
The role of social capital in the explanation of educational success and educational inequalities
T Roth
Irish educational studies 32 (3), 335-354, 2013
292013
Freiheit versus Gleichheit? Der Einfluss der Verbindlichkeit der Übergangsempfehlung auf die soziale Ungleichheit in der Sekundarstufe
T Roth, M Siegert
Zeitschrift für Soziologie: ZfS 44 (2), 118-136, 2015
252015
Effects of social networks on finding an apprenticeship in the German vocational training system
T Roth
European Societies 16 (2), 233-254, 2014
252014
Die Rolle sozialer Netzwerke für den Erfolg von Einheimischen und Migranten im deutschen (Aus-) Bildungssystem
T Roth
Shaker, 2014
232014
Söhne bevorzugt? Geschlechtsspezifische Unterschiede beim Gymnasialbesuch türkischstämmiger Schülerinnen und Schülern.
M Siegert, T Roth
Kölner Zeitschrift für Soziologie & Sozialpsychologie 65 (1), 2013
202013
Does the selectivity of an educational system affect social inequality in educational attainment? Empirical findings for the transition from primary to secondary level in Germany
T Roth, M Siegert
European Sociological Review 32 (6), 779-791, 2016
192016
The role of religion, religiousness and religious participation in the school-to-work transition in Germany
T Roth
Journal of Ethnic and Migration Studies 46 (17), 3580-3602, 2020
182020
Why do friends have similar educational expectations? Separating influence and selection effects
D Kretschmer, T Roth
European Sociological Review 37 (2), 201-217, 2021
132021
Die Bildungsbeteiligung ausländischer und deutscher Schüler/-innen in der Sekundarstufe in Nordrhein-Westfalen. Eine Längsschnittuntersuchung anhand von Aggregatdaten
T Roth, M Siegert
Beltz Juventa, 2013
112013
The role of parents’ native and migrant contacts on the labour market in the school-to-work transition of adolescents in Germany
T Roth, M Weißmann
European Sociological Review 38 (5), 707-724, 2022
102022
Effekte politischer Reformen auf die außerfamiliäre frühkindliche Betreuungsbeteiligung von Kindern mit und ohne Migrationshintergrund
T Roth, O Klein
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 70 (3), 449-467, 2018
92018
Das schulische Selbstkonzept von türkeistämmigen Neuntklässlern und von Neuntklässlern ohne Migrationshintergrund
M Siegert, T Roth
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 72 (4), 627-650, 2020
82020
Achievement differences between immigrant and native fourth graders in Germany and Israel
C Kristen, Y Shavit, S Chachashvili-Bolotin, T Roth, I Adler
The challenges of diaspora migration: Interdisciplinary perspectives on …, 2014
62014
Auf die" richtigen" Kontakte kommt es an! Soziale Ressourcen und die Bildungsaspirationen der Mütter von Haupt-, Real-und Gesamtschülern in Deutschland. S. 179-212
T Roth, Z Salikutluk, I Kogan
Becker, Birgit und David Reimer, 2010
52010
Immigrant children and youths in the German and Israeli educational systems (first transition)
F Kalter, I Kogan, C Kristen, N Levin-Epstein, Y Shavit
GESIS Data Archive, Cologne. ZA5084 Data file Version 1 (0), 2013
32013
Welchen Einfluss hat die Schulzeitverkürzung am Gymnasium (G8) auf das Ausmaß der sozialen Ungleichheit beim Besuch der gymnasialen Oberstufe?
T Roth
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 22 (5), 1247-1265, 2019
22019
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20