Folgen
Monika Taddicken
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The ‘privacy paradox’in the social web: The impact of privacy concerns, individual characteristics, and the perceived social relevance on different forms of self-disclosure
M Taddicken
Journal of computer-mediated communication 19 (2), 248-273, 2014
6542014
Methodeneffekte bei Web-Befragungen
M Taddicken
Köln: Herbert von Halem Verlag, 2008
1052008
Methodeneffekte bei Web-Befragungen
M Taddicken
Köln: Herbert von Halem Verlag, 2008
1052008
Opinion Leadership| Mediatized Opinion Leaders: New Patterns of Opinion Leadership in New Media Environments?
MS Schäfer, M Taddicken
International Journal of Communication 9, 22, 2015
912015
Entwicklung und Verbreitung sozialer Medien
M Taddicken, JH Schmidt
Handbuch Soziale Medien, 3-22, 2017
852017
Climate change from the user’s perspective
M Taddicken
Journal of Media Psychology, 2013
822013
Die Bedeutung von Methodeneffekten der Online-Befragung: Zusammenhänge zwischen computervermittelter Kommunikation und erreichbarer Datengüte
M Taddicken
Sozialforschung im Internet, 91-107, 2009
822009
Handbuch Soziale Medien
JH Schmidt, M Taddicken
Springer VS, 2017
752017
The uses of privacy online: trading a loss of privacy for social web gratifications?
M Taddicken, C Jers
Privacy online, 143-156, 2011
752011
Online-Befragung
M Taddicken
Handbuch standardisierte Erhebungsverfahren in der …, 2013
632013
Klimawandel aus Sicht der Mediennutzer. Multifaktorielles Wirkungsmodell der Medienerfahrung zur komplexen Wissensdomäne Klimawandel
M Taddicken, I Neverla
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 59 (4), 505-525, 2011
512011
Methodeneffekte von Web-Befragungen: Soziale Erwünschtheit vs. Soziale Entkontextualisierung
M Taddicken
Umfrageforschung, 85-104, 2009
512009
Selbstoffenbarung im Social Web
M Taddicken
Publizistik 56 (3), 281-303, 2011
462011
Soziale Medien: Funktionen, Praktiken, Formationen
JH Schmidt, M Taddicken
Handbuch Soziale Medien, 23-37, 2017
442017
Ich kommentiere, also bin ich. Community Research am Beispiel des Diskussionsforums der ZEIT Online
M Taddicken, K Bund
Die Online-Inhaltsanalyse. Forschungsobjekt Internet, 167-190, 2010
442010
13 privacy, surveillance, and self-disclosure in the social web
M Taddicken
Internet and Surveillance: the challenges of Web 2.0 and social media 16 …, 2013
402013
13 privacy, surveillance, and self-disclosure in the social web
M Taddicken
Internet and Surveillance: the challenges of Web 2.0 and social media 16 …, 2013
402013
Discussing climate change online. Topics and perceptions in online climate change communication in different online public arenas
I Lörcher, M Taddicken
Journal of Science Communication 16, 2017
342017
What do people know about climate change—and how confident are they? On measurements and analyses of science related knowledge
I Hoppe, M Taddicken, A Reif
Journal of Science Communication (Jcom) 17 (3), 1-26, 2018
322018
Who participates in the climate change online discourse? A typology of Germans’ online engagement
M Taddicken, A Reif
Communications 41 (3), 315-337, 2016
292016
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20