Monika Taddicken
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The ‘privacy paradox’in the social web: The impact of privacy concerns, individual characteristics, and the perceived social relevance on different forms of self-disclosure
M Taddicken
Journal of Computer-Mediated Communication 19 (2), 248-273, 2014
5462014
Methodeneffekte bei Web-Befragungen
M Taddicken
Köln: Herbert von Halem Verlag, 2008
1042008
Methodeneffekte bei Web-Befragungen
M Taddicken
Köln: Herbert von Halem Verlag, 2008
1042008
Die Bedeutung von Methodeneffekten der Online-Befragung: Zusammenhänge zwischen computervermittelter Kommunikation und erreichbarer Datengüte
M Taddicken
Sozialforschung im Internet, 91-107, 2009
802009
Opinion Leadership| Mediatized Opinion Leaders: New Patterns of Opinion Leadership in New Media Environments?
MS Schäfer, M Taddicken
International Journal of Communication 9, 22, 2015
722015
The uses of privacy online: trading a loss of privacy for social web gratifications?
M Taddicken, C Jers
Privacy online, 143-156, 2011
712011
Entwicklung und Verbreitung sozialer Medien
M Taddicken, JH Schmidt
Handbuch Soziale Medien, 3-22, 2017
642017
Climate change from the user’s perspective: The impact of mass media and internet use and individual and moderating variables on knowledge and attitudes.
M Taddicken
Journal of Media Psychology: Theories, Methods, and Applications 25 (1), 39, 2013
642013
Online-Befragung
M Taddicken
Handbuch standardisierte Erhebungsverfahren in der …, 2013
532013
Handbuch Soziale Medien
JH Schmidt, M Taddicken
Springer VS, 2017
472017
Methodeneffekte von Web-Befragungen: Soziale Erwünschtheit vs. Soziale Entkontextualisierung
M Taddicken
Umfrageforschung, 85-104, 2009
432009
Selbstoffenbarung im Social Web
M Taddicken
Publizistik 56 (3), 281-303, 2011
412011
Ich kommentiere, also bin ich. Community Research am Beispiel des Diskussionsforums der ZEIT Online
M Taddicken, K Bund
Die Online-Inhaltsanalyse. Forschungsobjekt Internet, 167-190, 2010
412010
Klimawandel aus Sicht der Mediennutzer. Multifaktorielles Wirkungsmodell der Medienerfahrung zur komplexen Wissensdomäne Klimawandel
M Taddicken, I Neverla
M&K Medien & Kommunikationswissenschaft 59 (4), 505-525, 2011
402011
13 privacy, surveillance, and self-disclosure in the social web
M Taddicken
Internet and surveillance: The challenges of web 2.0 and social media 16 …, 2013
342013
13 privacy, surveillance, and self-disclosure in the social web
M Taddicken
Internet and surveillance: The challenges of web 2.0 and social media 16 …, 2013
342013
Soziale Medien: Funktionen, Praktiken, Formationen
JH Schmidt, M Taddicken
Handbuch Soziale Medien, 23-37, 2017
302017
Methodeneffekte von Web-Befragungen–Freund oder Feind des Forschers
M Taddicken
Online-Forschung, 85-102, 2007
252007
What do people know about climate change—and how confident are they? On measurements and analyses of science related knowledge
I Hoppe, M Taddicken, A Reif
Journal of Science Communication (Jcom) 17 (3), 1-26, 2018
242018
Web 2.0 als Chance für die Markt-und Sozialforschung
M Schenk, M Taddicken, M Welker
Kommunikation, Partizipation und Wirkungen im Social Web 1, 129-148, 2008
232008
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20