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Dr. Martin Schultze
Dr. Martin Schultze
Director SayWay med
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Voting Advice Applications and their effect on voter turnout: the case of the German Wahl-O-Mat.
S Marschall, M Schultze
International Journal of Electronic Governance 5 (3+4/2012), 349-366, 2012
942012
Effects of Voting Advice Applications (VAAs) on Political Knowledge about Party Positions
M Schultze
Policy & Internet 6 (1), 46-68, 2014
802014
Normalisierung oder Mobilisierung? Die Auswirkungen politischer Online-Kommunikation auf die Wahlbeteiligung am Beispiel einer Internet-Applikation zur Bundestagswahl 2009
S Marschall, M Schultze
Politische Vierteljahresschrift 53 (3/2012), 444-466, 2012
272012
Cognitive dissonance and the effects of Voting Advice Applications on voting behaviour: evidence from the European Elections 2014
J Israel, S Marschall, M Schultze
Journal of Elections, Public Opinion and Parties 27 (1), 56-74, 2017
222017
German E-Campaigning and the Emergence of a “Digital Voter”? An Analysis of the Users of the Wahl-O-Mat.
S Marschall, M Schultze
German Politics, 2015
212015
Wahlverhalten und Wählerheterogenität
M Schultze
Springer VS, 2016
192016
Effekte des Wahl-O-Mat auf politisches Wissen über Parteipositionen.
M Schultze
Zeitschrift für Politikwissenschaft 22 (3/2012), 367-391, 2012
182012
The effects of political involvement and cross-pressures on multiple party identifications in multi-party systems–evidence from Germany
SJ Mayer, M Schultze
Journal of Elections, Public Opinion and Parties 29 (2), 245-261, 2019
172019
Analyzing the Political Communication Patterns of Voting Advice Application Users
K Hanel, M Schultze
International Journal of Internet Science 9 (1), 31-51, 2014
172014
Effects of voting advice applications during election campaigns. Evidence from a panel study at the 2014 European elections
T Heinsohn, M Fatke, J Israel, S Marschall, M Schultze
Journal of Information Technology & Politics 16 (No. 3), 250-264, 2019
162019
Online-Wahlhilfen in Wahlkämpfen. Empirische Ergebnisse einer Panelbefragung zur Europawahl 2014
T Heinsohn, J Israel, S Marschall, M Schultze
Zeitschrift für Politikwissenschaft 26 (3/2016), 253-277, 2016
15*2016
The impact of Voting Advice Applications on electoral behavior: The case of the 2009 German federal elections'
S Marschall, M Schultze
6th ECPR General Conference, Reykjavik, August, 2011
102011
Demokratiemessung und defekte Demokratie. Osteuropas Demokratien auf dem Prüfstand.
M Schultze
Tectum-Verlag., 2010
8*2010
Parteiidentifikation trotz kognitiver Mobilisierung
M Schultze
Zeitschrift für Politikwissenschaft 22 (2/2012), 271-286, 2012
72012
Political Communication Patterns of Young Adults in Germany
M Datts, JE Wiederholz, M Schultze, G Vowe
Frontiers in Communication, 236, 2021
42021
Kognitive Dissonanz und die Effekte von Voting Advice Applications – Ergebnisse eines Quasi-Experiments anlässlich des Einsatzes des Wahl-O-Mat zur Europawahl 2014
J Israel, S Marschall, M Schultze
Politische Psychologie, 115-135, 2016
42016
Die Nutzung des Wahl-O-Mat bei der Europawahl 2014
S Marschall, J Israel, M Schiefer, M Schultze
Die Europawahl 2014, 57-68, 2015
4*2015
Social media and politics on the local level
M Datts, M Schultze
Policy & Internet 14 (2), 468-484, 2022
32022
Multiple Parteiidentifikation, politische Involvierung und Cross-Pressures
SJ Mayer, M Schultze
Politische Vierteljahresschrift 58 (3/2017), 367-391, 2017
32017
Wirkungen des Wahl-O-Mat auf Bürger und Parteien
M Schultze
Mitteilungen des Instituts für deutsches und internationales Parteienrecht …, 2012
32012
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Artikel 1–20