Marlit Annalena Lindner
Marlit Annalena Lindner
IPN - Leibniz Institute for Science and Mathematics Education, Kiel
Verified email at leibniz-ipn.de - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
EEG-guided transcranial magnetic stimulation reveals rapid shifts in motor cortical excitability during the human sleep slow oscillation
TO Bergmann, M Mölle, MA Schmidt, C Lindner, L Marshall, J Born, ...
Journal of Neuroscience 32 (1), 243-253, 2012
1252012
Identifying processes underlying the multimedia effect in testing: An eye-movement analysis
MA Lindner, A Eitel, B Strobel, O Köller
Learning and instruction 47, 91-102, 2017
382017
Tracking the decision‐making process in multiple‐choice assessment: Evidence from eye movements
MA Lindner, A Eitel, GB Thoma, IM Dalehefte, JM Ihme, O Köller
Applied Cognitive Psychology 28 (5), 738-752, 2014
302014
Multiple-Choice-Prüfungen an Hochschulen? Ein Literaturüberblick und Plädoyer für mehr praxisorientierte Forschung
MA Lindner, B Strobel, O Köller
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 29 (3-4), 133-149, 2015
172015
An integrative study on learning and testing with multimedia: Effects on students’ performance and metacognition
MA Lindner, A Eitel, J Barenthien, O Köller
Learning and Instruction, 101100, 2018
162018
How representational pictures enhance students’ performance and test-taking pleasure in low-stakes assessment
MA Lindner, JM Ihme, S Saß, O Köller
European Journal of Psychological Assessment, 2016
142016
Do graph readers prefer the graph type most suited to a given task? Insights from eye tracking
B Strobel, S Saß, MA Lindner, O Köller
Journal of Eye Movement Research 9 (4), 1-15, 2016
142016
Task-irrelevant data impair processing of graph reading tasks: An eye tracking study
B Strobel, MA Lindner, S Saß, O Köller
Learning and Instruction 55, 139-147, 2018
112018
The merits of representational pictures in educational assessment: Evidence for cognitive and motivational effects in a time-on-task analysis
MA Lindner, O Lüdtke, S Grund, O Köller
Contemporary Educational Psychology 51, 482-492, 2017
112017
Exploring preschool teachers’ science-specific knowledge
J Barenthien, MA Lindner, T Ziegler, M Steffensky
Early Years, 1-16, 2018
102018
Test-takers’ eye movements: Effects of integration aids and types of graphical representations
S Saß, K Schütte, MA Lindner
Computers & Education 109, 85-97, 2017
102017
Do seductive details do their damage in the context of graph comprehension? Insights from eye movements
B Strobel, S Grund, MA Lindner
Applied Cognitive Psychology 33 (1), 95-108, 2019
72019
Die 5-Item-Skala zur Messung der momentan verfügbaren Selbstkontrollkapazität (SMS-5) im Lern-und Leistungskontext: Eine Validierungsstudie
C Lindner, MA Lindner, J Retelsdorf
Diagnostica 65 (4), 228-242, 2019
5*2019
Diagnosegenauigkeit von Deutschlehrkräften in der Grundschule: Eine Frage des Antwortformats?
J Schult, MA Lindner
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 32, 75-87, 2018
4*2018
The Onset of Rapid-Guessing Behavior Over the Course of Testing Time: A Matter of Motivation and Cognitive Resources
MA Lindner, O Lüdtke, G Nagy
Frontiers in Psychology 10, 2019
22019
Representational and decorative pictures in science and mathematics tests: Do they make a difference?
MA Lindner
Learning and Instruction 68, 101345, 2020
2020
Zur Messgüte von geschlossenen und offenen Antwortformaten in Lernstandserhebungen
J Schult, MA Lindner
Psychologie in Erziehung und Unterricht 66 (4), 260-272, 2019
2019
Buchbesprechung: Rost, D. H., Sparfeldt, J. R. & Buch, S. R. (2018). Handwörterbuch Pädagogische Psychologie
MA Lindner
Psychologie in Erziehung und Unterricht 66 (3), 236-237, 2019
2019
Studentische Bewertung und Präferenz von Hochschulprüfungen mit Aufgaben im offenen und geschlossenen Antwortformat
MA Lindner, SM Mayntz, J Schult
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 32, 239-248, 2019
2019
Lernbegleitende Tests in der Hochschullehre als Feedback für Studierende und Lehrende: Die Rolle des Aufgabenformats
MA Lindner
Journal für LehrerInnenbildung 19 (1), 62-68, 2019
2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20