Mathematische Kompetenz in PISA 2015: Ergebnisse, Veränderungen und Perspektiven. S Hammer, K Reiss, M Lehner, J Heine, C Sälzer, A & Heinze PISA 2015. Eine Studie zwischen Kontinuität und Innovation, 219-247, 2016 | 49 | 2016 |
Professionelle Kompetenz von Mathematiklehrkräften im Umgang mit Aufgaben in der Unterrichtsplanung - Theoretische Grundlegung und empirische Fundierung S Hammer Hildesheim: Franzbecker, 2016 | 25 | 2016 |
Professionelle Kompetenz von Mathematiklehrkräften im Umgang mit Aufgaben in der Unterrichtsplanung S Hammer, S Ufer Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, 50. Jahrestagung der Gesellschaft …, 2016 | 9 | 2016 |
Using laboratory examination to assess computer programming competences: Questionnaire-based evaluation of the impact on students S Hammer, M Hobelsberger, G Braun 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 355-363, 2018 | 7 | 2018 |
Developing a test for assessing incoming students’ cognitive competences V Thurner, D Zehetmeier, S Hammer, A Böttcher International Association of Online Engineering 7 (4), 35-50, 2017 | 7 | 2017 |
Professional competence of mathematics teachers in dealing with tasks in lesson planning S Hammer, S Ufer Teaching and Teacher Education 132, 104246, 2023 | 6 | 2023 |
Development and evaluation of an assessment tool for self-reflection V Thurner, S Hammer, S Ottinger, M Waldleitner 2020 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 605-612, 2020 | 4 | 2020 |
Aufgaben in einem kompetenzorientierten Mathematikunterricht S Hammer, S Ufer Bildungsstandards aktuell: Mathematik in der Sekundarfstufe II, 160-170, 2015 | 3 | 2015 |
Which Kinds of Tasks do Mathematics Teachers Select for Instruction, and why? S Weideneder, S Ufer Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the …, 2013 | 3 | 2013 |
Evaluation of a diagnostic test for cognitive competences that are relevant for computer science: Detailed focus on methodical competences S Hammer, D Zehetmeier, A Böttcher, V Thurner 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 616-623, 2018 | 2 | 2018 |
Auswahl und Analyse von Aufgaben als professionelle Kompetenz einer Mathematik-Lehrkraft S Weideneder, S Ufer Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, 49. Jahrestagung der Gesellschaft …, 2015 | 2 | 2015 |
Bonding in times of pandemia—a concept for purely virtual kick-off days to the student entry phase S Hammer, S Ottinger, V Thurner, B Zönnchen International Conference on Interactive Collaborative Learning, 190-199, 2021 | 1 | 2021 |
Defining competence-oriented learning objectives and evaluating respective learning outcomes for theses statements A Böttcher, S Hammer, V Thurner 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 923-930, 2018 | 1 | 2018 |
Die Auswahl von Aufgaben und deren Begründung in der Unterrichtsplanung von Mathematik-Lehrkräften S Weideneder, S Ufer Beiträge zum Mathematikunterricht 2013, 47. Jahrestagung der Gesellschaft …, 2013 | 1 | 2013 |
Questionnaire-based Evaluation of a Block scheduled instruction in computer engineering S Hammer, M Hobelsberger, S Ottinger 2020 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 1072-1078, 2020 | | 2020 |
Fostering questions in class: How to create and maintain a learning environment that encourages students to ask questions V Thurner, S Hammer 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 202-207, 2018 | | 2018 |
Patientencompliance–Weder Fisch noch Fleisch S Hammer ergopraxis 8 (03), 53-53, 2015 | | 2015 |