Folgen
Manuel Förster
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Effects of prior economic education, native language, and gender on economic knowledge of first-year students in higher education. A comparative study between Germany and the USA
S Brückner, M Förster, O Zlatkin-Troitschanskaia, WB Walstad
Studies in Higher Education 40 (3), 437-453, 2015
962015
Gender effects in assessment of economic knowledge and understanding: Differences among undergraduate business and economics students in Germany, Japan, and the United States
S Brückner, M Förster, O Zlatkin-Troitschanskaia, R Happ, WB Walstad, ...
Peabody Journal of Education 90 (4), 503-518, 2015
732015
Pre-class video watching fosters achievement and knowledge retention in a flipped classroom
M Förster, A Maur, C Weiser, K Winkel
Computers & Education 179, 104399, 2022
722022
Insights from a German Assessment of Business and Economics Competence.
O Zlatkin-Troitschanskaia, M Förster, S Brückner, R Happ
Higher education learning outcomes assessment: International perspectives, 2014
662014
How feedback provided by voluntary electronic quizzes affects learning outcomes of university students in large classes
M Förster, C Weiser, A Maur
Computers & Education 121, 100-114, 2018
492018
Kompetenzentwicklung angehender Lehrkräfte im kaufmännisch-verwaltenden Bereich–Erfassung und Zusammenhänge von Fachwissen und fachdidaktischem Wissen
C Kuhn, R Happ, O Zlatkin-Troitschanskaia, K Beck, M Förster, D Preuße
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 1 (17), 149-167, 2014
482014
Erwerb wirtschaftswissenschaftlicher Fachkompetenz im Studium. Eine mehrebenenanalytische Betrachtung von hochschulischen und individuellen Einflussfaktoren
O Zlatkin-Troitschanskaia, M Förster, S Schmidt, S Brückner, K Beck
Kompetenzen von Studierenden, 116-135, 2015
462015
Assessing the previous economic knowledge of beginning students in Germany: Implications for teaching economics in basic courses
R Happ, M Förster, O Zlatkin-Troitschanskaia, V Carstensen
Citizenship, Social and Economics Education 15 (1), 45-57, 2016
452016
How prior economic education influences beginning university students’ knowledge of economics
R Happ, O Zlatkin-Troitschanskaia, M Förster
Empirical Research in Vocational Education and Training 10 (1), 1-20, 2018
412018
Validating test score interpretations by cross-national comparison
M Förster, O Zlatkin-Troitschanskaia, S Brückner, R Happ, RK Hambleton, ...
Zeitschrift für Psychologie, 2015
412015
Using the U.S. Test of Financial Literacy in Germany—Adaptation and validation
M Förster, R Happ, D Molerov
The Journal of Economic Education 48 (2), 123-135, 2017
382017
Validating a test for measuring knowledge and understanding of economics among university students
O Zlatkin-Troitschanskaia, J Jitomirski, R Happ, D Molerov, J Schlax, ...
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2019
372019
Relations between young adults’ knowledge and understanding, experiences, and information behavior in personal finance matters
M Förster, R Happ, WB Walstad
Empirical Research in Vocational Education and Training 11, 1-21, 2019
292019
Increasing heterogeneity in students’ prior economic content knowledge–impact on and implications for teaching in higher education
R Happ, O Zlatkin-Troitschanskaia, K Beck, M Förster
Economic competence and financial literacy of young adults, 193-210, 2016
282016
Assessing the financial knowledge of university students in Germany
M Förster, S Brückner, O Zlatkin-Troitschanskaia
Empirical Research in Vocational Education and Training 7, 1-20, 2015
272015
Valide Erfassung des volkswirtschaftlichen Fachwissens von Studierenden der Wirtschaftswissenschaften und der Wirtschaftspädagogik–eine Untersuchung der diagnostischen Eignung …
M Förster, R Happ, O Zlatkin-Troitschanskaia
Berufs-und Wirtschaftspädagogik–online (bwp@), 1-21, 2012
272012
The relationship between migration background and knowledge and understanding of personal finance of young adults in Germany
R Happ, M Förster
International Review of Economics Education 30, 100141, 2019
262019
Modellierung und Erfassung der wirtschaftswissenschaftlichen Fachkompetenz bei Studierenden im deutschen Hochschulbereich
O Zlatkin-Troitschanskaia, M Förster, S Brückner, M Hansen, R Happ
Kompetenzmodellierung und Kompetenzmessung bei Studierenden der …, 2013
232013
The relationship among gender, interest in financial topics and understanding of personal finance
M Förster, R Happ, A Maur
Empirische Pädagogik 32 (3), 293-309, 2018
212018
Modeling and measuring university students’ subject-specific competencies in the domain of business and economics–the ILLEV project
O Zlatkin-Troitschanskaia, M Förster, C Kuhn
Modeling and measuring competencies in higher education, 159-170, 2013
212013
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20