Learning foreign language vocabulary with gestures and pictures enhances vocabulary memory for several months post-learning in eight-year-old school children C Andrä, B Mathias, A Schwager, M Macedonia, K von Kriegstein Educational Psychology Review 32 (3), 815-850, 2020 | 106 | 2020 |
The role of motor competences in predicting working memory maintenance and preparatory processing S Ludyga, M Mücke, K Kamijo, C Andrä, U Pühse, M Gerber, C Herrmann Child development 91 (3), 799-813, 2020 | 32 | 2020 |
Contingent negative variation and working memory maintenance in adolescents with low and high motor competencies S Ludyga, C Herrmann, M Mücke, C Andrä, S Brand, U Pühse, M Gerber Neural plasticity 2018, 2018 | 30 | 2018 |
Neurophysiological correlates of interference control and response inhibition processes in children and adolescents engaging in open-and closed-skill sports S Ludyga, M Mücke, C Andrä, M Gerber, U Pühse Journal of Sport and Health Science 11 (2), 224-233, 2022 | 28 | 2022 |
Hemodynamic response alteration as a function of task complexity and expertise—an fNIRS study in jugglers D Carius, C Andrä, M Clauß, P Ragert, M Bunk, J Mehnert Frontiers in Human Neuroscience 10, 126, 2016 | 28 | 2016 |
Moderate-to-vigorous physical activity, executive functions and prefrontal brain oxygenation in children: A functional near-infrared spectroscopy study M Mücke, C Andrä, M Gerber, U Pühse, S Ludyga Journal of sports sciences 36 (6), 630-636, 2018 | 21 | 2018 |
School children’s physical activity, motor competence, and corresponding self-perception: A longitudinal analysis of reciprocal relationships J Sallen, C Andrä, S Ludyga, M Mücke, C Herrmann Journal of Physical Activity and Health 17 (11), 1083-1090, 2020 | 14 | 2020 |
Twelve-and fourteen-year-old school children differentially benefit from sensorimotor-and multisensory-enriched vocabulary training B Mathias, C Andrä, A Schwager, M Macedonia, K von Kriegstein Educational Psychology Review 34 (3), 1739-1770, 2022 | 8 | 2022 |
Associations between physical activity, basic motor competencies and automatic evaluations of exercise M Mücke, S Ludyga, C Andrä, M Gerber, C Herrmann Journal of Sports Sciences 39 (16), 1903-1909, 2021 | 7 | 2021 |
Bewegtes Lernen: Handbuch für Forschung und Praxis C Andrä, M Macedonia Lehmanns media, 2020 | 7 | 2020 |
Bewegtes Lernen C Andrä Pädagogik 2/2023, 2023 | 6 | 2023 |
Kognitive Effekte regelmäßiger Bewegung im Schulalltag: Untersuchung bei Kindern im Projekt" Bewegte Schule" unter spezieller Beachtung der Gewebeoxygenierung gemessen mit … C Andrä Lehmanns Media, 2013 | 6 | 2013 |
Auswirkungen der bewegten Schule–Messung der zerebralen und muskulären Sauerstoffversorgung mittels Nahinfrarotspektroskopie. Abstract C Andrä Kreativität–Innovation–Leistung. Wissenschaft bewegt SPORT bewegt …, 2011 | 4 | 2011 |
How can we learn foreign language vocabulary more easily? B Mathias, C Andrä, KM Mayer, L Sureth, A Klingebiel, G Hartwigsen, ... Everything You and Your Teachers Need to Know About the Learning Brain, 127, 2020 | 3 | 2020 |
Bewegtes Lernen in (weiterführenden) Schulen aus bewe-gungspädagogischer Perspektive C Müller, R Schlöffel, R Petzold, C Andrä Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge: Jahrgang 58 (2017) Heft 1, 51, 2021 | 2 | 2021 |
Bewegung, Spiel und Sport im Krippen-und Kindergartenalter: Forschung aus der Praxis für die Praxis K Adler, C Andrä Universitätsverlag Chemnitz, 2021 | 2 | 2021 |
The Concept of Moving School and Its Practical Implementation in Bavarian Higher Secondary Schools P Englert, C Andrä, Y Demetriou Children 10 (8), 1395, 2023 | 1 | 2023 |
COMMENT APPRENDRE PLUS FACILEMENT LE VOCABULAIRE D’UNE LANGUE ÉTRANGÈRE? B Mathias, C Andrä, KM Mayer, L Sureth, A Klingebiel, G Hartwigsen, ... Tout ce que vous et vos enseignants devriez savoir sur le cerveau en …, 2023 | 1 | 2023 |
Untersuchungsmethodik in der Studie zu Auswirkungen der bewegten Schule–Messung der Sauerstoffversorgung des Gehirns mittels Nahinfrarotspektroskopie C Andrä, C König, C Müller Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge: Jahrgang 51 (2010) Heft 1, 52, 2016 | 1 | 2016 |
Zerebrale Aktivität verstehen–Untersuchungen mittels Nahinfrarotspektroskopie in praxisnahen Settings C Andrä Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge: Jahrgang 56 (2015) Heft 1, 144, 2016 | 1 | 2016 |