Folgen
Christian Andrä
Christian Andrä
University of Applied Sciences of Sport and Management Potsdam (FHSMP)
Bestätigte E-Mail-Adresse bei fhsmp.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Learning foreign language vocabulary with gestures and pictures enhances vocabulary memory for several months post-learning in eight-year-old school children
C Andrä, B Mathias, A Schwager, M Macedonia, K von Kriegstein
Educational Psychology Review 32 (3), 815-850, 2020
1042020
The role of motor competences in predicting working memory maintenance and preparatory processing
S Ludyga, M Mücke, K Kamijo, C Andrä, U Pühse, M Gerber, C Herrmann
Child development 91 (3), 799-813, 2020
312020
Contingent negative variation and working memory maintenance in adolescents with low and high motor competencies
S Ludyga, C Herrmann, M Mücke, C Andrä, S Brand, U Pühse, M Gerber
Neural plasticity 2018, 2018
292018
Hemodynamic response alteration as a function of task complexity and expertise—an fNIRS study in jugglers
D Carius, C Andrä, M Clauß, P Ragert, M Bunk, J Mehnert
Frontiers in Human Neuroscience 10, 126, 2016
282016
Neurophysiological correlates of interference control and response inhibition processes in children and adolescents engaging in open-and closed-skill sports
S Ludyga, M Mücke, C Andrä, M Gerber, U Pühse
Journal of Sport and Health Science 11 (2), 224-233, 2022
272022
Moderate-to-vigorous physical activity, executive functions and prefrontal brain oxygenation in children: A functional near-infrared spectroscopy study
M Mücke, C Andrä, M Gerber, U Pühse, S Ludyga
Journal of sports sciences 36 (6), 630-636, 2018
212018
School children’s physical activity, motor competence, and corresponding self-perception: A longitudinal analysis of reciprocal relationships
J Sallen, C Andrä, S Ludyga, M Mücke, C Herrmann
Journal of Physical Activity and Health 17 (11), 1083-1090, 2020
142020
Twelve-and fourteen-year-old school children differentially benefit from sensorimotor-and multisensory-enriched vocabulary training
B Mathias, C Andrä, A Schwager, M Macedonia, K von Kriegstein
Educational Psychology Review 34 (3), 1739-1770, 2022
82022
Associations between physical activity, basic motor competencies and automatic evaluations of exercise
M Mücke, S Ludyga, C Andrä, M Gerber, C Herrmann
Journal of Sports Sciences 39 (16), 1903-1909, 2021
72021
Bewegtes Lernen: Handbuch für Forschung und Praxis
C Andrä, M Macedonia
Lehmanns media, 2020
72020
Bewegtes Lernen
C Andrä
Pädagogik 2/2023, 2023
52023
Kognitive Effekte regelmäßiger Bewegung im Schulalltag: Untersuchung bei Kindern im Projekt" Bewegte Schule" unter spezieller Beachtung der Gewebeoxygenierung gemessen mit …
C Andrä
Lehmanns Media, 2013
52013
Auswirkungen der bewegten Schule–Messung der zerebralen und muskulären Sauerstoffversorgung mittels Nahinfrarotspektroskopie. Abstract
C Andrä
Kreativität–Innovation–Leistung. Wissenschaft bewegt SPORT bewegt …, 2011
42011
How can we learn foreign language vocabulary more easily?
B Mathias, C Andrä, KM Mayer, L Sureth, A Klingebiel, G Hartwigsen, ...
Everything You and Your Teachers Need to Know About the Learning Brain, 127, 2020
32020
Bewegung, Spiel und Sport im Krippen-und Kindergartenalter: Forschung aus der Praxis für die Praxis
K Adler, C Andrä
Universitätsverlag Chemnitz, 2021
22021
The Concept of Moving School and Its Practical Implementation in Bavarian Higher Secondary Schools
P Englert, C Andrä, Y Demetriou
Children 10 (8), 1395, 2023
12023
COMMENT APPRENDRE PLUS FACILEMENT LE VOCABULAIRE D’UNE LANGUE ÉTRANGÈRE?
B Mathias, C Andrä, KM Mayer, L Sureth, A Klingebiel, G Hartwigsen, ...
Tout ce que vous et vos enseignants devriez savoir sur le cerveau en …, 2023
12023
Bewegtes Lernen in (weiterführenden) Schulen aus bewe-gungspädagogischer Perspektive
C Müller, R Schlöffel, R Petzold, C Andrä
Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge: Jahrgang 58 (2017) Heft 1, 51, 2021
12021
Untersuchungsmethodik in der Studie zu Auswirkungen der bewegten Schule–Messung der Sauerstoffversorgung des Gehirns mittels Nahinfrarotspektroskopie
C Andrä, C König, C Müller
Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge: Jahrgang 51 (2010) Heft 1, 52, 2016
12016
Zerebrale Aktivität verstehen–Untersuchungen mittels Nahinfrarotspektroskopie in praxisnahen Settings
C Andrä
Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge: Jahrgang 56 (2015) Heft 1, 144, 2016
12016
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20