Folgen
Shintaro Miyazaki
Shintaro Miyazaki
Juniorprofessor for Digital Media and Computation, Humboldt-Universität zu Berlin
Bestätigte E-Mail-Adresse bei hu-berlin.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Algorhythmics: Understanding Micro-Temporality in Computational Cultures
S Miyazaki
Computational Culture. A Journal of Software Studies 2 (2012), 2012
1242012
Urban sounds unheard-of: a media archaeology of ubiquitous infospheres
S Miyazaki
Continuum 27 (4), 514-522, 2013
262013
AlgoRHYTHMS Everywhere: A Heuristic Approach to Everyday Technologies
S Miyazaki
Thamyris/Intersecting 26, 135–148, 2013
262013
Algorhythmisiert: eine Medienarchäologie digitaler Signale und (un) erhörter Zeiteffekte
S Miyazaki
Kulturverlag Kadmos, 2013
25*2013
Going Beyond the Visible: New Aesthetic as an Aesthetic of Blindness?
S Miyazaki
Postdigital aesthetics: art, computation and design, 219-231, 2015
182015
Take Back the Algorithms! A Media Theory of Commonistic Affordance
S Miyazaki
Media Theory 3 (1), 269-286, 2019
162019
Algorhythmic ecosystems. Neoliberal couplings and their pathogenesis 1960–present
S Miyazaki
Algorithmic Cultures. Essays on Meaning, Performance and New Technologies …, 2016
142016
ALGORHYTHMICS. A Diffractive Approach for Understanding Computation
S Miyazaki
The Routledge Companion to Media Studies and Digital Humanities, 243-249, 2018
132018
Toys for Conviviality. Situating Commoning, Computation and Modelling
S Savic, V Bedö, M Büsse, Y Martins, S Miyazaki
Open Cultural Studies 4 (1), 143-153, 2020
82020
Algorhythmische Ökosysteme. Neoliberale Kopplungen und ihre Pathogenese von 1960 bis heute
S Miyazaki
transcript, 2017
72017
Detektors. Rhythms of Electromagnetic Emissions, their Psychogeophysics and Micrological Auscultation
S Miyazaki, M Howse
Proceedings of the 16th International Symposium on Electronic Art ISEA, 136-138, 2010
72010
Das Algorhythmische. Microsound an der Schwelle zwischen Klang und Rhythmen
S Miyazaki
Zeitkritische Medien, 383-396, 2009
62009
Medien, ihre Klänge und Geräusche–Medienmusik vs./(=) Instrumentalmusik
S Miyazaki
Humboldt-Universität zu Berlin, 2008
52008
Counter-Dancing Digitality. On Commoning and Computation
S Miyazaki
42023
Das Sonische und das Meer. Epistemogene Effekte von Sonar 1940| 2000
S Miyazaki
Das geschulte Ohr. Eine Kulturgeschichte der Sonifikation, 129-145, 2012
42012
Unmaking–against general applicability
V Bedö, M Ibach, M Büsse, F Gerloff, S Miyazaki, J Allen
The Critical Makers Reader: Collaborative Learning With Technology, 2020
3*2020
Following the Elephant-Nosed Fish: Making Things More Complicated as a Form of Resistance
S Miyazaki, S Hertrich
NERD–New Experimental Research in Design, 82-96, 2018
32018
Algorhythmic Horizon
S Miyazaki
Migrant Journal, 2017
32017
Synergetische Designökologien. Kreativitätsmodelle und ihre Medien 1960–
S Miyazaki
Designing Thinking. Angewandte Imagination und Kreativität um 1960, 105-116, 2016
32016
Counter-Dancing
S Miyazaki
Architecture and Naturing Affairs, 149-157, 2020
22020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20