Kathleen Stürmer
Kathleen Stürmer
Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung, Universität Tübingen
Verified email at uni-tuebingen.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Teacher learning from analysis of videotaped classroom situations: Does it make a difference whether teachers observe their own teaching or that of others?
T Seidel, K Stürmer, G Blomberg, M Kobarg, K Schwindt
Teaching and teacher education 27 (2), 259-267, 2011
4302011
Modeling and measuring the structure of professional vision in preservice teachers
T Seidel, K Stürmer
American educational research journal 51 (4), 739-771, 2014
2552014
How pre-service teachers observe teaching on video: Effects of viewers’ teaching subjects and the subject of the video
G Blomberg, K Stürmer, T Seidel
Teaching and teacher education 27 (7), 1131-1140, 2011
1912011
Declarative knowledge and professional vision in teacher education: Effect of courses in teaching and learning
K Stürmer, KD Könings, T Seidel
British Journal of Educational Psychology 83 (3), 467-483, 2013
1802013
„Observer “–Validierung eines videobasierten Instruments zur Erfassung der professionellen Wahrnehmung von Unterricht. Projekt OBSERVE
T Seidel, G Blomberg, K Stürmer
Kompetenzmodellierung. Zwischenbilanz des DFG-Schwerpunktprogramms und …, 2010
1412010
Changes in professional vision in the context of practice
K Stürmer, T Seidel, S Schäfer
Gruppendynamik und Organisationsberatung 44 (3), 339-355, 2013
592013
Assessing professional vision in teacher candidates: Approaches to validating the observer extended research tool.
K Stürmer, T Seidel
Zeitschrift für Psychologie 223 (1), 54, 2015
522015
Factors within university-based teacher education relating to preservice teachers’ professional vision
K Stürmer, KD Könings, T Seidel
Vocations and Learning 8 (1), 35-54, 2015
342015
Varianten einer computergestützten Erhebung von Lehrerkompetenzen: Untersuchungen zu Anwendungen des Tools Observer
G Jahn, M Prenzel, K Stürmer, T Seidel
Unterrichtswissenschaft 39 (2), 136-153, 2011
312011
Intra-individual differences in developing professional vision: preservice teachers’ changes in the course of an innovative teacher education program
K Stuermer, T Seidel, D Holzberger
Instructional Science 44 (3), 293-309, 2016
292016
Thementeil „Kontextualisierte Erfassung von Lehrerkompetenzen “
J König, S Blömeke, U Suhl, J Hoth, M Döhrmann, A Busse, G Kaiser, ...
Zeitschrift für Pädagogik 61 (3), 305-389, 2015
262015
Professionelle Unterrichtswahrnehmung von Lehramtsstudierenden
G Jahn, K Stürmer, T Seidel, M Prenzel
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie 46 (4 …, 2014
232014
13 LUV and Observe: Two Projects Using Video to Diagnose Teacher Competence
T Seidel, M Prenzel, K Schwindt, K Stürmer, G Blomberg, M Kobarg
The power of video studies in investigating teaching and learning in the …, 2009
232009
What is in the eye of preservice teachers while instructing? An eye-tracking study about attention processes in different teaching situations
K Stuermer, T Seidel, K Mueller, J Häusler, KS Cortina
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 20 (1), 75-92, 2017
222017
A standardized approach for measuring teachers’ professional vision: The Observer research tool
K Stürmer, T Seidel
Teacher noticing: Bridging and broadening perspectives, contexts, and …, 2017
222017
How preservice teachers perform in teaching events regarding generic teaching and learning components
T Seidel, K Stürmer, S Schäfer, G Jahn
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2015
192015
Unterricht wissensbasiert beobachten. Unterschiede und erklärende Faktoren bei Referendaren zum Berufseinstieg
K Stürmer, T Seidel, O Kunina-Habenicht
Zeitschrift für Pädagogik 61 (3), 345-360, 2015
162015
Observer: Video-based tool to diagnose teachers’ professional vision
T Seidel, G Blomberg, K Stürmer
Unpublished instrument, retrieved from http://ww3. unipark. de/uc …, 2010
162010
Observer: Videobasiertes Tool zur Diagnose pädagogisch-psychologischer Kompetenzen bei Lehrpersonen [Observer: video-based tool to diagnose teachers’ professional vision]
T Seidel, K Schwindt, K Stürmer, G Blomberg
Jena, Germany: Friedrich-Schiller-Universität, 2008
142008
Kontextualisierte Erfassung pädagogisch-psychologischer Kompetenz bei Studierenden des Lehramts-das Projekt OBSERVE
K Schwindt, T Seidel, G Blomberg, K Stürmer
Lehrprofessionalität. Bedingungen, Genese, Wirkungen und ihre Messung, 211-223, 2009
132009
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20