Follow
Thamar Voss
Title
Cited by
Cited by
Year
Teachers’ mathematical knowledge, cognitive activation in the classroom, and student progress
J Baumert, M Kunter, W Blum, M Brunner, T Voss, A Jordan, U Klusmann, ...
American educational research journal 47 (1), 133-180, 2010
31082010
Professional competence of teachers: Effects on instructional quality and student development.
M Kunter, U Klusmann, J Baumert, D Richter, T Voss, A Hachfeld
Journal of educational psychology 105 (3), 805, 2013
19632013
Assessing teacher candidates' general pedagogical/psychological knowledge: Test construction and validation.
T Voss, M Kunter, J Baumert
Journal of educational psychology 103 (4), 952, 2011
5982011
Professionswissen von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Mathematikunterricht und die Entwicklung von mathematischer Kompetenz (COACTIV): Dokumentation der Erhebungsinstrumente
J Baumert, W Blum, M Brunner, T Dubberke, A Jordan, U Klusmann, ...
Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, 2009
4162009
Die professionelle Kompetenz von Mathematiklehrkräften. Konzeptualisierung, Erfassung und Bedeutung für den Unterricht
M Brunner, M Kunter, S Krauss, U Klusmann, J Baumert, W Blum, ...
Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule. Abschlussbericht des DFG …, 2006
3392006
Das Modell der Unterrichtsqualität in COACTIV: eine multikriteriale Analyse
M Kunter, T Voss
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften. Ergebnisse des Forschungsprogramms …, 2011
3282011
Welche Zusammenhänge bestehen zwischen dem fachspezifischen Professionswissen von Mathematiklehrkräften und ihrer Ausbildung sowie beruflichen Fortbildung?
M Brunner, M Kunter, S Krauss, J Baumert, W Blum, T Dubberke, ...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 9, 521-544, 2006
3262006
Stichwort Pädagogisches Wissen von Lehrkräften: Empirische Zugänge und Befunde
T Voss, O Kunina-Habenicht, V Hoehne, M Kunter
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 18 (2), 187-223, 2015
3242015
Lerntheoretische Überzeugungen von Mathematiklehrkräften: Einflüsse auf die unterrichtsgestaltung und den lernerfolg von schülerinnen und schülern
T Dubberke, M Kunter, N McElvany, M Brunner, J Baumert
Zeitschrift für pädagogische Psychologie 22 (34), 193-206, 2008
2942008
Berufliche Beanspruchung angehender Lehrkräfte: Die Effekte von Persönlichkeit, pädagogischer Vorerfahrung und professioneller Kompetenz
U Klusmann, M Kunter, T Voss, J Baumert
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2012
2282012
Student and teacher ratings of instructional quality: Consistency of ratings over time, agreement, and predictive power.
W Wagner, R Göllner, S Werth, T Voss, B Schmitz, U Trautwein
Journal of Educational Psychology 108 (5), 705, 2016
2162016
“Reality shock” of beginning teachers? Changes in teacher candidates’ emotional exhaustion and constructivist-oriented beliefs
T Voss, M Kunter
Journal of Teacher Education 71 (3), 292-306, 2020
1942020
Die Bedeutung des pädagogisch-psychologischen Wissens von angehenden Lehrkräften für die Unterrichtsqualität
T Voss, M Kunter, J Seiz, V Hoehne, J Baumert
Zeitschrift für Pädagogik 60 (2), 184-201, 2014
1792014
What makes a good teacher? The relative importance of mathematics teachers’ cognitive ability, personality, knowledge, beliefs, and motivation for instructional quality
F Baier, AT Decker, T Voss, T Kleickmann, U Klusmann, M Kunter
British Journal of Educational Psychology 89 (4), 767-786, 2019
1752019
Linking aspects of teacher competence to their instruction: Results from the COACTIV project
M Kunter, U Klusmann, T Dubberke, J Baumert, W Blum, M Brunner, ...
Studies on the educational quality of schools: The final report on the DFG …, 2007
1722007
Mathematics teachers’ beliefs
T Voss, T Kleickmann, M Kunter, A Hachfeld
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional …, 2013
1702013
Pädagogisch-psychologisches Wissen von Lehrkräften
T Voss, M Kunter
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften. Ergebnisse des Forschungsprogramms …, 2011
1632011
Mathematikunterricht in den PISA-Klassen 2004: Rahmenbedingungen, Formen und Lehr-Lernprozesse
M Kunter, T Dubberke, J Baumert, W Blum, M Brunner, A Jordan, ...
Waxmann, 2006
1592006
Changes in beginning teachers’ classroom management knowledge and emotional exhaustion during the induction phase
T Voss, W Wagner, U Klusmann, U Trautwein, M Kunter
Contemporary educational psychology 51, 170-184, 2017
1432017
The model of instructional quality in COACTIV: A multicriteria analysis
M Kunter, T Voss
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional …, 2013
1232013
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20