Folgen
Georg Lorenz
Georg Lorenz
Universität Potsdam & Universität Leipzig
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-leipzig.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Self-fulfilling prophecies in the classroom: Teacher expectations, teacher feedback and student achievement
S Gentrup, G Lorenz, C Kristen, I Kogan
Learning and Instruction 66, 101296, 2020
2912020
Stereotype bei Lehrkräften? Eine Untersuchung systematisch verzerrter Lehrererwartungen
G Lorenz, S Gentrup, C Kristen, P Stanat, I Kogan
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 68 (1), 89-111, 2016
1822016
Gender inequalities in the education of the second generation in Western countries
F Fleischmann, C Kristen, ...
Sociology of education 87 (3), 143-170, 2014
752014
Social influence or selection? Peer effects on the development of adolescents’ educational expectations in Germany
G Lorenz, Z Boda, Z Salikutluk, M Jansen
British Journal of Sociology of Education, 2020
682020
Subtle discrimination: do stereotypes among teachers trigger bias in their expectations and widen ethnic achievement gaps?
G Lorenz
Social Psychology of Education 24 (2), 537-571, 2021
472021
Einschätzungen der schulischen Motivation und des Arbeitsverhaltens durch Grundschullehrkräfte und deren Bedeutung für Verzerrungen in Leistungserwartungen
S Gentrup, C Rjosk, P Stanat, G Lorenz
Erwartungen und Einschätzungen von Lehrkräften zur Leistung von Schüler …, 2020
422020
Selbsterfüllende Prophezeiungen in der Schule
G Lorenz
Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018
412018
Social comparison effects on academic self-concepts—which peers matter most?
M Jansen, Z Boda, G Lorenz
Developmental psychology 58 (8), 1541, 2022
172022
Oppositional culture revisited. Friendship dynamics and the creation of social capital among Turkish minority adolescents in Germany
G Lorenz, Z Boda, Z Salikutluk
Journal of Ethnic and Migration Studies 47 (17), 3986-4005, 2021
172021
Measuring Teachers' Stereotypes in the NEPS
SE Wenz, M Olczyk, G Lorenz
NEPS Survey Paper, 2016
162016
Lehrererwartungen und der Bildungserfolg von Schülerinnen und Schülern mit Migrationshintergrund
G Lorenz, S Gentrup
Vielfalt im Klassenzimmer. Wie Lehrkräfte gute Leistung fördern können, 24-36, 2017
152017
The link between social and structural integration: co-and interethnic friendship selection and social influence within adolescent social networks
G Lorenz, Z Salikutluk, Z Boda, M Jansen, M Hewstone
Sociological Science 8, 371-396, 2021
82021
Ethnic diversity fosters the social integration of refugee students
Z Boda, G Lorenz, M Jansen, P Stanat, A Edele
Nature Human Behaviour 7 (6), 881-891, 2023
72023
Ethnische Segregation zwischen Schularten in mehrgliedrigen Schulsystemen und im „Zwei-Wege-Modell “
S Lenz, C Rjosk, G Lorenz, P Stanat
KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 73 (1), 59-84, 2021
72021
Measuring teachers’ stereotypes in the NEPS (NEPS Survey Paper No. 3)
SE Wenz, M Olczyk, G Lorenz
Institute for Educational Trajectories, National Educational Panel Study …, 2016
62016
Einstellungen von Lehrkräften zu Aspekten von Vielfalt. Deutschsein, Religionspolitik und Muslime
G Lorenz, T Müller
Berliner Institut für empirische Integrations-und Migrationsforschung (BIM …, 2017
52017
Stereotypes among teachers? a study of systematic bias in teacher expectations
G Lorenz, S Gentrup, C Kristen, P Stanat, I Kogan
KZfSS Kölner Zeitschrift Für Soziologie Und Sozialpsychologie 68, 89-111, 2016
52016
Teacher judgements, student social background, and student progress in primary school: a cross-country perspective
M Olczyk, SJ Kwon, G Lorenz, V Perinetti Casoni, T Schneider, ...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 26 (2), 443-468, 2023
32023
Teachers’ perceptions of students’ motivation and learning behaviour and their role in biased teacher achievement expectations
S Gentrup, C Rjosk, P Stanat, G Lorenz
Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft 21, 867-891, 2018
32018
Non-native accents among school beginners and teacher expectations for future student achievements
G Lorenz, I Kogan, S Gentrup, C Kristen
Sociology of Education 97 (1), 76-96, 2024
22024
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20