Folgen
Stefan Seegerer
Stefan Seegerer
Zugehörigkeit unbekannt
Bestätigte E-Mail-Adresse bei fu-berlin.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Unplugged Activities in the Context of AI
A Lindner, S Seegerer, R Romeike
Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics: 12th International …, 2019
732019
What students can learn about artificial intelligence–recommendations for K-12 computing education
T Michaeli, R Romeike, S Seegerer
IFIP World Conference on Computers in Education, 196-208, 2022
562022
It’s not magic after all–machine learning in snap! using reinforcement learning
S Jatzlau, T Michaeli, S Seegerer, R Romeike
2019 IEEE blocks and beyond workshop (B&B), 37-41, 2019
402019
Automated Video-Based Analysis Framework for Behavior Monitoring of Individual Animals in Zoos Using Deep Learning—A Study on Polar Bears
B Zuerl, M., Stoll, P., Brehm, I., Raab, R., Zanca, D., Kabri, S., Happold ...
Animals 12 (692), 2022
282022
Quantum computing as a topic in computer science education
S Seegerer, T Michaeli, R Romeike
Proceedings of the 16th Workshop in Primary and Secondary Computing …, 2021
282021
Informatik für alle?!: Informatische Bildung als Baustein in der Lehrkräftebildung
M Barkim, N Bergner, L Bröll, J Huwer, A Menne, S Seegerer
242020
AI Unplugged-Wir ziehen Künstlicher Intelligenz den Stecker.
S Seegerer, A Lindner, R Romeike
INFOS, 325-334, 2019
202019
Data, Trees, and Forests-Decision Tree Learning in K-12 Education
T Michaeli, S Seegerer, L Kerber, R Romeike
The Third Teaching Machine Learning and Artificial Intelligence Workshop, 37-41, 2023
102023
Informatische Grundlagen in der allgemeinen Lehrkräftebildung
S Seegerer, T Michaeli, R Romeike
Gesellschaft für Informatik, Bonn, 2021
92021
Looking beyond supervised classification and image recognition–unsupervised learning with snap
T Michaeli, S Seegerer, S Jatzlau, R Romeike
Constructionism 2020: Exploring, Testing and Extending our Understanding of …, 2020
92020
Was jeder über Informatik lernen sollte: Eine Analyse von Hochschulkursen für Studierende anderer Fachrichtungen
S Seegerer, R Romeike
Commentarii informaticae didacticae, 13-28, 2018
92018
Computer science as a fundamental competence for teachers in other disciplines
S Seegerer, R Romeike
Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing …, 2018
82018
So lernen Maschinen!
S Seegerer, T Michaeli, R Romeike
LOG IN Verlag, 2020
72020
The five million piece puzzle: finding answers in 500,000 snap!-projects
S Jatzlau, S Seegerer, R Romeike
2019 IEEE Blocks and Beyond Workshop (B&B), 73-77, 2019
72019
Employing computational thinking in general teacher education
S Seegerer, R Romeike
CoolThink@ JC 86, 2019
62019
Informatik für alle-Eine Analyse von Argumenten und Argumentationsschemata für das Schulfach Informatik
S Seegerer, T Michaeli, R Romeike
Gesellschaft für Informatik eV, 2019
62019
On-premises superconducting quantum computer for education and research
J Rönkkö, O Ahonen, V Bergholm, A Calzona, A Geresdi, H Heimonen, ...
EPJ Quantum Technology 11 (1), 32, 2024
52024
Quanteninformatik als Thema und Aufgabengebiet informatischer Bildung
T Michaeli, S Seegerer, R Romeike
INFOS 2021–19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, 123-132, 2021
52021
Enabling collaboration and tinkering: a version control system for block-based languages
T Michaeli, S Seegerer, R Romeike
Constructionism 2018: Constructionism, Computational Thinking and …, 2018
42018
Positionspapier der Gesellschaft für Informatik eV (GI): Künstliche Intelligenz in der Bildung
S Jaschke, M Klusch, D Krupka, D Losch, T Michaeli, S Opel, U Schmid, ...
Gesellschaft für Informatik, Bonn, 2023
32023
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20