Folgen
Stefan Seegerer
Stefan Seegerer
Zugehörigkeit unbekannt
Bestätigte E-Mail-Adresse bei fu-berlin.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Unplugged Activities in the Context of AI
A Lindner, S Seegerer, R Romeike
Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics: 12th International …, 2019
272019
It’s not magic after all–machine learning in snap! using reinforcement learning
S Jatzlau, T Michaeli, S Seegerer, R Romeike
2019 IEEE blocks and beyond workshop (B&B), 37-41, 2019
252019
Informatik für alle?!: Informatische Bildung als Baustein in der Lehrkräftebildung
M Barkim, N Bergner, L Bröll, J Huwer, A Menne, S Seegerer
122020
Automated Video-Based Analysis Framework for Behavior Monitoring of Individual Animals in Zoos Using Deep Learning—A Study on Polar Bears
B Zuerl, M., Stoll, P., Brehm, I., Raab, R., Zanca, D., Kabri, S., Happold ...
Animals 12 (692), 2022
102022
AI Unplugged–Wir ziehen Künstlicher Intelligenz den Stecker
S Seegerer, A Lindner, R Romeike
Informatik für alle, 2019
92019
Quantum computing as a topic in computer science education
S Seegerer, T Michaeli, R Romeike
The 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, 1-6, 2021
82021
Was jeder über Informatik lernen sollte: Eine Analyse von Hochschulkursen für Studierende anderer Fachrichtungen
S Seegerer, R Romeike
Commentarii informaticae didacticae, 13-28, 2018
72018
What Students Can Learn About Artificial Intelligence--Recommendations for K-12 Computing Education
T Michaeli, S Seegerer, R Romeike
arXiv preprint arXiv:2305.06450, 2023
52023
Looking Beyond Supervised Classification and Image Recognition–Unsupervised Learning with Snap!
T Michaeli, S Seegerer, S Jatzlau, R Romeike
CONSTRUCTIONISM 2020 395, 2020
52020
The five million piece puzzle: finding answers in 500,000 snap!-projects
S Jatzlau, S Seegerer, R Romeike
2019 IEEE Blocks and Beyond Workshop (B&B), 73-77, 2019
52019
Informatik für alle-Eine Analyse von Argumenten und Argumentationsschemata für das Schulfach Informatik
S Seegerer, T Michaeli, R Romeike
INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik–Informatik für …, 2019
52019
Computer science as a fundamental competence for teachers in other disciplines
S Seegerer, R Romeike
Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing …, 2018
52018
Informatische Grundlagen in der allgemeinen Lehrkräftebildung
S Seegerer, T Michaeli, R Romeike
INFOS 2021–19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, 2021
32021
Enabling collaboration and tinkering: a version control system for block-based languages
T Michaeli, S Seegerer, R Romeike
Constructionism 2018: Constructionism, Computational Thinking and …, 2018
32018
Quanteninformatik als Thema und Aufgabengebiet informatischer Bildung
T Michaeli, S Seegerer, R Romeike
INFOS 2021–19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, 2021
22021
Employing Computational Thinking in General Teacher Education
S Seegerer, R Romeike
CoolThink@ JC 86, 2019
22019
Data, Trees, and Forests--Decision Tree Learning in K-12 Education
T Michaeli, S Seegerer, L Kerber, R Romeike
arXiv preprint arXiv:2305.06442, 2023
12023
Foundations of Computer Science in General Teacher Education–Findings and Experiences from a Blended-Learning Course
S Seegerer, T Michaeli, R Romeike
Proceedings of World Conference on Computers in Education, WCCE 2022, 2022
12022
Digitale Kompetenzen im Fach überfachlich fördern–Ein Blended Learning-Kurs für das Unterrichten in der digitalen Welt
C Albrecht, S Seegerer, V Frederking, J Koubek, R Romeike
Fachliche Bildung und digitale Transformation-Fachdidaktische Forschung und …, 2020
12020
Jetzt ist KI-Sommer!
S Seegerer, T Michaeli, A Lindner, R Romeike, B Koerber
LOG IN-Informatische Bildung und Computer in der Schule, 3, 2020
12020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20