Unplugged Activities in the Context of AI A Lindner, S Seegerer, R Romeike Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics: 12th International …, 2019 | 27 | 2019 |
It’s not magic after all–machine learning in snap! using reinforcement learning S Jatzlau, T Michaeli, S Seegerer, R Romeike 2019 IEEE blocks and beyond workshop (B&B), 37-41, 2019 | 25 | 2019 |
Informatik für alle?!: Informatische Bildung als Baustein in der Lehrkräftebildung M Barkim, N Bergner, L Bröll, J Huwer, A Menne, S Seegerer | 12 | 2020 |
Automated Video-Based Analysis Framework for Behavior Monitoring of Individual Animals in Zoos Using Deep Learning—A Study on Polar Bears B Zuerl, M., Stoll, P., Brehm, I., Raab, R., Zanca, D., Kabri, S., Happold ... Animals 12 (692), 2022 | 10 | 2022 |
AI Unplugged–Wir ziehen Künstlicher Intelligenz den Stecker S Seegerer, A Lindner, R Romeike Informatik für alle, 2019 | 9 | 2019 |
Quantum computing as a topic in computer science education S Seegerer, T Michaeli, R Romeike The 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, 1-6, 2021 | 8 | 2021 |
Was jeder über Informatik lernen sollte: Eine Analyse von Hochschulkursen für Studierende anderer Fachrichtungen S Seegerer, R Romeike Commentarii informaticae didacticae, 13-28, 2018 | 7 | 2018 |
What Students Can Learn About Artificial Intelligence--Recommendations for K-12 Computing Education T Michaeli, S Seegerer, R Romeike arXiv preprint arXiv:2305.06450, 2023 | 5 | 2023 |
Looking Beyond Supervised Classification and Image Recognition–Unsupervised Learning with Snap! T Michaeli, S Seegerer, S Jatzlau, R Romeike CONSTRUCTIONISM 2020 395, 2020 | 5 | 2020 |
The five million piece puzzle: finding answers in 500,000 snap!-projects S Jatzlau, S Seegerer, R Romeike 2019 IEEE Blocks and Beyond Workshop (B&B), 73-77, 2019 | 5 | 2019 |
Informatik für alle-Eine Analyse von Argumenten und Argumentationsschemata für das Schulfach Informatik S Seegerer, T Michaeli, R Romeike INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik–Informatik für …, 2019 | 5 | 2019 |
Computer science as a fundamental competence for teachers in other disciplines S Seegerer, R Romeike Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing …, 2018 | 5 | 2018 |
Informatische Grundlagen in der allgemeinen Lehrkräftebildung S Seegerer, T Michaeli, R Romeike INFOS 2021–19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, 2021 | 3 | 2021 |
Enabling collaboration and tinkering: a version control system for block-based languages T Michaeli, S Seegerer, R Romeike Constructionism 2018: Constructionism, Computational Thinking and …, 2018 | 3 | 2018 |
Quanteninformatik als Thema und Aufgabengebiet informatischer Bildung T Michaeli, S Seegerer, R Romeike INFOS 2021–19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, 2021 | 2 | 2021 |
Employing Computational Thinking in General Teacher Education S Seegerer, R Romeike CoolThink@ JC 86, 2019 | 2 | 2019 |
Data, Trees, and Forests--Decision Tree Learning in K-12 Education T Michaeli, S Seegerer, L Kerber, R Romeike arXiv preprint arXiv:2305.06442, 2023 | 1 | 2023 |
Foundations of Computer Science in General Teacher Education–Findings and Experiences from a Blended-Learning Course S Seegerer, T Michaeli, R Romeike Proceedings of World Conference on Computers in Education, WCCE 2022, 2022 | 1 | 2022 |
Digitale Kompetenzen im Fach überfachlich fördern–Ein Blended Learning-Kurs für das Unterrichten in der digitalen Welt C Albrecht, S Seegerer, V Frederking, J Koubek, R Romeike Fachliche Bildung und digitale Transformation-Fachdidaktische Forschung und …, 2020 | 1 | 2020 |
Jetzt ist KI-Sommer! S Seegerer, T Michaeli, A Lindner, R Romeike, B Koerber LOG IN-Informatische Bildung und Computer in der Schule, 3, 2020 | 1 | 2020 |