Simone Lehrl
Simone Lehrl
Department of Developmental Psychology
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Title
Cited by
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Year
Home and preschool learning environments and their relations to the development of early numeracy skills
Y Anders, HG Rossbach, S Weinert, S Ebert, S Kuger, S Lehrl, ...
Early Childhood Research Quarterly 27 (2), 231-244, 2012
5242012
Quality of the home learning environment during preschool age–Domains and contextual conditions
K Kluczniok, S Lehrl, S Kuger, HG Rossbach
European Early Childhood Education Research Journal 21 (3), 420-438, 2013
872013
QuarterlyLonger-term associations of preschool education: The predictive roleof preschool quality for the development of mathematical skillsthrough elementary school
S Lehrl, K Kluczniok, HG Rossbach
Early Childhood Research Quarterly 36, 475-488, 2016
56*2016
Die Bedeutung der familiären Lernumwelt für Vorläufer schriftsprachlicher Kompetenzen im Vorschulalter
S Lehrl, S Ebert, HG Roßbach, S Weinert
ZfF–Zeitschrift für Familienforschung/Journal of Family Research 24 (2), 2012
472012
KISS: A bit too simple
GG Rose
Cryptography and Communications 10 (1), 123-137, 2018
38*2018
Soziale Disparitäten beim Zugang zu Kindergartenqualität und differenzielle Konsequenzen für die vorschulische mathematische Entwicklung
S Lehrl, S Kuger, Y Anders
Unterrichtswissenschaft 42 (2), 132-151, 2014
262014
Einschulung: Ergebnisse aus der Studie'Bildungsprozesse, Kompetenzentwicklung und Selektionsentscheidungen im Vorschul-und Schulalter (BiKS)'
G Faust
Waxmann Verlag, 2013
242013
Facets of preschoolers ‘home literacy environments: What contributes to reading literacy in primary school
S Lehrl, S Ebert, HG Rossbach
Schriften der Fakultät Humanwissenschaften der Otto-Friedrich-Universität …, 2013
19*2013
Long-term and domain-specific relations between the early years home learning environment and students’ academic outcomes in secondary school
S Lehrl, S Ebert, S Blaurock, HG Rossbach, S Weinert
School Effectiveness and School Improvement 31 (1), 102-124, 2020
142020
Learning environments at home and at preschool and their relationship to the development of numeracy skills
Y Anders, HG Rossbach, S Weinert, S Ebert, S Kuger, S Lehrl, ...
Early Childhood Research Quarterly 27, 231-244, 2012
142012
The Development of Reading Literacy from Early Childhood to Adolescence. Empirical Findings from the Bamberg BiKS Longitudinal Studies
C Artelt, T Dörfler, S Ebert, C Karing, S Kuger, S Lehrl, C Lorenz, ...
University of Bamberg Press, 2013
122013
Die häusliche Lernumwelt im Vorschulalter–wie Eltern die kindliche Kompetenzentwicklung unterstützen
S Lehrl
Einschulung: Ergebnisse aus der Studie'Bildungsprozesse …, 2013
122013
Patterns of literacy and numeracy activities in preschool and their relation to structural characteristics and children’s home activities
S Lehrl, W Smidt, C Grosse, D Richter
Research Papers in Education 29 (5), 577-597, 2014
112014
Qualität Häuslicher Lernumwelten Im Vorschulalter
S Lehrl
Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018
102018
Einstellungen zum Einbezug der Erstsprache im Kindergarten und deren Bedeutung für die Wortschatzentwicklung im Deutschen bei Kindern mit Migrationshintergrund
J Kratzmann, S Lehrl, S Ebert
Frühe Bildung, 2013
102013
Emergent literacy activities in the final preschool year in the German federal states of Bavaria and Hesse
WK Smidt, S Lehrl, Y Anders, S Pohlmann-Rother, K Kluczniok
Early Years 32 (3), 301-312, 2012
102012
BiKS-Ergebnisse aus den Längsschnittstudien: Praxisrelevante Befunde aus dem Primar-und Sekundarschulbereich
M Mudiappa, C Artelt
University of Bamberg Press, 2014
92014
Enjoyment of learning and learning effort in primary school: The significance of child individual characteristics and stimulation at home and at preschool
D Richter, S Lehrl, S Weinert
Early Child Development and Care 186 (1), 96-116, 2016
82016
In M. Pfost, C. Artelt & S. Weinert
C Lorenz, M Schmitt, S Lehrl, M Mudiappa, HG Roßbach, ...
The development of reading literacy from early childhood to adolescence …, 0
7
Long Term Persistence of Preschool Intervention on Children's Mathematical Development: Results from the German Model Project" Kindergarten of the Future in Bavaria".
S Lehrl, K Kluczniok, HG Rossbach, Y Anders
Global Education Review 4 (3), 70-87, 2017
62017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20