Folgen
Marcus Hasselhorn
Marcus Hasselhorn
Professor für Psychologie, DIPF
Bestätigte E-Mail-Adresse bei dipf.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Pädagogische Psychologie: Erfolgreiches Lernen und Lehren
M Hasselhorn, A Gold
Kohlhammer Verlag, 2022
13022022
Working memory deficits in children with specific learning disorders
K Schuchardt, C Maehler, M Hasselhorn
Journal of learning Disabilities 41 (6), 514-523, 2008
4312008
Enhancing students’ self-regulation and mathematics performance: The influence of feedback and self-evaluative standards
AS Labuhn, BJ Zimmerman, M Hasselhorn
Metacognition and learning 5, 173-194, 2010
4192010
Validation of the parent and teacher SDQ in a clinical sample
A Becker, W Woerner, M Hasselhorn, T Banaschewski, A Rothenberger
European child & adolescent psychiatry 13, ii11-ii16, 2004
4072004
Learning disabilities: Debates on definitions, causes, subtypes, and responses
G Büttner, M Hasselhorn
International Journal of Disability, Development and Education 58 (1), 75-87, 2011
2872011
The twofold multidimensionality of academic self-concept: Domain specificity and separation between competence and affect components.
AK Arens, AS Yeung, RG Craven, M Hasselhorn
Journal of Educational Psychology 103 (4), 970, 2011
2752011
Metakognition und Lernen
M Hasselhorn
Lernbedingungen und Lernstrategien: welche Rolle spielen kognitive …, 1992
2631992
Action monitoring in boys with attention-deficit/hyperactivity disorder, their nonaffected siblings, and normal control subjects: evidence for an endophenotype
B Albrecht, D Brandeis, H Uebel, H Heinrich, UC Mueller, M Hasselhorn, ...
Biological psychiatry 64 (7), 615-625, 2008
2512008
Grey matter alterations co-localize with functional abnormalities in developmental dyslexia: an ALE meta-analysis
J Linkersdörfer, J Lonnemann, S Lindberg, M Hasselhorn, CJ Fiebach
Public Library of Science 7 (8), e43122, 2012
2452012
Working memory in children with learning disabilities in reading versus spelling: Searching for overlapping and specific cognitive factors
J Brandenburg, J Klesczewski, A Fischbach, K Schuchardt, G Büttner, ...
Journal of learning disabilities 48 (6), 622-634, 2015
2082015
Prävalenz von Lernschwächen und Lernstörungen: Zur Bedeutung der Diagnosekriterien
A Fischbach, K Schuchardt, J Brandenburg, J Klesczewski, ...
Lernen und Lernstörungen, 2013
2012013
Psychologische Interventionsmaßnahmen: Was sollen sie bewirken können
W Hager, M Hasselhorn
Evaluation psychologischer Interventionsmaßnahmen, 41-85, 2000
2002000
Metakognition
M Hasselhorn, C Artelt
Handwörterbuch Pädagogische Psychologie, 2018
1982018
DEMAT 3: deutscher Mathematiktest für dritte Klassen: Manual
T Roick, D Gölitz, M Hasselhorn
Hogrefe, 2018
172*2018
Deutscher Mathematiktest für vierte Klassen (Demat 4+)
D Gölitz, M Hasselhorn
Hogrefe, 2006
161*2006
Lernstörungen: Eine kritische skizze zur epidemiologie
M Hasselhorn, K Schuchardt
Kindheit und Entwicklung 15 (4), 208-215, 2006
1502006
Training in decision-making strategies: An approach to enhance students’ competence to deal with socio-scientific issues
H Gresch, M Hasselhorn, S Bögeholz
International Journal of Science Education 35 (15), 2587-2607, 2013
1472013
Implementation wirksamer Handlungskonzepte im Bildungsbereich als Forschungsaufgabe
M Hasselhorn, O Köller, K Maaz, K Zimmer
Psychologische Rundschau, 2014
1362014
Arbeitsgedächtnistestbatterie für Kinder von 5 bis 12 Jahren: AGTB 5-12
M Hasselhorn
Hogrefe, 2012
1342012
Expertise „Bildung durch Sprache und Schrift (BISS)“. Bund-Länder-Initiative zur Sprachförderung, Sprachdiagnostik und Leseförderung
W Schneider, J Baumert, M Becker-Mrotzek, M Hasselhorn, ...
Zugriff am 21, 2016, 2012
1292012
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20