Pädagogische Psychologie: Erfolgreiches Lernen und Lehren M Hasselhorn, A Gold Kohlhammer Verlag, 2022 | 1302 | 2022 |
Working memory deficits in children with specific learning disorders K Schuchardt, C Maehler, M Hasselhorn Journal of learning Disabilities 41 (6), 514-523, 2008 | 431 | 2008 |
Enhancing students’ self-regulation and mathematics performance: The influence of feedback and self-evaluative standards AS Labuhn, BJ Zimmerman, M Hasselhorn Metacognition and learning 5, 173-194, 2010 | 419 | 2010 |
Validation of the parent and teacher SDQ in a clinical sample A Becker, W Woerner, M Hasselhorn, T Banaschewski, A Rothenberger European child & adolescent psychiatry 13, ii11-ii16, 2004 | 407 | 2004 |
Learning disabilities: Debates on definitions, causes, subtypes, and responses G Büttner, M Hasselhorn International Journal of Disability, Development and Education 58 (1), 75-87, 2011 | 287 | 2011 |
The twofold multidimensionality of academic self-concept: Domain specificity and separation between competence and affect components. AK Arens, AS Yeung, RG Craven, M Hasselhorn Journal of Educational Psychology 103 (4), 970, 2011 | 275 | 2011 |
Metakognition und Lernen M Hasselhorn Lernbedingungen und Lernstrategien: welche Rolle spielen kognitive …, 1992 | 263 | 1992 |
Action monitoring in boys with attention-deficit/hyperactivity disorder, their nonaffected siblings, and normal control subjects: evidence for an endophenotype B Albrecht, D Brandeis, H Uebel, H Heinrich, UC Mueller, M Hasselhorn, ... Biological psychiatry 64 (7), 615-625, 2008 | 251 | 2008 |
Grey matter alterations co-localize with functional abnormalities in developmental dyslexia: an ALE meta-analysis J Linkersdörfer, J Lonnemann, S Lindberg, M Hasselhorn, CJ Fiebach Public Library of Science 7 (8), e43122, 2012 | 245 | 2012 |
Working memory in children with learning disabilities in reading versus spelling: Searching for overlapping and specific cognitive factors J Brandenburg, J Klesczewski, A Fischbach, K Schuchardt, G Büttner, ... Journal of learning disabilities 48 (6), 622-634, 2015 | 208 | 2015 |
Prävalenz von Lernschwächen und Lernstörungen: Zur Bedeutung der Diagnosekriterien A Fischbach, K Schuchardt, J Brandenburg, J Klesczewski, ... Lernen und Lernstörungen, 2013 | 201 | 2013 |
Psychologische Interventionsmaßnahmen: Was sollen sie bewirken können W Hager, M Hasselhorn Evaluation psychologischer Interventionsmaßnahmen, 41-85, 2000 | 200 | 2000 |
Metakognition M Hasselhorn, C Artelt Handwörterbuch Pädagogische Psychologie, 2018 | 198 | 2018 |
DEMAT 3: deutscher Mathematiktest für dritte Klassen: Manual T Roick, D Gölitz, M Hasselhorn Hogrefe, 2018 | 172* | 2018 |
Deutscher Mathematiktest für vierte Klassen (Demat 4+) D Gölitz, M Hasselhorn Hogrefe, 2006 | 161* | 2006 |
Lernstörungen: Eine kritische skizze zur epidemiologie M Hasselhorn, K Schuchardt Kindheit und Entwicklung 15 (4), 208-215, 2006 | 150 | 2006 |
Training in decision-making strategies: An approach to enhance students’ competence to deal with socio-scientific issues H Gresch, M Hasselhorn, S Bögeholz International Journal of Science Education 35 (15), 2587-2607, 2013 | 147 | 2013 |
Implementation wirksamer Handlungskonzepte im Bildungsbereich als Forschungsaufgabe M Hasselhorn, O Köller, K Maaz, K Zimmer Psychologische Rundschau, 2014 | 136 | 2014 |
Arbeitsgedächtnistestbatterie für Kinder von 5 bis 12 Jahren: AGTB 5-12 M Hasselhorn Hogrefe, 2012 | 134 | 2012 |
Expertise „Bildung durch Sprache und Schrift (BISS)“. Bund-Länder-Initiative zur Sprachförderung, Sprachdiagnostik und Leseförderung W Schneider, J Baumert, M Becker-Mrotzek, M Hasselhorn, ... Zugriff am 21, 2016, 2012 | 129 | 2012 |