Marcus Hasselhorn
Marcus Hasselhorn
Professor für Psychologie, DIPF
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Titel
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Jahr
Pädagogische Psychologie: Erfolgreiches Lernen und Lehren
M Hasselhorn, A Gold
Kohlhammer Verlag, 2017
9292017
Validation of the parent and teacher SDQ in a clinical sample
A Becker, W Woerner, M Hasselhorn, T Banaschewski, A Rothenberger
European Child & Adolescent Psychiatry 13 (2), ii11-ii16, 2004
3562004
Working memory deficits in children with specific learning disorders
K Schuchardt, C Maehler, M Hasselhorn
Journal of Learning Disabilities 41 (6), 514-523, 2008
3222008
Enhancing students’ self-regulation and mathematics performance: The influence of feedback and self-evaluative standards
AS Labuhn, BJ Zimmerman, M Hasselhorn
Metacognition and learning 5 (2), 173-194, 2010
2952010
Action monitoring in boys with attention-deficit/hyperactivity disorder, their nonaffected siblings, and normal control subjects: evidence for an endophenotype
B Albrecht, D Brandeis, H Uebel, H Heinrich, UC Mueller, M Hasselhorn, ...
Biological psychiatry 64 (7), 615-625, 2008
2172008
Learning disabilities: Debates on definitions, causes, subtypes, and responses
G Büttner, M Hasselhorn
International Journal of Disability, Development and Education 58 (1), 75-87, 2011
2022011
The twofold multidimensionality of academic self-concept: Domain specificity and separation between competence and affect components.
AK Arens, AS Yeung, RG Craven, M Hasselhorn
Journal of Educational Psychology 103 (4), 970, 2011
1932011
Metakognition und Lernen
M Hasselhorn
Lernbedingungen und Lernstrategien: welche Rolle spielen kognitive …, 1992
1801992
Grey matter alterations co-localize with functional abnormalities in developmental dyslexia: an ALE meta-analysis
J Linkersdörfer, J Lonnemann, S Lindberg, M Hasselhorn, CJ Fiebach
Public Library of Science 7 (8), e43122, 2012
1782012
Metakognition
M Hasselhorn, C Artelt
Handwörterbuch Pädagogische Psychologie, 520-526, 2018
1582018
Psychologische Interventionsmaßnahmen: Was sollen sie bewirken können
W Hager, M Hasselhorn
Evaluation psychologischer Interventionsmaßnahmen, 41-85, 2000
1552000
Prävalenz von Lernschwächen und Lernstörungen: Zur Bedeutung der Diagnosekriterien
A Fischbach, K Schuchardt, J Brandenburg, J Klesczewski, ...
Lernen und Lernstörungen, 2013
1292013
Lernstörungen: Eine kritische skizze zur epidemiologie
M Hasselhorn, K Schuchardt
Kindheit und Entwicklung 15 (4), 208-215, 2006
1242006
DEMAT 3: deutscher Mathematiktest für dritte Klassen: Manual
T Roick, D Gölitz, M Hasselhorn
Hogrefe, 2018
122*2018
Arbeitsgedächtnistestbatterie für Kinder von 5 bis 12 Jahren: Manual
M Hasselhorn, R Schumann-Hengsteler, J Gronauer, D Grube, C Mähler, ...
Hogrefe, 2012
1162012
Kategoriales organisieren bei kindern: Zur entwicklung einer gedächtnisstrategie
M Hasselhorn
Hogrefe, Verlag für Psychologie, 1996
1101996
Working memory in children with learning disabilities in reading versus spelling: Searching for overlapping and specific cognitive factors
J Brandenburg, J Klesczewski, A Fischbach, K Schuchardt, G Büttner, ...
Journal of learning disabilities 48 (6), 622-634, 2015
1072015
Task dependency and the role of category typicality and metamemory in the development of an organizational strategy
M Hasselhorn
Child Development 63 (1), 202-214, 1992
1001992
Zur Bedeutung des phonologischen Arbeitsgedächtnisses für die Sprachentwicklung
M Hasselhorn, I Werner
Hannelore Grimm (Hg.): Sprachentwicklung. Enzyklopädie der Psychologie. Bd 3 …, 2000
972000
The development and effectiveness of memory strategies in kindergarten and elementary school: Findings from the Würzburg and Göttingen longitudinal memory studies
V Kron-Sperl, W Schneider, M Hasselhorn
Cognitive Development 23 (1), 79-104, 2008
952008
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