Follow
Ole Kelm
Title
Cited by
Cited by
Year
Information, communication and political consumerism: How (online) information and (online) communication influence boycotts and buycotts
O Kelm, M Dohle
New Media & Society 20 (4), 1523-1542, 2018
612018
Why do politicians use Facebook and Twitter the way they do? The influence of perceived audience expectations
O Kelm
Studies in Communication and Media 9 (1), 8-34, 2020
362020
Politicians’ Self-Reported Social Media Activities and Perceptions: Results From Four Surveys Among German Parliamentarians
O Kelm, M Dohle, U Bernhard
Social Media + Society 5 (2), 1-12, 2019
362019
Social media activities of political communication practitioners: The impact of strategic orientation and in-group orientation
O Kelm, M Dohle, U Bernhard
International Journal of Strategic Communication 11 (4), 306-323, 2017
212017
Polarisation and silencing others during the covid-19 pandemic in Germany: An experimental study using algorithmically curated online environments
T Neumann, O Kelm, M Dohle
Javnost-The Public 28 (3), 323-339, 2021
112021
Presumed media influences and demands for restrictions: Using panel data to examine the causal direction
M Dohle, U Bernhard, O Kelm
Mass Communication and Society 20 (5), 595-613, 2017
112017
Flucht als Krise? Flucht, Migration und Integration in den Medien sowie die themenbezogene Aneignung durch Heranwachsende
N Brüggen, M Dohle, O Kelm, E Müller
92021
Die Berichterstattung in Deutschland über Flucht, Migration und Integration
O Kelm, M Dohle, M Bormann
Flucht als Krise? Flucht, Migration und Integration in den Medien sowie die …, 2021
72021
Politische Polarisierung in und durch Massenmedien und soziale Medien auf Mikro-, Meso-und Makro-Ebene
C Eilders, O Kelm, C Weinmann
Forschungsjournal Soziale Bewegungen 35 (2), 351-366, 2022
42022
Which candidates benefit from social media? An analysis of the 2021 German federal election
O Kelm, M Angenendt, T Poguntke, U Rosar
Electoral Studies 86, 102701, 2023
32023
Digital Campaigning on the Rise? A Long-term Perspective on German Federal Elections
M Angenendt, O Kelm, T Poguntke, U Rosar
Zeitschrift für Parteienwissenschaften (MIP) 28 (3), 331-339, 2022
32022
How algorithmically curated online environments influence users’ political polarization: Results from two experiments with panel data
O Kelm, T Neumann, M Behrendt, M Brenneis, K Gerl, S Marschall, ...
Computers in Human Behavior Reports 12, 100343, 2023
22023
How Do News Media for Children and Adolescents Differ from Those for Adults? A Content Analysis of German Reporting on Migration and Refugees
M Dohle, O Kelm, M Bormann, G Vowe
Journalism Practice, 1-19, 2022
22022
Interplay between media-related perceptions and perceptions of hostility in international conflicts: Results from a study of German and Greek citizens
M Dohle, O Kelm, U Bernhard, B Klein
International Communication Gazette 83 (6), 567-592, 2021
22021
Durch Social Media zu politischem Konsum? Eine Experimentalstudie zur Wirkung von journalistischen und mobilisierenden Hinweisen über die Nachhaltigkeit von Unternehmen
O Kelm, D Marco
Nachhaltigkeit als Gegenstand und Zielgröße der Rezeptions- und …, 2022
12022
Diese „Fake News “kommen doch von den Anderen! Wahrnehmungen und Beurteilungen von Desinformationen innerhalb divergenter Meinungslager in der Flüchtlingsdebatte
O Kelm, M Dohle, N Ryba
Medien und Wahrheit. Medienethische Perspektiven auf Desinformation, Lügen …, 2021
12021
„Proudly supporting the human rights abuses of World Cup 2022 “: Boykottabsichten und Risiken des Sponsorings internationaler Fußballturniere
O Kelm, M Dohle, T Wygold
Journal für Sportkommunikation und Mediensport 8 (1), 2023
2023
News consumption, expressive social media activities, political discussions, and political consumerism: examining reciprocal relations with panel data
O Kelm
Information, Communication & Society, 1-27, 2023
2023
I. 1.12 Kommunikationswissenschaft
O Kelm, M Dohle, T Neumann
Flucht-und Flüchtlingsforschung, 137-144, 2023
2023
Politische Informationen und Diskussionen in Sozialen Medien: Neun Plattformen im Vergleich
O Kelm, G Philipps, D Frieß, M Ziegele
Media Perspektiven, 1-16, 2023
2023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20