Cornelia Mothes
Cornelia Mothes
Verified email at tu-dresden.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Political online information searching in Germany and the United States: Confirmation bias, source credibility, and attitude impacts
S Knobloch-Westerwick, C Mothes, BK Johnson, A Westerwick, ...
Journal of Communication 65 (3), 489-511, 2015
632015
Confirmation bias, ingroup bias, and negativity bias in selective exposure to political information
S Knobloch-Westerwick, C Mothes, N Polavin
Communication Research, 0093650217719596, 2017
462017
The dissonant self: Contributions from dissonance theory to a new agenda for studying political communication
W Donsbach, C Mothes
Annals of the International Communication Association 36 (1), 3-44, 2013
422013
Objektivität als professionelles Abgrenzungskriterium im Journalismus
C Mothes
Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG, 2014
192014
Biased objectivity: An experiment on information preferences of journalists and citizens
C Mothes
Journalism & Mass Communication Quarterly 94 (4), 1073-1095, 2017
152017
Vertrauen in Journalisten: Trends & Einflussfaktoren
AM Schielicke, C Mothes, W Donsbach
Von der Gutenberg-Galaxis zur Google-Galaxis. Alte und neue …, 2014
112014
Privacy by disaster? Press coverage of privacy and digital technology
T von Pape, S Trepte, C Mothes
European Journal of Communication 32 (3), 189-207, 2017
92017
If news is that important, it will find me
W Donsbach, M Rentsch, C Mothes, C Walter
Nachrichtennutzung und-wissen junger Menschen in Deutschland. Politische …, 2012
72012
Nachrichtennutzung in komplexen Informationsumgebungen
C Mothes
Zwischen Integration und Diversifikation, 65-81, 2017
52017
Medienwirkung trotz Selektion: Einflussfaktoren auf die Zuwendung zu Zeitungsinhalten
C Mothes, S Schenk
Schlüsselwerke der Medienwirkungsforschung, 259-270, 2016
42016
The PFAD-HEC Model: Impacts of News Attributes and Use Motivations on Selective News Exposure
C Mothes, S Knobloch-Westerwick, GDH Pearson
Communication Theory, 2019
32019
Kurzfristige und langfristige Effekte von Nachrichten auf politische Informationsinteressen
C Mothes, S Knobloch-Westerwick
Publizistik und gesellschaftliche Verantwortung, 105-123, 2015
32015
» Journalismus und Selbstfindung «
M Rentsch, C Mothes
Politische Kommunikation in Zeiten des Medienwandels, hrsg. v. Roessing …, 2013
32013
Psychological predictors of political Internet use and political knowledge in light of the perceived complexity of political issues
LS Loy, PK Masur, JB Schmitt, C Mothes
Information, Communication & Society, 1-18, 2018
12018
Selectivity Paradigms and Cognitive Dissonance
W Donsbach, C Mothes
The International Encyclopedia of Media Effects, 1-14, 2017
12017
Publizistik und gesellschaftliche Verantwortung: Festschrift für Wolfgang Donsbach
O Jandura, T Petersen, C Mothes, AM Schielicke
Springer-Verlag, 2015
1*2015
Publizistik und gesellschaftliche Verantwortung
O Jandura, T Petersen, C Mothes, AM Schielicke
1*
Apropos Prohlis: A participatory art project in the Run-Up to Dresden as the European Capital of Culture 2025
AM Schielicke, C Mothes, V Marcenaro
2018
Unterhaltung als Hedonismus und Eudaimonie – und Westworld als ihre Dekonstruktion
C Mothes, L Harst, I Freiling, LM Hagen
Mensch, Maschine, Maschinenmenschen, 89-108, 2018
2018
Following the voices? Effects of social endorsements on exposure to political content on social media
J Ohme, C Mothes
ICA Prague 2018, 2018
2018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20