Cornelia Mothes
Cornelia Mothes
Verified email at tu-dresden.de
TitleCited byYear
Political online information searching in Germany and the United States: Confirmation bias, source credibility, and attitude impacts
S Knobloch-Westerwick, C Mothes, BK Johnson, A Westerwick, ...
Journal of Communication 65 (3), 489-511, 2015
602015
The dissonant self: Contributions from dissonance theory to a new agenda for studying political communication
W Donsbach, C Mothes
Annals of the International Communication Association 36 (1), 3-44, 2013
412013
Confirmation bias, ingroup bias, and negativity bias in selective exposure to political information
S Knobloch-Westerwick, C Mothes, N Polavin
Communication Research, 0093650217719596, 2017
362017
Objektivität als professionelles Abgrenzungskriterium im Journalismus
C Mothes
Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG, 2014
182014
Biased objectivity: An experiment on information preferences of journalists and citizens
C Mothes
Journalism & Mass Communication Quarterly 94 (4), 1073-1095, 2017
112017
Privacy by disaster? Press coverage of privacy and digital technology
T von Pape, S Trepte, C Mothes
European Journal of Communication 32 (3), 189-207, 2017
82017
Vertrauen in Journalisten: Trends & Einflussfaktoren
AM Schielicke, C Mothes, W Donsbach
Von der Gutenberg-Galaxis zur Google-Galaxis. Alte und neue …, 2014
82014
If news is that important, it will find me
W Donsbach, M Rentsch, C Mothes, C Walter
Nachrichtennutzung und-wissen junger Menschen in Deutschland. Politische …, 2012
72012
Medienwirkung trotz Selektion: Einflussfaktoren auf die Zuwendung zu Zeitungsinhalten
C Mothes, S Schenk
Schlüsselwerke der Medienwirkungsforschung, 259-270, 2016
42016
Nachrichtennutzung in komplexen Informationsumgebungen
C Mothes
Zwischen Integration und Diversifikation, 65-81, 2017
32017
Kurzfristige und langfristige Effekte von Nachrichten auf politische Informationsinteressen
C Mothes, S Knobloch-Westerwick
Publizistik und gesellschaftliche Verantwortung, 105-123, 2015
32015
The PFAD-HEC Model: Impacts of News Attributes and Use Motivations on Selective News Exposure
C Mothes, S Knobloch-Westerwick, GDH Pearson
Communication Theory, 2019
12019
Selectivity Paradigms and Cognitive Dissonance
W Donsbach, C Mothes
The International Encyclopedia of Media Effects, 1-14, 2017
12017
Publizistik und gesellschaftliche Verantwortung: Festschrift für Wolfgang Donsbach
O Jandura, T Petersen, C Mothes, AM Schielicke
Springer-Verlag, 2015
1*2015
» Journalismus und Selbstfindung «
M Rentsch, C Mothes
Politische Kommunikation in Zeiten des Medienwandels, hrsg. v. Roessing …, 2013
12013
Publizistik und gesellschaftliche Verantwortung
O Jandura, T Petersen, C Mothes, AM Schielicke
1*
Apropos Prohlis: A participatory art project in the Run-Up to Dresden as the European Capital of Culture 2025
AM Schielicke, C Mothes, V Marcenaro
2018
Psychological predictors of political Internet use and political knowledge in light of the perceived complexity of political issues
LS Loy, PK Masur, JB Schmitt, C Mothes
Information, Communication & Society, 1-18, 2018
2018
Unterhaltung als Hedonismus und Eudaimonie – und Westworld als ihre Dekonstruktion
C Mothes, L Harst, I Freiling, LM Hagen
Mensch, Maschine, Maschinenmenschen, 89-108, 2018
2018
Following the voices? Effects of social endorsements on exposure to political content on social media
J Ohme, C Mothes
ICA Prague 2018, 2018
2018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20