Follow
Christian Julmi
Christian Julmi
PostDoc Position, University of Hagen
Verified email at fernuni-hagen.de
Title
Cited by
Cited by
Year
When rational decision-making becomes irrational: a critical assessment and re-conceptualization of intuition effectiveness
C Julmi
Business Research 12 (1), 291-314, 2019
842019
Atmosphären in Organisationen. Wie Gefühle das Zusammenleben in Organisationen beherrschen
C Julmi
Projektverlag, 2015
662015
The Concept of Atmosphere in Management and Organization Studies
C Julmi
Organizational Aesthetics 6 (1), 4-30, 2017
582017
The domain-specificity of creativity: Insights from new phenomenology
C Julmi, E Scherm
Creativity Research Journal 27 (2), 151-159, 2015
502015
Die Macht der Atmosphären
B Wolf, C Julmi
Verlag Karl Alber, 2020
23*2020
Situations and Atmospheres in Organizations: A (new) phenomenology of being-in-the-organization
C Julmi
Mimesis Edizioni, 2017
192017
Crazy, stupid, disobedience: The dark side of paradoxical leadership
C Julmi
Leadership 17 (6), 631–653, 2021
162021
Soziale Situation und Atmosphäre: Vom Nehmen und Geben der Perspektiven
C Julmi
Stimmungen und Atmosphären: Zur Affektivität des Sozialen, 103-123, 2018
152018
Gespräche über Kreativität
C Julmi
projektverlag, 2013
15*2013
Strategisches Management: Theorie, Entscheidung, Reflexion
E Scherm, C Julmi
Walter de Gruyter GmbH & Co KG, 2019
142019
Atmosphärische Führung: Stimmungen wahrnehmen und gezielt beeinflussen
C Julmi, G Rappe
Carl Hanser Verlag GmbH Co KG, 2018
142018
Der atmosphärische Einfluss auf die Organisationskultur: ein multidisziplinärer Ansatz
C Julmi, E Scherm
SEM Radar. Zeitschrift für Systemdenken und Entscheidungsfindung im …, 2012
132012
Introduction to Game Theory
C Julmi
Bookboon. com, 2012
13*2012
When enough is enough: modelling the path from unreasonable tasks to the intention to leave academia
JK Bramlage, C Julmi, JM Pereira, B Jackenkroll
European Journal of Higher Education 11 (4), 386-407, 2021
122021
A Theory of Affective Communication: On the Phenomenological Foundations of Perspective Taking
C Julmi
Human Studies 41 (4), 623–641, 2018
12*2018
Einfluss der Atmosphäre ... und wie diese auf die Entwicklung der Organisationskultur wirkt
E Scherm, C Julmi
OrganisationsEntwicklung 31 (2), 69-76, 2012
112012
Intuitive versus analytische Entscheidungen–Überlegungen zur situativen Stimmigkeit
E Scherm, C Julmi, F Lindner
Nachhaltiges Entscheiden: Beiträge zum multiperspektivischen …, 2016
102016
Intuitives Management - Notwendigkeit, Voraussetzungen und Einflussfaktoren
C Julmi, E Scherm
WiSt-Wirtschaftswissenschaftliches Studium 42 (8), 422-427, 2013
10*2013
Organisational atmospheres: the missing link between organisational culture and climate
C Julmi
International Journal of Work Organisation and Emotion 8 (2), 131-147, 2017
92017
Research: Qualitative
C Julmi
Encyclopedia of Creativity, 435-441, 2020
8*2020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20