Follow
Christian Julmi
Christian Julmi
PostDoc Position, University of Hagen
Verified email at fernuni-hagen.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Atmosphären in Organisationen. Wie Gefühle das Zusammenleben in Organisationen beherrschen
C Julmi
Projektverlag, 2015
602015
When rational decision-making becomes irrational: a critical assessment and re-conceptualization of intuition effectiveness
C Julmi
Business Research 12 (1), 291-314, 2019
59*2019
The Concept of Atmosphere in Management and Organization Studies
C Julmi
Organizational Aesthetics 6 (1), 4-30, 2017
482017
The domain-specificity of creativity: Insights from new phenomenology
C Julmi, E Scherm
Creativity Research Journal 27 (2), 151-159, 2015
462015
Situations and Atmospheres in Organizations: A (new) phenomenology of being-in-the-organization
C Julmi
Mimesis Edizioni, 2017
192017
Gespräche über Kreativität
C Julmi
projektverlag, 2013
15*2013
Die Macht der Atmosphären
B Wolf, C Julmi
Verlag Karl Alber, 2020
14*2020
Introduction to Game Theory
C Julmi
Bookboon. com, 2012
14*2012
Der atmosphärische Einfluss auf die Organisationskultur: ein multidisziplinärer Ansatz
C Julmi, E Scherm
SEM Radar. Zeitschrift für Systemdenken und Entscheidungsfindung im …, 2012
122012
Soziale Situation und Atmosphäre: Vom Nehmen und Geben der Perspektiven
C Julmi
Stimmungen und Atmosphären: Zur Affektivität des Sozialen, 103-123, 2018
112018
Einfluss der Atmosphäre ... und wie diese auf die Entwicklung der Organisationskultur wirkt
E Scherm, C Julmi
OrganisationsEntwicklung 31 (2), 69-76, 2012
112012
Crazy, stupid, disobedience: The dark side of paradoxical leadership
C Julmi
Leadership 17 (6), 631–653, 2021
102021
Atmosphärische Führung: Stimmungen wahrnehmen und gezielt beeinflussen
C Julmi, G Rappe
Carl Hanser Verlag GmbH Co KG, 2018
102018
Intuitives Management - Notwendigkeit, Voraussetzungen und Einflussfaktoren
C Julmi, E Scherm
WiSt-Wirtschaftswissenschaftliches Studium 42 (8), 422-427, 2013
10*2013
When enough is enough: modelling the path from unreasonable tasks to the intention to leave academia
JK Bramlage, C Julmi, JM Pereira, B Jackenkroll
European Journal of Higher Education 11 (4), 386-407, 2021
92021
A Theory of Affective Communication: On the Phenomenological Foundations of Perspective Taking
C Julmi
Human Studies 41 (4), 623–641, 2018
9*2018
Strategisches Management
E Scherm, C Julmi
Strategisches Management, 2019
82019
„Nun sag, wie hast du’s mit den Geisteswissenschaften?“Ein Review wissenschaftstheoretischer Grundlagen deutschsprachiger Lehrbücher der Allgemeinen Betriebswirtschaftslehre …
C Julmi
Schmalenbach Journal of Business Research 72 (1), 95-120, 2020
72020
Conquering new frontiers in research on store atmospheres: Kinetic and synesthetic qualities
C Julmi
Ambiances. Environnement sensible, architecture et espace urbain, 2016
72016
Intuitive versus analytische Entscheidungen–Überlegungen zur situativen Stimmigkeit
E Scherm, C Julmi, F Lindner
Nachhaltiges Entscheiden: Beiträge zum multiperspektivischen …, 2016
72016
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20