Folgen
Anne-Kathrin Mayer
Anne-Kathrin Mayer
Deutsche Rentenversicherung Bund
Bestätigte E-Mail-Adresse bei drv-bund.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Bilder des Alters: Altersstereotype und die Beziehungen zwischen den Generationen
SH Filipp, AK Mayer
Kohlhammer, 1999
2961999
Bilder des Alters: Altersstereotype und die Beziehungen zwischen den Generationen
SH Filipp, AK Mayer
Kohlhammer, 1999
2931999
Bilder des Alters: Altersstereotype und die Beziehungen zwischen den Generationen
SH Filipp, AK Mayer
Kohlhammer, 1999
2931999
Altersdiskriminierung: Erscheinungsformen, Erklärungen und Interventionsansätze
K Rothermund, AK Mayer
W. Kohlhammer Verlag, 2009
1162009
Altersdiskriminierung: Erscheinungsformen, Erklärungen und Interventionsansätze
K Rothermund, AK Mayer
W. Kohlhammer Verlag, 2009
1162009
Altersdiskriminierung: Erscheinungsformen, Erklärungen und Interventionsansätze
K Rothermund, AK Mayer
W. Kohlhammer Verlag, 2009
1162009
Zur Bedeutung von Altersstereotypen
SH Filipp, AK Mayer
Aus Politik und Zeitgeschichte 49 (50), 25-31, 2005
952005
Selbstkonzept-Entwicklung
SH Filipp, AK Mayer
Soziale, emotionale und Persönlichkeitsentwicklung 3, 259-334, 2005
822005
Combining self-assessments and achievement tests in information literacy assessment: empirical results and recommendations for practice
T Rosman, AK Mayer, G Krampen
Assessment & Evaluation in Higher Education 40 (5), 740-754, 2015
792015
Conceptions of scientific knowledge influence learning of academic skills: Epistemic beliefs and the efficacy of information literacy instruction
T Rosman, J Peter, AK Mayer, G Krampen
Studies in Higher Education 43 (1), 96-113, 2018
722018
A longitudinal study on information-seeking knowledge in psychology undergraduates: Exploring the role of information literacy instruction and working memory capacity
T Rosman, AK Mayer, G Krampen
Computers & Education 96, 94-108, 2016
612016
The differential development of epistemic beliefs in psychology and computer science students: A four-wave longitudinal study
T Rosman, AK Mayer, M Kerwer, G Krampen
Learning and Instruction 49, 166-177, 2017
602017
Selbst und Selbstkonzept
SH Filipp, AK Mayer
Handbuch der Persönlichkeitspsychologie und differentiellen Psychologie 2 …, 2005
602005
Assessing information literacy among German psychology students
N Leichner, J Peter, AK Mayer, G Krampen
Reference Services Review 41 (4), 660-674, 2013
542013
Measuring psychology students’ information-seeking skills in a situational judgment test format
T Rosman, AK Mayer, G Krampen
European journal of psychological assessment, 2015
512015
Assessing information literacy programmes using information search tasks.
N Leichner, J Peter, AK Mayer, G Krampen
Journal of Information Literacy 8 (1), 2014
492014
Assessing epistemic sophistication by considering domain‐specific absolute and multiplicistic beliefs separately
J Peter, T Rosman, AK Mayer, N Leichner, G Krampen
British Journal of Educational Psychology 86 (2), 204-221, 2016
472016
Need for cognitive closure may impede the effectiveness of epistemic belief instruction
T Rosman, AK Mayer, J Peter, G Krampen
Learning and Individual Differences 49, 406-413, 2016
392016
Reprint of “Conceptual change and knowledge integration as learning processes in higher education: a latent transition analysis”
M Flaig, BA Simonsmeier, AK Mayer, T Rosman, J Gorges, M Schneider
Learning and Individual Differences 66, 92-104, 2018
342018
On the benefits of ‘doing science’: Does integrative writing about scientific controversies foster epistemic beliefs?
T Rosman, AK Mayer, S Merk, M Kerwer
Contemporary Educational Psychology 58, 85-101, 2019
312019
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20