Kristina Reiss
Kristina Reiss
TUM School of Education
Verified email at tum.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Zur Entwicklung nationaler Bildungsstandards: Eine Expertise
E Klieme, Bundesministerium für Bildung und Forschung Deutschland
DIPF, 2003
1031*2003
PISA 2015. Eine Studie zwischen Kontinuität und Innovation
K Reiss, C Sälzer, A Schiepe-Tiska, E Klieme, O Köller
Münster; New York: Waxmann, 2016
1702016
Measuring students' emotions in the early years: the achievement emotions questionnaire-elementary school (AEQ-ES)
S Lichtenfeld, R Pekrun, RH Stupnisky, K Reiss, K Murayama
Learning and Individual differences 22 (2), 190-201, 2012
1632012
How training on exact or approximate mental representations of number can enhance first-grade students’ basic number processing and arithmetic skills
A Obersteiner, K Reiss, S Ufer
Learning and Instruction 23, 125-135, 2013
1302013
Learning to prove in geometry: Learning from heuristic examples and how it can be supported
TS Hilbert, A Renkl, S Kessler, K Reiss
Learning and Instruction 18 (1), 54-65, 2008
1292008
Learning to prove: The idea of heuristic examples
K Reiss, A Renkl
Zentralblatt für Didaktik der Mathematik 34 (1), 29-35, 2002
1102002
Problem solving around the world: summing up the state of the art
G Törner, AH Schoenfeld, KM Reiss
ZDM 39 (5), 353-353, 2007
1052007
Mathematics achievement and interest in mathematics from a differential perspective
A Heinze, K Reiss, R Franziska
ZDM 37 (3), 212-220, 2005
1012005
Mathematikkenntnisse und sprachliche Kompetenz bei Kindern mit Migrationshintergrund zu Beginn der Grundschulzeit
A Heinze, L Herwartz-Emden, K Reiss
Zeitschrift für Pädagogik 53 (4), 562-581, 2007
882007
Grundlagen der Mathematikdidaktik: eine Einführung für den Unterricht in der Sekundarstufe
K Reiss, C Hammer
Springer-Verlag, 2012
762012
Reasoning and proof: Methodological knowledge as a component of proof competence
A Heinze, K Reiss
Proceedings of the Third Conference of the European Society for Research in …, 2003
752003
Prerequisites for the understanding of proofs in the geometry classroom
K Reiss, E Klieme, A Heinze
PME CONFERENCE 4, 4-97, 2001
722001
Reasoning and proof in geometry: Effects of a learning environment based on heuristic worked-out examples
KM Reiss, A Heinze, A Renkl, C Groß
ZDM 40 (3), 455-467, 2008
702008
Interreligiöse Kompetenz
M Schambeck
utb GmbH, 2013
692013
Digitale Medien im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht der Sekundarstufe. Einsatzmöglichkeiten, Umsetzung und Wirksamkeit
D Hillmayr, F Reinhold, L Ziernwald, K Reiss
Münster: Waxmann, 2017
682017
Individuelle und schulische Bedingungsfaktoren für Argumentationen und Beweise im Mathematikunterricht
K Reiss, F Hellmich, J Thomas
Bildungsqualität von Schule: Schulische und außerschulische Bedingungen …, 2002
632002
Effects of collaboration scripts and heuristic worked examples on the acquisition of mathematical argumentation skills of teacher students with different levels of prior …
I Kollar, S Ufer, E Reichersdorfer, F Vogel, F Fischer, K Reiss
Learning and Instruction 32, 22-36, 2014
592014
Zwischen Grundlagenwissen und Anwendungsbezug: Mathematische Kompetenz im internationalen Vergleich
C Sälzer, K Reiss, A Schiepe-Tiska, M Prenzel, A Heinze
Pisa, 47-98, 2012
592012
Strategies to foster students’ competencies in constructing multi-steps geometric proofs: Teaching experiments in Taiwan and Germany
A Heinze, YH Cheng, S Ufer, FL Lin, K Reiss
ZDM 40 (3), 443-453, 2008
572008
Basiswissen Zahlentheorie
K Reiss, G Schmieder, G Schmieder
Springer Berlin Heidelberg, 2007
562007
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20