Zur Entwicklung nationaler Bildungsstandards: Eine Expertise E Klieme, Bundesministerium für Bildung und Forschung Deutschland DIPF, 2003 | 1031* | 2003 |
PISA 2015. Eine Studie zwischen Kontinuität und Innovation K Reiss, C Sälzer, A Schiepe-Tiska, E Klieme, O Köller Münster; New York: Waxmann, 2016 | 170 | 2016 |
Measuring students' emotions in the early years: the achievement emotions questionnaire-elementary school (AEQ-ES) S Lichtenfeld, R Pekrun, RH Stupnisky, K Reiss, K Murayama Learning and Individual differences 22 (2), 190-201, 2012 | 163 | 2012 |
How training on exact or approximate mental representations of number can enhance first-grade students’ basic number processing and arithmetic skills A Obersteiner, K Reiss, S Ufer Learning and Instruction 23, 125-135, 2013 | 130 | 2013 |
Learning to prove in geometry: Learning from heuristic examples and how it can be supported TS Hilbert, A Renkl, S Kessler, K Reiss Learning and Instruction 18 (1), 54-65, 2008 | 129 | 2008 |
Learning to prove: The idea of heuristic examples K Reiss, A Renkl Zentralblatt für Didaktik der Mathematik 34 (1), 29-35, 2002 | 110 | 2002 |
Problem solving around the world: summing up the state of the art G Törner, AH Schoenfeld, KM Reiss ZDM 39 (5), 353-353, 2007 | 105 | 2007 |
Mathematics achievement and interest in mathematics from a differential perspective A Heinze, K Reiss, R Franziska ZDM 37 (3), 212-220, 2005 | 101 | 2005 |
Mathematikkenntnisse und sprachliche Kompetenz bei Kindern mit Migrationshintergrund zu Beginn der Grundschulzeit A Heinze, L Herwartz-Emden, K Reiss Zeitschrift für Pädagogik 53 (4), 562-581, 2007 | 88 | 2007 |
Grundlagen der Mathematikdidaktik: eine Einführung für den Unterricht in der Sekundarstufe K Reiss, C Hammer Springer-Verlag, 2012 | 76 | 2012 |
Reasoning and proof: Methodological knowledge as a component of proof competence A Heinze, K Reiss Proceedings of the Third Conference of the European Society for Research in …, 2003 | 75 | 2003 |
Prerequisites for the understanding of proofs in the geometry classroom K Reiss, E Klieme, A Heinze PME CONFERENCE 4, 4-97, 2001 | 72 | 2001 |
Reasoning and proof in geometry: Effects of a learning environment based on heuristic worked-out examples KM Reiss, A Heinze, A Renkl, C Groß ZDM 40 (3), 455-467, 2008 | 70 | 2008 |
Interreligiöse Kompetenz M Schambeck utb GmbH, 2013 | 69 | 2013 |
Digitale Medien im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht der Sekundarstufe. Einsatzmöglichkeiten, Umsetzung und Wirksamkeit D Hillmayr, F Reinhold, L Ziernwald, K Reiss Münster: Waxmann, 2017 | 68 | 2017 |
Individuelle und schulische Bedingungsfaktoren für Argumentationen und Beweise im Mathematikunterricht K Reiss, F Hellmich, J Thomas Bildungsqualität von Schule: Schulische und außerschulische Bedingungen …, 2002 | 63 | 2002 |
Effects of collaboration scripts and heuristic worked examples on the acquisition of mathematical argumentation skills of teacher students with different levels of prior … I Kollar, S Ufer, E Reichersdorfer, F Vogel, F Fischer, K Reiss Learning and Instruction 32, 22-36, 2014 | 59 | 2014 |
Zwischen Grundlagenwissen und Anwendungsbezug: Mathematische Kompetenz im internationalen Vergleich C Sälzer, K Reiss, A Schiepe-Tiska, M Prenzel, A Heinze Pisa, 47-98, 2012 | 59 | 2012 |
Strategies to foster students’ competencies in constructing multi-steps geometric proofs: Teaching experiments in Taiwan and Germany A Heinze, YH Cheng, S Ufer, FL Lin, K Reiss ZDM 40 (3), 443-453, 2008 | 57 | 2008 |
Basiswissen Zahlentheorie K Reiss, G Schmieder, G Schmieder Springer Berlin Heidelberg, 2007 | 56 | 2007 |