Kristina Reiss
Kristina Reiss
TUM School of Education
Verified email at tum.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Zur Entwicklung nationaler Bildungsstandards. Eine Expertise
E Klieme, H Avenarius, W Blum, P Döbrich, H Gruber, M Prenzel, K Reiss, ...
Bonn, Berlin: BMBF, 2003
1096*2003
Measuring students' emotions in the early years: the achievement emotions questionnaire-elementary school (AEQ-ES)
S Lichtenfeld, R Pekrun, RH Stupnisky, K Reiss, K Murayama
Learning and Individual differences 22 (2), 190-201, 2012
1972012
PISA 2015: eine studie zwischen kontinuität und innovation
K Reiss, C Sälzer, A Schiepe-Tiska, E Klieme, O Köller
Waxmann, 2016
1962016
How training on exact or approximate mental representations of number can enhance first-grade students’ basic number processing and arithmetic skills
A Obersteiner, K Reiss, S Ufer
Learning and Instruction 23, 125-135, 2013
1472013
Learning to prove in geometry: Learning from heuristic examples and how it can be supported
TS Hilbert, A Renkl, S Kessler, K Reiss
Learning and Instruction 18 (1), 54-65, 2008
1382008
Learning to prove: The idea of heuristic examples
K Reiss, A Renkl
Zentralblatt für Didaktik der Mathematik 34 (1), 29-35, 2002
1192002
Problem solving around the world: summing up the state of the art
G Törner, AH Schoenfeld, KM Reiss
ZDM 39 (5), 353-353, 2007
1152007
Mathematics achievement and interest in mathematics from a differential perspective
A Heinze, K Reiss, R Franziska
ZDM 37 (3), 212-220, 2005
1072005
Mathematikkenntnisse und sprachliche Kompetenz bei Kindern mit Migrationshintergrund zu Beginn der Grundschulzeit
A Heinze, L Herwartz-Emden, K Reiss
Zeitschrift für Pädagogik 53 (4), 562-581, 2007
952007
Digitale Medien im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht der Sekundarstufe: Einsatzmöglichkeiten, Umsetzung und Wirksamkeit
D Hillmayr, F Reinhold, L Ziernwald, K Reiss
Waxmann, 2017
902017
Interreligiöse Kompetenz
M Schambeck
utb GmbH, 2013
882013
Grundlagen der Mathematikdidaktik
K Reiss, C Hammer
Eine Einführung für den Unterricht in der Sekundarstufe, Basel, 2013
822013
Reasoning and proof: Methodological knowledge as a component of proof competence
A Heinze, K Reiss
Proceedings of the Third Conference of the European Society for Research in …, 2003
792003
Reasoning and proof in geometry: Effects of a learning environment based on heuristic worked-out examples
KM Reiss, A Heinze, A Renkl, C Groß
ZDM 40 (3), 455-467, 2008
782008
PISA 2018: Grundbildung im internationalen Vergleich
K Reiss, M Weis, E Klieme, O Köller
Waxmann, 2019
772019
Prerequisites for the understanding of proofs in the geometry classroom
K Reiss, E Klieme, A Heinze
PME CONFERENCE 4, 4-97, 2001
732001
Effects of collaboration scripts and heuristic worked examples on the acquisition of mathematical argumentation skills of teacher students with different levels of prior …
I Kollar, S Ufer, E Reichersdorfer, F Vogel, F Fischer, K Reiss
Learning and Instruction 32, 22-36, 2014
692014
Individuelle und schulische Bedingungsfaktoren für Argumentationen und Beweise im Mathematikunterricht
K Reiss, F Hellmich, J Thomas
Bildungsqualität von Schule: Schulische und außerschulische Bedingungen …, 2002
652002
Sprachstand, soziale herkunft und bilingualität: Effekte auf facetten mathematischer kompetenz
S Ufer, K Reiss, V Mehringer
Sprache im fach–sprachlichkeit und fachliches lernen, 167-184, 2013
642013
Zwischen Grundlagenwissen und Anwendungsbezug: Mathematische Kompetenz im internationalen Vergleich
C Sälzer, K Reiss, A Schiepe-Tiska, M Prenzel, A Heinze
Pisa, 47-98, 2012
632012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20