Folgen
Dominik Leiss
Dominik Leiss
Professor für empirische Bildungsforschung in der Didaktik der Mathematik
Bestätigte E-Mail-Adresse bei leuphana.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
How do students and teachers deal with modelling problems
W Blum, D Leiss
Mathematical modelling: Education, engineering and economics, 222-231, 2007
10282007
Teaching methods for modelling problems and students’ task-specific enjoyment, value, interest and self-efficacy expectations
S Schukajlow, D Leiss, R Pekrun, W Blum, M Müller, R Messner
Educational studies in mathematics 79, 215-237, 2012
3042012
„Filling Up “-the problem of independence-preserving teacher interventions in lessons with demanding modelling tasks
W Blum, D Leiss
CERME 4–proceedings of the fourth congress of the European Society for …, 2005
2412005
Modellieren im Unterricht mit der" Tanken"-Aufgabe
W Blum, D Leiك
na, 2005
2232005
The role of the situation model in mathematical modelling—Task analyses, student competencies, and teacher interventions
D Leiss, S Schukajlow, W Blum, R Messner, R Pekrun
Journal für Mathematik-Didaktik 31 (1), 119-141, 2010
1762010
" Hilf mir, es selbst zu tun": Lehrerinterventionen beim mathematischen Modellieren
D Leiك
Franzbecker, 2007
1062007
Language and mathematics-key factors influencing the comprehension process in reality-based tasks
D Leiss, J Plath, K Schwippert
Mathematical Thinking and Learning 21 (2), 131-153, 2019
902019
Measuring mathematics teachers’ professional competence by using video clips (COACTIV video)
G Bruckmaier, S Krauss, W Blum, D Leiss
ZDM 48, 111-124, 2016
872016
Lehrerinterventionen im selbständigkeitsorientierten Prozess der Lösung einer mathematischen Modellierungsaufgabe
D Leiss
Journal für Mathematik-Didaktik 29 (1), 76-77, 2008
802008
Beschreibung zentraler mathematischer Kompetenzen
D LEIß, W Blum
Bildungsstandards Mathematik: konkret. Sekundarstufe I: Aufgabenbeispiele …, 2006
802006
A classification of teacher interventions in mathematics teaching
D Leiss, B Wiegand
ZDM 37, 240-245, 2005
662005
Teachers’ temporary support and worked-out examples as elements of scaffolding in mathematical modeling
N Tropper, D Leiss, M Hänze
ZDM 47, 1225-1240, 2015
642015
Adaptive Lehrerinterventionen beim mathematischen Modellieren–empirische Befunde einer vergleichenden Labor-und Unterrichtsstudie
D Leiss
Journal für Mathematik-Didaktik 2 (31), 197-226, 2010
602010
Investigating quality mathematics teaching: The DISUM project
W Blum, D Leiß
Developing and researching quality in mathematics teaching and learning …, 2007
582007
Selbstberichtete Strategienutzung und mathematische Modellierungskompetenz
S Schukajlow, D Leiß
Journal für Mathematikdidaktik 32 (1), 53-77, 2011
572011
The impact of linguistic complexity on the solution of mathematical modelling tasks
J Plath, D Leiss
ZDM 50, 159-171, 2018
532018
Leistungsbeurteilung und Kompetenzmodellierung im Mathematikunterricht. Projekt Co2CA
E Klieme, A Bürgermeister, B Harks, W Blum, D Leiß, K Rakoczy
Kompetenzmodellierung. Zwischenbilanz des DFG-Schwerpunktprogramms und …, 2010
512010
Leistungsbeurteilung und Kompetenzmodellierung im Mathematikunterricht. Projekt Co2CA
E Klieme, A Bürgermeister, B Harks, W Blum, D Leiß, K Rakoczy
Kompetenzmodellierung. Zwischenbilanz des DFG-Schwerpunktprogramms und …, 2010
512010
Teacher intervention versus self-regulated learning?
D Leiß
Teaching Mathematics and Its Applications: International Journal of the IMA …, 2005
442005
Umgang mit Heterogenität im Mathematikunterricht
D Leiss, N Tropper
Springer Berlin Heidelberg, 2014
422014
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20