Follow
Ramona Obermeier
Ramona Obermeier
Dr. phil.; Universitätsassistentin; Johannes Kepler Universität Linz
Verified email at jku.at
Title
Cited by
Cited by
Year
Stress development during emergency remote teaching in higher education
R Obermeier, M Gläser-Zikuda, S Bedenlier, R Kammerl, B Kopp, ...
Learning and Individual Differences 98, 102178, 2022
112022
Who feels good in school? Exploring profiles of scholastic well-being in secondary-school students and the effect on achievement
R Obermeier, G Hagenauer, M Gläser-Zikuda
International Journal of Educational Research Open 2 (2), 100061, 2021
112021
Emotionen im Unterricht: Psychologische, pädagogische und fachdidaktische Perspektiven
MS Ahns, C Albrecht, G Amesberger, C Blum, N Bohnet, J Brauer, ...
Kohlhammer Verlag, 2021
62021
Differences in students’ scholastic well‐being induced by familial and scholastic context
R Obermeier, J Schlesier, M Gläser‐Zikuda
British Journal of Educational Psychology 92 (3), 994-1010, 2022
52022
Bedeutung von Familie und Schule für schulisches Wohlbefinden
R Obermeier
Waxmann Verlag, 2021
42021
Predictors of academic grades: The role of interest, effort, and stress
R Obermeier, CS Große, S Kulakow, C Helm, F Hoferichter
Learning and Motivation 82, 101887, 2023
32023
Zusammenhänge zwischen sozialer Herkunft, Unterrichtsform und Learning Outcomes während der Pandemie
R Obermeier, S Lenz, C Helm
Zeitschrift für Bildungsforschung 12 (2), 331-352, 2022
32022
Development of scholastic well-being in the course of the 5th grade in secondary education
R Obermeier, M Gläser-Zikuda
International Journal of Educational Research 114, 101978, 2022
22022
Zur Bedeutung von Trainingsprogrammen für die Förderung der Selbstwirksamkeit von Lehrkräften–das Beispiel KlasseTeam
S Meyer, R Obermeier, D Zauner, S Zauner, M Gläser-Zikuda
Schule wirksam unterstützen, 50, 2021
22021
Wie gestresst sind Lehramtsstudierende im Kontext der Umstellung auf digitale Lehre?
R Obermeier, M Gläser-Zikuda, S Bedenlier, R Kammerl, B Kopp, ...
Lehrerbildung auf dem Prüfstand 14 (1), 152-169, 2021
22021
Trajectories of scholastic well-being: The effect of achievement emotions and instructional quality in the first year of secondary school (fifth grade)
R Obermeier, J Schlesier, S Meyer, M Gläser-Zikuda
Social Psychology of Education 25 (5), 1051-1070, 2022
12022
The Effect of Open Learning Environments in Designing and Implementing Successful Distance Learning Programmes During School Closures
R Obermeier, S Lenz, C Helm
Impacts of COVID-19 Pandemic’s Distance Learning on Students and Teachers in …, 2022
12022
Lern- und Leistungsemotionen im Kontext schulischer Transition
S Meyer, M Obermeier, R. & Gläser-Zikuda
Emotionen im Unterricht, 80-92, 2021
12021
Zum Zusammenhang zwischen Resilienz, Selbstwirksamkeit und Sozialbeziehung in Familie und Schule
R Obermeier, V Lutz, K Fuchs, M Nowak, M Gläser-Zikuda
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2024
2024
Die polytechnische Schule-ein unterschätzter Schultyp? Eine empirische Untersuchung zur Wahrnehmung der PTS durch Schüler* innen, Lehrkräfte und Eltern
R Obermeier, K Heinrichs, W Prammer
R&E-SOURCE, 2022
2022
Associations between students' social background, mode of instruction and learning outcomes during the pandemic
R Obermeier, S Lenz, C Helm
Zeitschrift fur Bildungsforschung 12 (2), 331-352, 2022
2022
Schulisches Wohlbefinden am Übergang in die Sekundarstufe. Vertiefende Analysen zu bildungsbenachteiligten Schüler: innen
M Ömeroğulları, R Obermeier
Journal for educational research online 14 (2), 25-54, 2022
2022
Das Kinderrecht auf Gesundheit und Wohlbefinden
R Obermeier, M Gläser-Zikuda
Menschenrechte von Kindern und Jugendlichen im Kontext Schule, 81-97, 2022
2022
Zusammenhänge zwischen sozialer Herkunft, Unterrichtsform und Learning Outcomes während der Pandemie: Associations between students’ social background, mode of instruction and …
C Helm, S Lenz, R Obermeier
Zeitschrift für Bildungsforschung volume, 2022
2022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–19