Stress development during emergency remote teaching in higher education R Obermeier, M Gläser-Zikuda, S Bedenlier, R Kammerl, B Kopp, ... Learning and Individual Differences 98, 102178, 2022 | 11 | 2022 |
Who feels good in school? Exploring profiles of scholastic well-being in secondary-school students and the effect on achievement R Obermeier, G Hagenauer, M Gläser-Zikuda International Journal of Educational Research Open 2 (2), 100061, 2021 | 11 | 2021 |
Emotionen im Unterricht: Psychologische, pädagogische und fachdidaktische Perspektiven MS Ahns, C Albrecht, G Amesberger, C Blum, N Bohnet, J Brauer, ... Kohlhammer Verlag, 2021 | 6 | 2021 |
Differences in students’ scholastic well‐being induced by familial and scholastic context R Obermeier, J Schlesier, M Gläser‐Zikuda British Journal of Educational Psychology 92 (3), 994-1010, 2022 | 5 | 2022 |
Bedeutung von Familie und Schule für schulisches Wohlbefinden R Obermeier Waxmann Verlag, 2021 | 4 | 2021 |
Predictors of academic grades: The role of interest, effort, and stress R Obermeier, CS Große, S Kulakow, C Helm, F Hoferichter Learning and Motivation 82, 101887, 2023 | 3 | 2023 |
Zusammenhänge zwischen sozialer Herkunft, Unterrichtsform und Learning Outcomes während der Pandemie R Obermeier, S Lenz, C Helm Zeitschrift für Bildungsforschung 12 (2), 331-352, 2022 | 3 | 2022 |
Development of scholastic well-being in the course of the 5th grade in secondary education R Obermeier, M Gläser-Zikuda International Journal of Educational Research 114, 101978, 2022 | 2 | 2022 |
Zur Bedeutung von Trainingsprogrammen für die Förderung der Selbstwirksamkeit von Lehrkräften–das Beispiel KlasseTeam S Meyer, R Obermeier, D Zauner, S Zauner, M Gläser-Zikuda Schule wirksam unterstützen, 50, 2021 | 2 | 2021 |
Wie gestresst sind Lehramtsstudierende im Kontext der Umstellung auf digitale Lehre? R Obermeier, M Gläser-Zikuda, S Bedenlier, R Kammerl, B Kopp, ... Lehrerbildung auf dem Prüfstand 14 (1), 152-169, 2021 | 2 | 2021 |
Trajectories of scholastic well-being: The effect of achievement emotions and instructional quality in the first year of secondary school (fifth grade) R Obermeier, J Schlesier, S Meyer, M Gläser-Zikuda Social Psychology of Education 25 (5), 1051-1070, 2022 | 1 | 2022 |
The Effect of Open Learning Environments in Designing and Implementing Successful Distance Learning Programmes During School Closures R Obermeier, S Lenz, C Helm Impacts of COVID-19 Pandemic’s Distance Learning on Students and Teachers in …, 2022 | 1 | 2022 |
Lern- und Leistungsemotionen im Kontext schulischer Transition S Meyer, M Obermeier, R. & Gläser-Zikuda Emotionen im Unterricht, 80-92, 2021 | 1 | 2021 |
Zum Zusammenhang zwischen Resilienz, Selbstwirksamkeit und Sozialbeziehung in Familie und Schule R Obermeier, V Lutz, K Fuchs, M Nowak, M Gläser-Zikuda Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2024 | | 2024 |
Die polytechnische Schule-ein unterschätzter Schultyp? Eine empirische Untersuchung zur Wahrnehmung der PTS durch Schüler* innen, Lehrkräfte und Eltern R Obermeier, K Heinrichs, W Prammer R&E-SOURCE, 2022 | | 2022 |
Associations between students' social background, mode of instruction and learning outcomes during the pandemic R Obermeier, S Lenz, C Helm Zeitschrift fur Bildungsforschung 12 (2), 331-352, 2022 | | 2022 |
Schulisches Wohlbefinden am Übergang in die Sekundarstufe. Vertiefende Analysen zu bildungsbenachteiligten Schüler: innen M Ömeroğulları, R Obermeier Journal for educational research online 14 (2), 25-54, 2022 | | 2022 |
Das Kinderrecht auf Gesundheit und Wohlbefinden R Obermeier, M Gläser-Zikuda Menschenrechte von Kindern und Jugendlichen im Kontext Schule, 81-97, 2022 | | 2022 |
Zusammenhänge zwischen sozialer Herkunft, Unterrichtsform und Learning Outcomes während der Pandemie: Associations between students’ social background, mode of instruction and … C Helm, S Lenz, R Obermeier Zeitschrift für Bildungsforschung volume, 2022 | | 2022 |