Folgen
Jan-Henning Ehm
Jan-Henning Ehm
Pädagogische Hochschule Heidelberg
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ph-heidelberg.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Reading, writing, and math self-concept in elementary school children: Influence of dimensional comparison processes
JH Ehm, S Lindberg, M Hasselhorn
European Journal of Psychology of Education 29, 277-294, 2014
932014
Analyzing the developmental relation of academic self-concept and achievement in elementary school children: Alternative models point to different results.
JH Ehm, M Hasselhorn, F Schmiedek
Developmental Psychology 55 (11), 2336, 2019
662019
Gender Differences in Children's Math Self-Concept in the First Years of Elementary School.
S Lindberg, J Linkersdörfer, JH Ehm, M Hasselhorn, J Lonnemann
Journal of Education and Learning 2 (3), 1-8, 2013
542013
Das akademische selbstkonzept bei schulanfängern
JH Ehm, D Duzy, M Hasselhorn
Frühe Bildung, 2012
512012
The association of ADHD symptoms and reading acquisition during elementary school years.
JH Ehm, J Kerner auch Koerner, C Gawrilow, M Hasselhorn, F Schmiedek
Developmental Psychology 52 (9), 1445, 2016
492016
Prädiktoren der Lesekompetenz bei Kindern mit Deutsch als Zweitsprache
D Duzy, JH Ehm, E Souvignier, W Schneider, A Gold
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2013
392013
Gezielte Zusatzförderung im Modellprojekt „Schulreifes Kind “
M Hasselhorn, H Schöler, W Schneider, JH Ehm, M Johnson, I Keppler, ...
Frühe Bildung, 2012
392012
Teachers’ self-efficacy beliefs regarding assessment and promotion of school-relevant skills of preschool children
L Höltge, JH Ehm, U Hartmann, M Hasselhorn
Early child development and care 189 (2), 339-351, 2019
292019
Wie Kinder zwischen vier und acht Jahren lernen. Psychologische Erkenntnisse und Konsequenzen für die Praxis
JH Ehm, J Lonnemann, M Hasselhorn
Kohlhammer Verlag, 2017
242017
Dimensionale Vergleichseffekte zwischen Lesen, Rechtschreiben und Rechnen. Eine Erweiterung des I/E-Modells für die Grundschule
JH Ehm, T Nagler, S Lindberg, M Hasselhorn
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2014
242014
Exploring factors underlying children’s acquisition and retrieval of sound–symbol association skills
JH Ehm, J Lonnemann, J Brandenburg, SS Huschka, M Hasselhorn, ...
Journal of experimental child psychology 177, 86-99, 2019
222019
Zusatzförderung von Risikokindern
M Hasselhorn, JH Ehm, H Wagner, W Schneider, H Schöler
Hogrefe Verlag, 2015
16*2015
Akademisches Selbstkonzept im Grundschulalter. Entwicklungsanalyse dimensionaler Vergleiche und Exploration differenzieller Unterschiede
JH Ehm
Dissertation Johann-Wolfgang-Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2012
16*2012
Profiles of German early childhood teachers’ pedagogical content beliefs and the relation to their competencies
S Peters, JH Ehm, K Wolstein, C Mischo
Early Childhood Research Quarterly 58, 47-58, 2022
142022
Selbstkonzept und Schulleistungen von Grundschülern mit ADHS-Symptomen
JH Ehm, J Merkt, C Gawrilow, M Hasselhorn
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 2014
13*2014
Examining the contribution of RAN components to reading fluency, reading comprehension, and spelling in German
SS Huschka, GK Georgiou, J Brandenburg, JH Ehm, M Hasselhorn
Reading and writing 34 (9), 2317-2336, 2021
112021
Der wechselseitige Einfluss von Selbstkonzept und Leistung bei Grundschulkindern im Lichte verschiedener längsschnittlicher Analysemethoden
JH Ehm, M Hasselhorn, F Schmiedek
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2021
112021
14 Kompensatorische Zusatzförderung zur Erhöhung der Schulbereitschaft
JH Ehm, M Hasselhorn
Entwicklungsverläufe verstehen-Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern …, 2017
112017
Changes in subjective stress experiences and self-efficacy beliefs of preschool teachers in Germany: A longitudinal study during 12 months of the COVID-19 pandemic
J Steigleder, L Buhr, JH Ehm, C Gawrilow, A von Suchodoletz
Teaching and Teacher Education 124, 104015, 2023
102023
Sind Fortbildungsmaßnahmen zu linguistisch fundierter Sprachförderung wirksam?
R Lemmer, SS Huschka, S Geyer, J Brandenburg, JH Ehm, A Lausecker, ...
Frühe Bildung, 2019
102019
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20