Folgen
Jan-Henning Ehm
Jan-Henning Ehm
DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education
Bestätigte E-Mail-Adresse bei dipf.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Reading, writing, and math self-concept in elementary school children: Influence of dimensional comparison processes
JH Ehm, S Lindberg, M Hasselhorn
European Journal of Psychology of Education 29, 277-294, 2014
782014
Analyzing the developmental relation of academic self-concept and achievement in elementary school children: Alternative models point to different results.
JH Ehm, M Hasselhorn, F Schmiedek
Developmental Psychology 55 (11), 2336, 2019
492019
Gender Differences in Children's Math Self-Concept in the First Years of Elementary School.
S Lindberg, J Linkersdörfer, JH Ehm, M Hasselhorn, J Lonnemann
Journal of Education and Learning 2 (3), 1-8, 2013
452013
Das akademische selbstkonzept bei schulanfängern
JH Ehm, D Duzy, M Hasselhorn
Frühe Bildung, 2012
432012
The association of ADHD symptoms and reading acquisition during elementary school years.
JH Ehm, J Kerner auch Koerner, C Gawrilow, M Hasselhorn, F Schmiedek
Developmental psychology 52 (9), 1445, 2016
412016
Gezielte Zusatzförderung im Modellprojekt „Schulreifes Kind “
M Hasselhorn, H Schöler, W Schneider, JH Ehm, M Johnson, I Keppler, ...
Frühe Bildung, 2012
362012
Prädiktoren der Lesekompetenz bei Kindern mit Deutsch als Zweitsprache
D Duzy, JH Ehm, E Souvignier, W Schneider, A Gold
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2013
322013
Dimensionale Vergleichseffekte zwischen Lesen, Rechtschreiben und Rechnen. Eine Erweiterung des I/E-Modells für die Grundschule
JH Ehm, T Nagler, S Lindberg, M Hasselhorn
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2014
222014
Teachers’ self-efficacy beliefs regarding assessment and promotion of school-relevant skills of preschool children
L Höltge, JH Ehm, U Hartmann, M Hasselhorn
Early child development and care 189 (2), 339-351, 2019
212019
Wie Kinder zwischen vier und acht Jahren lernen. Psychologische Erkenntnisse und Konsequenzen für die Praxis
JH Ehm, J Lonnemann, M Hasselhorn
Kohlhammer Verlag, 2017
202017
Exploring factors underlying children’s acquisition and retrieval of sound–symbol association skills
JH Ehm, J Lonnemann, J Brandenburg, SS Huschka, M Hasselhorn, ...
Journal of experimental child psychology 177, 86-99, 2019
152019
Akademisches Selbstkonzept im Grundschulalter. Entwicklungsanalyse dimensionaler Vergleiche und Exploration differenzieller Unterschiede
JH Ehm
Dissertation Johann-Wolfgang-Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2012
14*2012
Zusatzförderung von Risikokindern
M Hasselhorn, JH Ehm, H Wagner, W Schneider, H Schöler
Hogrefe Verlag, 2015
12*2015
14 Kompensatorische Zusatzförderung zur Erhöhung der Schulbereitschaft
JH Ehm, M Hasselhorn
Entwicklungsverläufe verstehen-Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern …, 2017
92017
Schulreifes Kind
H Wagner, JH Ehm, M Hasselhorn
Individuelle Voraussetzungen für den Schulstart optimieren. Lehren & Lernen …, 2010
82010
Wissen, Wissensorientierung und die Qualität von Fachkraft-Kind-Interaktionen. Eine Analyse ihrer Zusammenhänge
S Peters, K Wolstein, C Mischo, JH Ehm
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 23 (6), 1227-1250, 2020
7*2020
Sind Fortbildungsmaßnahmen zu linguistisch fundierter Sprachförderung wirksam?
R Lemmer, SS Huschka, S Geyer, J Brandenburg, JH Ehm, A Lausecker, ...
Frühe Bildung, 2019
72019
Examining the contribution of RAN components to reading fluency, reading comprehension, and spelling in German
SS Huschka, GK Georgiou, J Brandenburg, JH Ehm, M Hasselhorn
Reading and writing 34 (9), 2317-2336, 2021
62021
Early decoding speed and later reading competencies in children with german as a second language
D Duzy, E Souvignier, JH Ehm, A Gold
Child Indicators Research 7 (4), 787-804, 2014
62014
Profiles of German early childhood teachers’ pedagogical content beliefs and the relation to their competencies
S Peters, JH Ehm, K Wolstein, C Mischo
Early Childhood Research Quarterly 58, 47-58, 2022
52022
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20