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Felix Wolter
Felix Wolter
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Who is telling the truth? A validation study on determinants of response behavior in surveys
P Preisendörfer, F Wolter
Public Opinion Quarterly 78 (1), 126-146, 2014
1292014
Asking sensitive questions: An evaluation of the randomized response technique versus direct questioning using individual validation data
F Wolter, P Preisendörfer
Sociological Methods & Research 42 (3), 321-353, 2013
1042013
Einkommenseffekte beruflicher Weiterbildung
F Wolter, J Schiener
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 61 (1), 90, 2009
752009
Heikle Fragen in interviews
F Wolter, F Wolter
Heikle Fragen in Interviews: Eine Validierung der Randomized Response …, 2012
702012
Social Desirability Bias in Surveys–Collecting and Analyzing Sensitive Data. Special Issue.
B Jann, I Krumpal, F Wolter
Gesis 13 (1), 2019
682019
Bildungschancen von Grundschülern: Die Bedeutung des Klassen-und Schulkontextes am Übergang auf die Sekundarstufe I
A Schulze, F Wolter, R Unger
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 61 (3), 411, 2009
672009
The Effectiveness of the Item Count Technique in Eliciting Valid Answers to Sensitive Question: An Evaluation in the Context of Self-Reported Delinquency
F Wolter, B Laier
572014
Weiterbildung im betrieblichen Kontext
J Schiener, F Wolter, U Rudolphi
Bildungskontexte: Strukturelle Voraussetzungen und Ursachen ungleicher …, 2013
332013
Sensitive questions in surveys: A comprehensive meta-analysis of experimental survey studies on the performance of the item count technique
I Ehler, F Wolter, J Junkermann
Public Opinion Quarterly 85 (1), 6-27, 2021
272021
Leugnen oder gestehen? Bestimmungsfaktoren wahrer antworten in Befragungen/to deny or to confess? Determinants of truthful answers in surveys
A Skarbek-Kozietulska, P Preisendörfer, F Wolter
Zeitschrift für Soziologie 41 (1), 5-23, 2012
232012
Overestimation of COVID-19 vaccination coverage in population surveys due to social desirability bias: results of an experimental methods study in Germany
F Wolter, J Mayerl, HK Andersen, T Wieland, J Junkermann
Socius 8, 23780231221094749, 2022
222022
False positives and the “more-is-better” assumption in sensitive question research: new evidence on the Crosswise Model and the Item Count Technique
F Wolter, A Diekmann
Public Opinion Quarterly 85 (3), 836-863, 2021
132021
Attitudes about containment measures during the 2020/2021 coronavirus pandemic: self-interest, or broader political orientations?
C Diehl, F Wolter
Research & Politics 8 (3), 20531680211035319, 2021
92021
Testing the Item Sum Technique (IST) to Tackle Social Desirability Bias
F Wolter, L Herold
SAGE Research Methods Cases, 2018
9*2018
A new version of the item count technique for asking sensitive questions: Testing the performance of the person count technique
F Wolter
Methods, data, analyses: a journal for quantitative methods and survey …, 2019
82019
Überschätzung der Impfquote gegen COVID-19 in Bevölkerungsumfragen: Ergebnisse einer experimentellen Methodenstudie
F Wolter, J Mayerl, H Andersen, J Junkermann, T Wieland
72021
Macht der Klassenlehrer bzw. die Klassenlehrerin einen Unterschied? Schullaufbahnempfehlungen und Bildungschancen von Grundschülern
A Schulze, F Wolter
Die Deutsche Schule 102 (1), 70-85, 2010
62010
Antwortvalidität in Survey-Interviews: Meinungsäußerungen zu fiktiven Dingen
F Wolter, J Junkermann
Qualitätssicherung sozialwissenschaftlicher Erhebungsinstrumente, 339-368, 2019
52019
Kompetenzdiagnostik an der Hochschule: Methoden, Herausforderungen und aktuelle Entwicklungen
F Wolter, J Schiener
Evaluation von Studium und Lehre: Grundlagen, methodische Herausforderungen …, 2016
52016
Sensitive und heikle Themen
F Wolter
Handbuch Methoden der empirischen Sozialforschung, 359-370, 2022
42022
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