Nicole Eckerlein
Nicole Eckerlein
Department of Psychology, University of Augsburg
Bestätigte E-Mail-Adresse bei phil.uni-augsburg.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Interrelations between motivational regulation, procrastination and college dropout intentions
L Bäulke, N Eckerlein, M Dresel
Unterrichtswissenschaft 46 (4), 461-479, 2018
122018
The role of motivational regulation in exam preparation: results from a standardized diary study
N Eckerlein, A Roth, T Engelschalk, G Steuer, B Schmitz, M Dresel
Frontiers in psychology 10, 81, 2019
82019
Assessment and relationships of conditional motivational regulation strategy knowledge as an aspect of undergraduates' self-regulated learning competencies
G Steuer, T Engelschalk, N Eckerlein, M Dresel
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2019
42019
Modelling, assessing, and promoting competences for self-regulated learning in higher education
B Eckerlein, N., Dresel, M., Steuer, G., Foerst, N., Ziegler, A., Schmitz, B ...
Student Learning in German Higher Edcuation, 165-179, 2020
2020
Motivation und Motivationsregulation in der Schule
N Eckerlein, A Tobisch
Handbuch der Schulberatung 71, 2019
2019
2.1 Generic Competencies
N Eckerlein, G Steuer, NM Foerst, B Schumacher, C Spiel, B Schober, ...
KoKoHs Working Papers No. 12, 7, 0
PRO-SRL-EVA–Product-and Process-Oriented Modeling and Assessment of Self-Regula-tion Competencies in Higher Education–Further Validation
G Steuer, N Eckerlein, N Först, J Lang, C Spiel, B Schober, B Schmitz, ...
KoKoHs Working Papers No. 11, 18, 0
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–7