Susanne Prediger
Susanne Prediger
Professor of Mathematics Education Research, TU Dortmund University
Verified email at math.uni-dortmund.de - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Networking strategies and methods for connecting theoretical approaches: First steps towards a conceptual framework
S Prediger, A Bikner-Ahsbahs, F Arzarello
ZDM 40 (2), 165-178, 2008
2552008
Lehr-Lernprozesse initiieren und erforschen–fachdidaktische Entwicklungsforschung im Dortmunder Modell
S Prediger, M Link, R Hinz, S Hußmann, J Thiele, B Ralle
Der mathematische und naturwissenschaftliche Unterricht 65 (8), 452-457, 2012
1422012
The relevance of didactic categories for analysing obstacles in conceptual change: Revisiting the case of multiplication of fractions
S Prediger
Learning and instruction 18 (1), 3-17, 2008
1302008
Design research with a focus on learning processes: An overview on achievements and challenges
S Prediger, K Gravemeijer, J Confrey
ZDM 47 (6), 877-891, 2015
1232015
How to develop mathematics-for-teaching and for understanding: The case of meanings of the equal sign
S Prediger
Journal of Mathematics Teacher Education 13 (1), 73-93, 2010
1122010
Networking of theories as a research practice in mathematics education
A Bikner-Ahsbahs, S Prediger
New York, Heidelberg: Springer, 2014
1072014
Networking of theories—an approach for exploiting the diversity of theoretical approaches
A Bikner-Ahsbahs, S Prediger
In B. Sriraman & L. English (Eds.), Theories of mathematics education, 483-506, 2010
1042010
Sprachkompetenz und Mathematikleistung – Empirische Untersuchung sprachlich bedingter Hürden in den Zentralen Prüfungen 10
S Prediger, N Wilhelm, A Büchter, E Gürsoy, C Benholz
Journal für Mathematik-Didaktik 36 (1), 77-104, 2015
942015
Fostering German-language learners’ constructions of meanings for fractions—design and effects of a language-and mathematics-integrated intervention
S Prediger, L Wessel
Mathematics Education Research Journal 25 (3), 435-456, 2013
932013
Fachdidaktische Entwicklungsforschung–Ein lernprozessfokussierendes Forschungsprogramm mit Verschränkung fachdidaktischer Arbeitsbereiche
S Prediger, M Link
Formate Fachdidaktischer Forschung. Empirische Projekte–historische Analysen …, 2012
882012
Darstellungen, Register und mentale Konstruktion von Bedeutungen und Beziehungen–mathematikspezifische sprachliche Herausforderungen identifizieren und bearbeiten
S Prediger
Sprache im Fach–Sprachlichkeit und fachliches Lernen, 167-183, 2013
842013
Inhaltliches Denken vor Kalkül
S Prediger
A. Fritz & S. Schmidt (Eds.), Fördernder Mathematikunterricht in der …, 2009
792009
Logical scaling in formal concept analysis
S Prediger
International Conference on Conceptual Structures, 332-341, 1997
791997
The lattice of concept graphs of a relationally scaled context
S Prediger, R Wille
International Conference on Conceptual Structures, 401-414, 1999
751999
Gegenstandsorientierte Unterrichtsdesigns entwickeln und erforschen. Fachdidaktische Entwicklungsforschung im Dortmunder Modell
S Hußmann, J Thiele, R Hinz, S Prediger, B Ralle
Komorek, M. & Prediger, S. (Hrsg.): Der lange Weg zum Unterrichtsdesign. Zur …, 2013
73*2013
Sprachenvielfalt im Mathematikunterricht: Herausforderungen, Chancen und Förderansätze
M Meyer, S Prediger
Praxis der Mathematik in der Schule 54 (45), 2012
722012
Kontextuelle Urteilslogik mit Begriffsgraphen: ein Beitrag zur Restrukturierung der mathematischen Logik
S Prediger
Aachen: Shaker, 1998
651998
Mathematiklernen unter Bedingungen der Mehrsprachigkeit. Stand und Perspektiven der Forschung und Entwicklung in Deutschland
S Prediger, E Özdil
Münster: Waxmann, 2011
612011
Diversity of theories in mathematics education—How can we deal with it?
A Bikner-Ahsbahs, S Prediger
Zentralblatt für Didaktik der Mathematik 38 (1), 52-57, 2006
602006
Taking away and determining the difference—a longitudinal perspective on two models of subtraction and the inverse relation to addition
C Selter, S Prediger, M Nührenbörger, S Hußmann
Educational Studies in Mathematics 79 (3), 389-408, 2012
592012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20