Folgen
Martin Lindner
Martin Lindner
em. Professor for Biology and Geography Education, Martin-Luther-University Halle, Germany
Bestätigte E-Mail-Adresse bei biodidaktik.uni-halle.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Design, implementation and test of a serious online game for exploring complex relationships of sustainable land management and human well-being
J Schulze, R Martin, A Finger, C Henzen, M Lindner, K Pietzsch, ...
Environmental Modelling & Software 65, 58-66, 2015
592015
More losses than gains during one century of plant biodiversity change in Germany
U Jandt, H Bruelheide, F Jansen, A Bonn, V Grescho, RA Klenke, ...
Nature 611 (7936), 512-518, 2022
342022
Science Camps in Europe--Collaboration with Companies and School, Implications and Results on Scientific Literacy.
M Lindner, C Kubat
Science Education International 25 (1), 79-85, 2014
282014
The Impact of the PARSEL Way to Teach Science in Germany on Interest, Scientific Literacy, and German National Standards.
W Graeber, M Lindner
Science Education International 19 (3), 275-284, 2008
212008
Project learning for university students
M Lindner
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech XI, 10-15, 2014
142014
Interessenstudie Chemieunterricht: Vergleich 1990–2008
W Gräber, M Lindner
Chemie-und Physikdidaktik für die Lehramtsausbildung. GDCP-Tagungsband 2008 …, 2009
142009
Wilde Nachbarschaft. Wildnisbildung im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung
AK Lindau, F Mohs, A Reinboth, M Lindner
12*2021
Outdoor Projects in STEM: Results of Research on Students´ learning and motivation
M Lindner
Project-Based Education in Science Education 12, 21-27, 2015
112015
Wildnisbildung als Möglichkeit zur Professionalisierung zukünftiger Geographielehrer/innen - ein neuer Ansatz zur Bildung für Nachhaltige Entwicklung?
AK Lindau, D Hottenroth, M Lindner
GW-Unterricht 142, 138-153, 2016
72016
Influence of the Eagle Owl (Bubo bubo) on the Peregrine Falcon (Falco peregrinus) population in Germany
M Lindner
Ornis Hungarica 26 (2), 243-253, 2018
62018
LandYOUs–an online game in classroom teaching
M Lindner, P Neubert
Project-based education in Science education 13, 87-94, 2015
62015
Vegetation und Stratigraphie von Sphagnum-Mooren in der Jungmoräne Schleswig-Holsteins, Mecklenburg-Vorpommerns und Südjütlands
M Lindner-Effland
62002
New programmes for teachers' professional development in Germany: the programme SINUS as a model for teachers' professional development
M Lindner
Revista Interacções 4 (9), 2008
52008
Funde seltener, gefährdeter und wenig beachteter Gefäßpflanzen in Schleswig-Holstein
S Lütt, M Braun, C Boldt, C Dolnik, E Horst, W Jansen, M Lindner, ...
Kiel. Not.. Pflanzenkd. Schleswig-Holstein Hamb 33, 65-80, 2005
52005
ReSurveyGermany: Vegetation-plot time-series over the past hundred years in Germany
U Jandt, H Bruelheide, C Berg, M Bernhardt-Römermann, V Blüml, ...
Scientific Data 9 (1), 631, 2022
42022
Skills of pre-service Biology Teachers to solve an inquiry-based task
L Palaskova, V Janstova, M Lindner
Project Based Education in Sciece Education (Rusek, M.; Vojir, K. (eds)) 15 …, 2017
42017
Mulitmedia: a suitable tool for project-based education - a survey among Czech, Slovakian and German Biology teachers
M Odchazelova, T., Lindner
Project-based education in Science education 13, 81-86, 2016
4*2016
Digitaler Wandel des Schulunterrichts durch professionelle Lerngemeinschaften: Der Einsatz von Multiplikatoren zur Etablierung von Lerngemeinschaften
MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie Und Praxis Der Medienbildung 49 …, 0
4*
Langzeitwirkungen von Science Camps (MINT-Sommer-Camps)
M Lindner, L Hursie
Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und …, 2018
32018
Digitale Medien in der Outdoor-Education
M Lindner
Digitale Medien im Naturwissenschaftlichen Unterricht, 229-234, 2014
32014
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20