Folgen
Merja Mahrt
Merja Mahrt
Weizenbaum Institute Berlin
Bestätigte E-Mail-Adresse bei weizenbaum-institut.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Twitter and society
K Weller, A Bruns, J Burgess, M Mahrt, C Puschmann
Peter Lang, 2013
6232013
The value of big data in digital media research
M Mahrt, M Scharkow
Journal of Broadcasting & Electronic Media 57 (1), 20-33, 2013
3612013
Twitter in scholarly communication
M Mahrt, K Weller, I Peters
Twitter and society 89, 399-410, 2014
123*2014
Science blogging: An exploratory study of motives, styles, and audience reactions
M Mahrt, C Puschmann
Journal of science Communication 13 (3), A05, 2014
1122014
Twitter and society: An introduction
K Weller, A Bruns, J Burgess, M Mahrt, C Puschmann
Twitter and society [Digital Formations, Volume 89], xxix-xxxviii, 2014
1072014
Scholarly blogging: A new form of publishing or science journalism 2.0
C Puschmann, M Mahrt
Science and the Internet 7, 171-181, 2012
602012
Die Zukunft der Kommunikationswissenschaft ist schon da, sie ist nur ungleich verteilt
C Strippel, A Bock, C Katzenbach, M Mahrt, L Merten, C Nuernbergk, ...
Publizistik 63 (1), 11-27, 2018
562018
Twitter and society
A Bruns, JE Burgess, M Mahrt, C Puschmann, K Weller
Peter Lang, 2014
522014
Epilogue: Why Study Twitter?
C Puschmann, A Bruns, M Mahrt, K Weller, J Burgess
Twitter and society [Digital Formations, Volume 89], 425-432, 2014
462014
The Attractiveness of Magazines as “Open” and “Closed” Texts: Values of Women's Magazines and Their Readers
M Mahrt
Mass Communication and Society 15 (6), 852-874, 2012
302012
Conversations about local media and their role in community integration
M Mahrt
Walter de Gruyter GmbH & Co. KG 33 (2), 233-246, 2008
242008
Toward a stronger theoretical grounding of computational communication science: How macro frameworks shape our research agendas
A Waldherr, S Geise, M Mahrt, C Katzenbach, C Nuernbergk
Computational Communication Research 3 (2), 1-28, 2021
222021
Twitter ve toplum
K Weller, A Burns, J Burgess, M Mahrt, C Puschmann
Epsilon Yayincilik Ltd. Sti, 2016
212016
Values of German media users: 1986-2007
M Mahrt
Springer Science & Business Media, 2011
212011
Von Lebenswelten und ihren Horizonten: Mediennutzung und Themenwahrnehmung in politischen Milieus
M Mahrt, M Begenat
Medien & Kommunikationswissenschaft 61 (1), 21-37, 2013
202013
Beyond filter bubbles and echo chambers: The integrative potential of the Internet
M Mahrt
DEU 5, 246, 2019
182019
Mit Big Data gegen das" Ende der Theorie"?
M Mahrt
44050 2, 23-37, 2015
172015
Science and the Internet
A Tokar, M Beurskens, S Keuneke, M Mahrt, I Peters, C Puschmann, ...
Dup, 2012
162012
Vom Lagerfeuer zur filter bubble–Konsequenzen der Nutzung digitaler Medien für die Integrationsfunktion von Medien
M Mahrt
Medienkonvergenz und Medienkomplementarität aus Rezeptions-und …, 2014
122014
Soziale Integration durch Mediennutzung und durch Gespräche über Medien: ein Feldexperiment auf lokaler Ebene
M Mahrt
Sozialwissenschaftlicher Fachinformationsdienst soFid, 9-21, 2006
102006
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20