Folgen
Prof. Dr. Heinz Mandl
Prof. Dr. Heinz Mandl
Ludwig Maximilians Universty Munich
Bestätigte E-Mail-Adresse bei psy.lmu.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
How gamification motivates: An experimental study of the effects of specific game design elements on psychological need satisfaction
M Sailer, JU Hense, SK Mayr, H Mandl
Computers in human behavior 69, 371-380, 2017
20272017
Wissenserwerb unter konstruktivistischer Perspektive
J Gerstenmaier, H Mandl
Zeitschrift für Pädagogik 41 (6), 867-888, 1995
12961995
Unterrichten und Lernumgebungen gestalten
G Reinmann
7772001
Analyse und Förderung selbstgesteuerten lernens
HF Friedrich, H Mandl
Dt. Inst für Fernstudienforschung, Abt. Angewandte Kognitionswiss., 1995
6771995
Epistemic and social scripts in computer–supported collaborative learning
A Weinberger, B Ertl, F Fischer, H Mandl
Instructional Science 33, 1-30, 2005
6592005
Fostering collaborative knowledge construction with visualization tools
F Fischer, J Bruhn, C Gräsel, H Mandl
Learning and Instruction 12 (2), 213-232, 2002
6552002
Situiertes lernen in multimedialen lernumgebungen
H Mandl, H Gruber, A Renkl
6411995
Learning from worked-out examples: The effects of example variability and elicited self-explanations
A Renkl, R Stark, H Gruber, H Mandl
Contemporary educational psychology 23 (1), 90-108, 1998
6291998
Lern-und Denkstrategien–ein Problemaufriß
HF Friedrich, H Mandl
Lern-und Denkstrategien. Analyse und Intervention, 3-54, 1992
5001992
Inert knowledge: Analyses and remedies
A Renkl, H Mandl, H Gruber
Educational Psychologist 31 (2), 115-121, 1996
4881996
Psychological perspectives on motivation through gamification
M Sailer, J Hense, H Mandl, M Klevers
4872013
Texte verstehen, Texte gestalten
SP Ballstaedt, H Mandl
Urban u. Schwarzenberg, 1981
4751981
Handbuch lernstrategien
H Mandl, HF Friedrich
Hogrefe Verlag GmbH & Company KG, 2005
4682005
Was lernen wir in Schule und Hochschule: Träges Wissen?
H Gruber, H Mandl, A Renkl
Hogrefe, 2000
4332000
Wissenspsychologie
H Mandl, H Spada, H Aebli
(No Title), 1988
3761988
Die Kluft zwischen Wissen und Handeln: empirische und theoretische Lösungsansätze
H Mandl
Hogrefe, 2000
3502000
Knowledge acquisition from text and pictures
H Mandl, JR Levin
Elsevier, 1989
3441989
Designing hypermedia for learning
DH Jonassen, H Mandl
Springer, 1990
3171990
Scripting computer-supported collaborative learning: Cognitive, computational and educational perspectives
F Fischer, I Kollar, H Mandl, JM Haake
Springer Science & Business Media, 2007
3042007
The effects of cooperative learning and feedback on e-learning in statistics
UM Krause, R Stark, H Mandl
Learning and instruction 19 (2), 158-170, 2009
2942009
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20