Effects of biology teachers’ professional knowledge and cognitive activation on students’ achievement C Förtsch, S Werner, L von Kotzebue, BJ Neuhaus International Journal of Science Education 38 (17), 2642-2666, 2016 | 114 | 2016 |
Kernkompetenzen von Lehrkräften für das Unterrichten in einer digitalisierten Welt FLDC Bayern, F Schultz-Pernice, L von Kotzebue, U Franke, C Ascherl, ... Merz Medien+ Erziehung: Zeitschrift für Medienpädagogik 4, 65-74, 2017 | 97 | 2017 |
Orientierungsrahmen Digitale Kompetenzen für das Lehramt in den Naturwissenschaften–DiKoLAN AD Basiskompetenzen, S Becker, T Bruckermann, A Finger, J Huwer, ... Digitale Basiskompetenzen–Orientierungshilfe und Praxisbeispiele für die …, 2020 | 87 | 2020 |
Effects of cognitive activation in biology lessons on students’ situational interest and achievement C Förtsch, S Werner, T Dorfner, L von Kotzebue, BJ Neuhaus Research in Science Education 47, 559-578, 2017 | 76 | 2017 |
The framework DiKoLAN (Digital competencies for teaching in science education) as basis for the self-assessment tool DiKoLAN-Grid L Kotzebue, M Meier, A Finger, E Kremser, J Huwer, LJ Thoms, S Becker, ... Education Sciences 11 (12), 775, 2021 | 54 | 2021 |
Investigating how German biology teachers use three-dimensional physical models in classroom instruction: a video study S Werner, C Förtsch, W Boone, L von Kotzebue, BJ Neuhaus Research in Science Education 49, 437-463, 2019 | 37 | 2019 |
Nachwuchsmangel in der medizinischen Forschung. Wie kann der ärztliche Forscher-nachwuchs besser gefördert werden? N Epstein, M Pfeiffer, J Eberle, L von Kotzebue, T Martius, D Lachmann, ... Beiträge zur Hochschulforsch 38, 162-89, 2016 | 33 | 2016 |
Common mistakes in the construction of diagrams in biological contexts L von Kotzebue, M Gerstl, C Nerdel Research in Science Education 45, 193-213, 2015 | 29 | 2015 |
Effects of teachers’ professional knowledge and their use of three-dimensional physical models in biology lessons on students’ achievement S Förtsch, C Förtsch, L Von Kotzebue, BJ Neuhaus Education Sciences 8 (3), 118, 2018 | 28 | 2018 |
Engaging students in constructing scientific explanations in biology classrooms: a lesson-design model J Nawani, L von Kotzebue, M Spangler, BJ Neuhaus Journal of Biological Education, 2018 | 28 | 2018 |
Digital escape rooms as Game-Based learning environments: A study in sex education L von Kotzebue, J Zumbach, A Brandlmayr Multimodal Technologies and Interaction 6 (2), 8, 2022 | 25 | 2022 |
Two is better than one—Examining biology-specific TPACK and its T-dimensions from two angles L von Kotzebue Journal of Research on Technology in Education 55 (5), 765-782, 2023 | 24 | 2023 |
Beliefs, Self-reported or Performance-Assessed TPACK: What Can Predict the Quality of Technology-Enhanced Biology Lesson Plans? L Von Kotzebue Journal of Science Education and Technology, 2022 | 23 | 2022 |
Teachers’ use of focus questions in german biology classrooms: A video-based naturalistic study J Nawani, L Kotzebue, J Rixius, M Graml, BJ Neuhaus International Journal of Science and Mathematics Education 16, 1431-1451, 2018 | 20 | 2018 |
Professionswissen von Biologielehrkräften zum Umgang mit Diagrammen Biology teachers’ professional knowledge on handling with diagrams L von Kotzebue, C Nerdel Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 18, 181-200, 2012 | 20 | 2012 |
Modellierung und Analyse des Professionswissens zur Diagrammkompetenz bei angehenden Biologielehrkräften L von Kotzebue, C Nerdel Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 4 (18), 687-712, 2015 | 18 | 2015 |
Regulations and practices of structured doctoral education in the life sciences in Germany D Lachmann, T Martius, J Eberle, M Landmann, L von Kotzebue, ... PloS one 15 (7), e0233415, 2020 | 17 | 2020 |
Fostering students’ conceptual knowledge in biology in the context of German National Education Standards C Förtsch, T Dorfner, J Baumgartner, S Werner, L von Kotzebue, ... Research in Science Education 50, 739-771, 2020 | 17 | 2020 |
DiKoLAN–a framework to identify and classify digital competencies for teaching in science education and to restructure pre-service teacher training LJ Thoms, M Meier, J Huwer, C Thyssen, L von Kotzebue, S Becker, ... Society for Information Technology & Teacher Education International …, 2021 | 16 | 2021 |
Kernkompetenzen von Lehrkräften für das Unterrichten in einer digitalisierten Welt: Veranschaulichung des Rahmenmodells am Beispiel einer Unterrichtseinheit aus der Biologie L von Kotzebue, U Franke, F Schultz-Pernice, M Aufleger, BJ Neuhaus, ... Zeitschrift für Didaktik Der Biologie (ZDB)-Biologie Lehren Und Lernen 24, 29-47, 2020 | 16 | 2020 |