Evaluating the link between attendance and performance in higher education: The role of classroom engagement dimensions S Büchele Assessment & Evaluation in Higher Education 46 (1), 132-150, 2021 | 73 | 2021 |
Bridging the gap–how effective are remedial math courses in Germany? S Büchele Studies in educational evaluation 64, 100832, 2020 | 29 | 2020 |
Should we trust math preparatory courses? An empirical analysis on the impact of students’ participation and attendance on short-and medium-term effects S Büchele Economic Analysis and Policy 66, 154-167, 2020 | 21 | 2020 |
Increasing the effect of a remedial mathematics course by switching to an online format during the COVID-19 crisis: Evidence from a German university S Büchele, M Liebendörfer, E Lankeit Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the …, 2021 | 7 | 2021 |
Voluntary math remediation for STEM and economics disciplines–who is attending at all? Evidence from Germany S Büchele, S Berndt, A Felix European Journal of Higher Education 14 (1), 60-79, 2024 | 4 | 2024 |
Changes in students’ mathematical competencies at the beginning of higher education within the last decade at a German university S Büchele, F Feudel International Journal of Science and Mathematics Education 21 (8), 2325-2347, 2023 | 4 | 2023 |
Math skill growth and learning differences in higher education: Can lower-skilled students catch up? S Büchele, C Marten MAGKS Joint Discussion Paper Series in Economics, 2022 | 3 | 2022 |
Navigating success in higher education: engagement as a mediator between learning strategies and performance in mathematics S Büchele Assessment & Evaluation in Higher Education 48 (8), 1356-1370, 2023 | 2 | 2023 |
Wie nachhaltig sind Mathematikvorkurse in wirtschaftswissenschaftlichen Studiengängen? Eine Analyse zur Anwesenheit der Studierenden und zu den mittelfristigen Effekten S Büchele Universitätsbibliothek Dortmund, 2019 | 2 | 2019 |
Commissioned project evaluations of research and innovation policy in Germany: A review S Büchele, G Bünstorf, U Cantner, L Dreier, P Meurer, LP Neumann Studien zum deutschen Innovationssystem, 2024 | 1 | 2024 |
Wirkungsevaluation von mathematikpropädeutischen Maßnahmen in den Wirtschaftswissenschaften S Büchele, R Voßkamp | 1 | 2021 |
Causal evidence of the effect of a course specific mathematical learning and support center on economics students’ performance and affective variables S Büchele, M Schürmann Studies in Higher Education, 1-19, 2023 | | 2023 |
Projektbericht QPL-Maßnahme I. 3: QPL-Maßnahmen im Bereich der Mathematikpropädeutik S Büchele, R Voßkamp | | 2021 |
Selbsteinschätzung und Noten-Prädiktoren für mathematische Leistungen S Büchele Universitätsbibliothek Dortmund, 2020 | | 2020 |
Student's Performance in an Economic Study Program: Investigating the Effectiveness of Math Remediation, Lectures, and Tutorials S Büchele Universität Kassel, 2020 | | 2020 |
Kurz-und mittelfristige Wirkungsevaluationen von mathematischen Vor-und Brückenkursen im wirtschaftswissenschaftlichen Grundstudium. Eine kausale Analyse mit ökonometrischen … S Büchele Universitätsbibliothek Dortmund, 2018 | | 2018 |
Mathematikpropädeutik in den Wirtschaftswissenschaften im Rahmen eines QPL-Projektes: Ziele, Durchführung und Ergebnisse (Kurzbericht) S Büchele, R Voßkamp | | |