Folgen
Stefan Büchele
Stefan Büchele
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-kassel.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Evaluating the link between attendance and performance in higher education: The role of classroom engagement dimensions
S Büchele
Assessment & Evaluation in Higher Education 46 (1), 132-150, 2021
732021
Bridging the gap–how effective are remedial math courses in Germany?
S Büchele
Studies in educational evaluation 64, 100832, 2020
292020
Should we trust math preparatory courses? An empirical analysis on the impact of students’ participation and attendance on short-and medium-term effects
S Büchele
Economic Analysis and Policy 66, 154-167, 2020
212020
Increasing the effect of a remedial mathematics course by switching to an online format during the COVID-19 crisis: Evidence from a German university
S Büchele, M Liebendörfer, E Lankeit
Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the …, 2021
72021
Voluntary math remediation for STEM and economics disciplines–who is attending at all? Evidence from Germany
S Büchele, S Berndt, A Felix
European Journal of Higher Education 14 (1), 60-79, 2024
42024
Changes in students’ mathematical competencies at the beginning of higher education within the last decade at a German university
S Büchele, F Feudel
International Journal of Science and Mathematics Education 21 (8), 2325-2347, 2023
42023
Math skill growth and learning differences in higher education: Can lower-skilled students catch up?
S Büchele, C Marten
MAGKS Joint Discussion Paper Series in Economics, 2022
32022
Navigating success in higher education: engagement as a mediator between learning strategies and performance in mathematics
S Büchele
Assessment & Evaluation in Higher Education 48 (8), 1356-1370, 2023
22023
Wie nachhaltig sind Mathematikvorkurse in wirtschaftswissenschaftlichen Studiengängen? Eine Analyse zur Anwesenheit der Studierenden und zu den mittelfristigen Effekten
S Büchele
Universitätsbibliothek Dortmund, 2019
22019
Commissioned project evaluations of research and innovation policy in Germany: A review
S Büchele, G Bünstorf, U Cantner, L Dreier, P Meurer, LP Neumann
Studien zum deutschen Innovationssystem, 2024
12024
Wirkungsevaluation von mathematikpropädeutischen Maßnahmen in den Wirtschaftswissenschaften
S Büchele, R Voßkamp
12021
Causal evidence of the effect of a course specific mathematical learning and support center on economics students’ performance and affective variables
S Büchele, M Schürmann
Studies in Higher Education, 1-19, 2023
2023
Projektbericht QPL-Maßnahme I. 3: QPL-Maßnahmen im Bereich der Mathematikpropädeutik
S Büchele, R Voßkamp
2021
Selbsteinschätzung und Noten-Prädiktoren für mathematische Leistungen
S Büchele
Universitätsbibliothek Dortmund, 2020
2020
Student's Performance in an Economic Study Program: Investigating the Effectiveness of Math Remediation, Lectures, and Tutorials
S Büchele
Universität Kassel, 2020
2020
Kurz-und mittelfristige Wirkungsevaluationen von mathematischen Vor-und Brückenkursen im wirtschaftswissenschaftlichen Grundstudium. Eine kausale Analyse mit ökonometrischen …
S Büchele
Universitätsbibliothek Dortmund, 2018
2018
Mathematikpropädeutik in den Wirtschaftswissenschaften im Rahmen eines QPL-Projektes: Ziele, Durchführung und Ergebnisse (Kurzbericht)
S Büchele, R Voßkamp
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–17